szkółka

31. Data: 2004-06-20 09:18:53

Temat: Re: szkółka
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

----- Original Message -----
From: "Dirko" <d...@w...pl>

> Hejka. Oczywiście Dziu Dzai Gou. :-)
> Pozdrawiam uwentualnie Ja...cki
hehe
nazwa traca molestowaniem nieletnich (dzidzia chodz)
a z kolei wspak nekrofilia (chodz Dziadziu)
:))))
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

32. Data: 2004-06-20 09:21:28

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Oczywiście Dziu Dzai Gou. :-)
> Pozdrawiam uwentualnie Ja...cki
:)
a moze wiesz co oznacza ta nazwa
????

33. Data: 2004-06-20 13:14:21

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:003801c456a7$ebae1c80$de6f63d9@d3h6c1 Tadeusz Smal
<s...@s...pl> napisał(a):
> [...]

Hejka. To nazwa doliny (kotliny) w północnej części prowincji
Sichuan, która rozciąga się na obszarze 72000 ha osiąga wysokość 4800
m. oraz rezerwatu (parku narodowego). Położony w wysokich górach i na
płaskowyżu rezerwat natury Jiuzhaigou urzeka ośnieżonymi szczytami gór,
przepastnymi lasami, jeziorami i rzekami. Nazwę swą zawdzięcza
dziewięciu tybetańskim wioskom położonym wzdłuż kotliny w powiecie
Naping. Kotlina długości 50 km uważana jest za jeden najpiękniejszy w
Chinach terenów krajobrazowych nie tylko ze względu na walory
przyrodnicze, ale też dzięki zachowanym tutaj obyczajom i zwyczajom
tybetańskim. Jiuzhaigou znajduje się na Liście Światowego Dziedzictwa
od 1992 r.
Pozdrawiam plotkarsko Ja...cki

34. Data: 2004-06-20 16:07:41

Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. To nazwa doliny (kotliny) w północnej części prowincji
>[ciach]
>. Jiuzhaigou znajduje się na Liście Światowego Dziedzictwa
> od 1992 r.

wow !!!!!!! pełna podziwu
jestem

pozdr
Ania

35. Data: 2004-06-20 20:55:04

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przyrodnicze, ale też dzięki zachowanym tutaj obyczajom i zwyczajom
> tybetańskim. Jiuzhaigou znajduje się na Liście Światowego Dziedzictwa
wielkie dzieki
wkleje to usiebie do opisu tego bambusika
:"))))

36. Data: 2004-06-21 12:12:44

Od: "Irek" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag

> Narazie mam wielkoowocowy,wyhodowany z nasion. Ale wtym roku nie ma
> owoców.Nie udało mi się rozmnożyć go z sadzonek.Jak to zrobić ?
> Mirzan

Derenie bardzo ciezko rozmnazaja sie z sadzonek zdrewnialych ale za to
bardzo latwo mozna je zaoczkowac. O tym, ze ciezko, czytalem u Austriakow.
Nie bede ojca uczyl dzieci robic ale przypomne, ze juz pod koniec lipca
mozesz zaczac okulizowac. Juz po trzech tygodniach powinno zalapac. Ja tez
tu mam wielkoowocowa derenie nieznanego pochodzenia - prawdopodobnie zbieg
okolicznosci, ze takie duze owoce. Taki rok bez owocow mialem dwa lata temu.
Ale odkad pozarazalem sasiadow dereniami stworzylem moim znakomite
mozliwosci zapylania. Jesli masz tylko jeden, to nic dziwnego. Dla
wielkoowocowych odmian fachowcy polecaja dzikie do zapylenia. Austriacy maja
nawet specjalna odmiane do zapylania tych najszlachetniejszych. Ponoc
owocuja wowczas lepiej. Czytalem juz, ze jak jest mrozno, to derenie
potrafia same sie zapylic ale inni pisza, ze najlepiej sadzic je w
odleglosci 30 m od siebie.

Irek

37. Data: 2004-06-22 16:40:17

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> Z węzła wyrasta około ośmiu gałązek na każdej są dwa listki małe
> jasnozielone  0,5 na 4 cm ,żdżbło ma kolor podobny do pnia Wierzby
> mandżurskiej ,wgłębienia ani spłaszczenia nie zauważyłam jest raczej okrągłe
> tyczek bambusowych z niego nie pozyskuje .
8 to sporo, po fargesii (Bpjea typowal na fargesia murielae) oczekiwalbym
raczej 5 ale czasami moze byc wiecej. Niewykluczony jest tez jakis
pleioblastus. Ale raczej fargesia. Jak duza jest ta roslina i jak sie
zachowuje. Pozostaje w miejscu posadzenia czy sie rozlazi?

Drugi podobny jest do miskanta
> chińskiego ma podobny układ liści i wzdłuż pasek z niego mam tyczki około 2
> metr.

Czy to znaczy, ze nie posiada galazek? W zimie zdzbla obumieraja czy pozostaja
przy zyciu wraz z liscmi?

wyslalem do ciebie maila

> Pozdrawia i dziękuje za pomoc w identyfikacji Teresa-

Pozdrawiam
Michal

38. Data: 2004-06-22 20:02:42

Od: "Teresa" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pleioblastus. Ale raczej fargesia. Jak duza jest ta roslina i jak sie
> zachowuje. Pozostaje w miejscu posadzenia czy sie rozlazi?

Moja troszeczkę zmarniała bo przesadzilam do gruntu i nie pasowało jej póki
rosła w donicy wyrosła na 150 cm teraz siedzi spowrotem w donicy może będzie
jej lepiej .Rośnie raczej w miejscu ciężko pozyskać od niej sadzonki .Dałam
sadzonkę znajomej u niej bardzo ładnie się rozrasta . Jest też rośliną
zimozieloną tylko częściowo przemarza ale wiosną się odnawia.

> Drugi podobny jest do miskanta
>
> Czy to znaczy, ze nie posiada galazek? W zimie zdzbla obumieraja czy
pozostaja
> przy zyciu wraz z liscmi?

Ten to na pewno jest miskant, obumiera na zimę i rozłazi się

Moja poczta szwankuje nie mogę odbierać nie wiem co doszło jutro ma działać

39. Data: 2004-06-23 15:47:42

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Teresa" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> Ten to na pewno jest miskant, obumiera na zimę i rozłazi się

Jesli kwitnie, to pewnie miskant cukrowy. W przeciwnym razie raczej ten,
ktorego juz typowalem.

Pozdrawiam,
Bpjea

Rak na gałęziach jabłoni
rosliny z lasu
Arboretum w Wojsławicach - byłam, widziałam
pachypodium - świeże listki czerniejąą !!
European SuperBabes 1629