szlifowanie lastriko (?)

1. Data: 2007-02-18 15:38:20

Temat: szlifowanie lastriko (?)
Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

Nie jestem pewny jak sie to pisze, aczkolwiek chyba wiadomo o co chodzi
- drobinki (chyba) marmuru w zaprawie betonowej czy cos w tym stylu.
Popularne za komuny na parapery, posadzki i nagrobki.
Musze to wyszlifowac do stanu 'gladkosci' bo jest juz ze starosci (~15
lat) porowate i regularnie porasta mchem. Firmy kamieniarskie jakos to
robia - ale biora okrutna kase...
Moze ktos cos wie w tym temacie i moze podpowiedziec?

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

2. Data: 2007-02-19 06:18:18

Temat: Re: szlifowanie lastriko (?)
Od: "poranna.kawa" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Lut, 16:38, BartekK <s...@N...org> wrote:
> [...]
> robia - ale biora okrutna kase...
> Moze ktos cos wie w tym temacie i moze podpowiedziec?

8173

Swego czasu takie coś czyściliśmy w domu drobnym papierem ściernym,
chyba dla wzmocnienia efektu polewaliśmy delikatnie wodą. O ile
pamiętam to przyniosło to nawet jakieś efekty.
Później jak już jest wyczyszczone nalezy tę powierzchnię zagruntować
specjalną pastą do takich powierzchni. Wygładza ją, i czyni
odporniejszą na zabrudzenia.
Pozdro.
est

3. Data: 2007-02-19 06:20:51

Od: "poranna.kawa" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> robia - ale biora okrutna kase...
> Moze ktos cos wie w tym temacie i moze podpowiedziec?

Właśnie przyszedł mi do głowy pomysł, że to nie był papier ale może
jakiś kamień, taki do szlifowania. Coś w rodzaju pumeksu :)
W każdym razie da się to zrobić samemu, ale efekt nie jest taki jak by
było zrobione przez fachowca.
est

4. Data: 2007-02-19 06:51:32

Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

poranna.kawa napisał(a):
> [...]
> jakiś kamień, taki do szlifowania. Coś w rodzaju pumeksu :)
> W każdym razie da się to zrobić samemu, ale efekt nie jest taki jak by
Dziekuje za odpowiedz, myslalem raczej nad jakims maszynowym
szlifowaniem - katowka, wiertarka z przystawka, szlifierka
oscylacyjna... bo powierzchnia pare m2, tylko wlasnie nie wiem jaki
material scierny itd.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

5. Data: 2007-02-19 08:46:45

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BartekK"

> Dziekuje za odpowiedz, myslalem raczej nad jakims maszynowym
> szlifowaniem - katowka, wiertarka z przystawka, szlifierka oscylacyjna...
> bo powierzchnia pare m2, tylko wlasnie nie wiem jaki material scierny itd.

recznie to faktycznie raczej ciezko:-)
wypozyczalnia narzedzi - takie urzadzenia do szlifowania, gdzie elementem
szlifujacym sa specjalne kamienie, a i tak roboty w cholere

--
ania

6. Data: 2007-02-19 14:37:55

Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

ania napisał(a):
> wypozyczalnia narzedzi - takie urzadzenia do szlifowania, gdzie elementem
> szlifujacym sa specjalne kamienie, a i tak roboty w cholere
Jestem gotow nawet kupic odpowiedni sprzet, gdybym tylko wiedzial co do
tego jest sensowne, bo jak sprzedawca 'w sklepie z sprzetem' slyszy
magiczne slowo "kamieniarstwo" lub dowolne skojarzenie z nim - to odrazu
w oczach wyskakuja mu $ $ i wymysla maszyny do obrobki granitu w
ilosciach przemyslowych i cenach z kosmosu...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

7. Data: 2007-02-19 19:57:51

Od: "wowa" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
> [...]
> w oczach wyskakuja mu $ $ i wymysla maszyny do obrobki granitu w
> ilosciach przemyslowych i cenach z kosmosu...

Robiłem szlifierką kątową (duża!) z takim specjalnym kamieniem. Wyglądał
jak odwrócona, mała doniczka :). Harówa na cały dzień, a to tylko pięć
stopni i 4m2 ganku. Musisz mieć ochronę na oczy i uszy oraz zamówioną
sprzątaczkę do mieszkania :). Sprzęt pożyczyłem od budowlańców. Próbowałem
kamieniem do ręcznego szlifowania ale po pół godzinie zapragnąłem zobaczyć
jak lata :)
Wojtek
--
Żywiec - prawie jak piwo!

8. Data: 2007-02-19 21:42:10

Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

wowa napisał(a):
> Robiłem szlifierką kątową (duża!) z takim specjalnym kamieniem. Wyglądał
> jak odwrócona, mała doniczka :)
I to sa juz konkrety. Rowno szlo? nie bylo ryzyka "zajechania" i
zrobienia dolka? (bo tego sie boje najbardziej przy szlifierce katowej w
rece). Rozumiem ze szlifowales na mokro, pewnie ze zredukowanymi
obrotami szlifierki?

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

9. Data: 2007-02-19 22:13:04

Od: "poranna.kawa" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Lut, 20:57, "wowa" <w...@g...pl> wrote:
> [...]
wiadomościnews:erccpp$l67$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Próbowałem kamieniem do ręcznego szlifowania ale po pół godzinie zapragnąłem

Czy zrealizowałeś swoje pragnienie;) ? Bo z tego co pamiętam w moim
sercu swego czasu zrodziło się takie samo:))

est

10. Data: 2007-02-19 22:53:01

Od: "wowa" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zrobienia dolka? (bo tego sie boje najbardziej przy szlifierce katowej w
> rece). Rozumiem ze szlifowales na mokro, pewnie ze zredukowanymi

Można na mokro i sucho, zależy od kamienia. Obroty max, nie miała
regulacji ale wydaje mi się że powinny być duże. A górki i doliny trza
poćwiczyć na uboczu :) Im bardziej się starasz to gorzej wychodzi.
Pamiętam, że najważniejsze to utrzymać maszynę równolegle do podłogi i
powoli kolistymi ruchami atakować wroga. I zdzierać niewielkimi warstwami
bo potem nie wyrównasz wszystkich placków. Ale ja to tak amatorsko, dla
siebie, może odezwie się jaki fachowiec.
Wojtek
--
Żywiec - prawie jak piwo!

Zabudowa z plyt G-K
Samodzielne fugowanie - czy dam rade?
Dziura w blacie
Czy jest tu jakis serwisant wspołczesnych pralek???
do posiadaczy piekarnika M5EX