szpaki

11. Data: 2002-02-18 10:11:01

Temat: Re: szpaki
Od: Krzysztof Koterba <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ac3 wrote:
> siatka nie wchodzi w gre bo drzewo przy kupnie domu zastalem wiekowe
> musialbym zakupic z 1 km siatki to sie nie oplaca wole kupic w sklepie
> (czeresnie) ale wszyscy posiadacze szpakow i czeresni zrozumieja ze nie o to
> chodzi
> niestety w telewizorni powiedzieli ze szpak to jeden z bardziej rozumnych
> ptakow (ale czemy zywi sie czeresniami i to z mojego jedynego drzewa)nadalem
> temat na grupe wczesniej zeby cos uradzic w tej sprawie a tu ...

Nie wiem czy to na pewno pomoze, ale swego czasu gdzies sie o mnie
obilo, ze wyjsciem jest "manie" wlasnych szpakow. Normalnie czeresnie Ci
pladruja wszystkie szpaki, ktore tylko ja przyuwaza, a jak zalozysz
budke, to drzewo bedzie tylko mieszkancow budki i beda pilnowac Ci go
przed innymi szpakami. Wtedy bedzie Ci sie na tym drzewie zywic tylko
jedna rodzinka szpacza. Nie probowalem tego, ale wydaje mi sie to
rozsadne. Moze Ty wyproboj a o wynikach napisz na grupe.

Pozdrawiam serdecznie
Krzysztof Koterba :-)

12. Data: 2002-02-18 10:54:56

Temat: Odp: szpaki
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> napisał w
wiadomości news:ZRPb8.63$1F5.90243@newsfeed.slurp.net...

> Dobrze znam to uczucie. Mnie robiny (takie tutejsze ptaki, chyba w Polsce
nie
> wystepuja) wyzeraja prawie wszystkie maliny.
> Maja sliczne pomaranczowe
> brzuszki, ale napychaja je nie tym, co bym chcial.

Czyżby to były rudziki? Takie śliczne ptaszki:-)))) O ileż ładniejsze od
srok. Te ostatnie właśnie podziobały rojnikowca.:-(((

Pozdrawiam, Basia.

13. Data: 2002-02-18 12:30:24

Od: "Stanislaw Midera" <m...@c...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Swego czasu probowalem ochronic siatka wczesnie owocujaca
wisnie. Poniewaz siatka nie zakryla w 100% drzewa, ptaki dostawaly
sie i tak do owocow poprzez niewielkie (tak mi sie tylko wydawalo) otwory.
Jesli juz siatka - to musi jej byc tyle, aby po nalozeniu na drzewo
dalo sie zwisajaca reszte zawiazac scisle na pniu!!

Gdzies wyczytalem inna rade. Trzeba posadzic w ogrodzie drzewo z
konkurencyjnymi (smakowo) dla ptakow owocami - byla tam mowa o morwie.
Podstawowy problem to jednoczesna pora dojrzewania owocow - przynety i
drzewa,
ktore chcemy chronic. No i oczywiscie na efekty trzeba troche poczekac :-))
Tej drugie metody nie sprawdzalem (jak na razie).

Pozdrawiam,
Stanley.

14. Data: 2002-02-18 12:35:44

Temat: robin - rudzik
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
Polsce

> Czyżby to były rudziki? Takie śliczne ptaszki:-)))) O ileż ładniejsze od
> srok. Te ostatnie właśnie podziobały rojnikowca.:-(((
Oto i one:
http://www.zpfp-om.art.pl/gPta/DG%20rudzik.htm

Pozdrawiam, Jerzy

15. Data: 2002-02-18 16:13:20

Temat: Re: robin - rudzik
Od: "ac3" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

moi drodzy w podsumowaniu mozna stwierdzic:
1 utrzymywac wlasna rodzine szpacza bedzie trudno bo i tak wydziobia
wszystko co sie da a i moga daleka rodzine zaprosic na obiad :)
2 siatka jak pisalem nieekonomiczna
3 morwa dlugo rosnie i trzeba czekac moze sie uda moze nie
4 wieszanie smieci nic nie daje
5 koty mam wlasne 6 szt lowne i tez nic
podsumowanie:
odstapie te czeresnie ptaka bedzie mi to policzone na +
ALE TE POSADZONE DWIE NASTEPNE NA JESIENI ZA JAKIS CZAS BEDA OWOCOWAC I
SZPAKI STRZEZCIE SIE BO BEDE MORDOWAL!!!
to kilka slow uniesienia do szpakow ktore czasami siadaja na grupie
ulzylo mi i tak nic nie moge zrobic ich jest wiecej...
andrzej

16. Data: 2002-02-18 18:54:37

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Stanislaw Midera" <m...@c...p.lodz.pl> wrote in message
> Gdzies wyczytalem inna rade. Trzeba posadzic w ogrodzie drzewo z
> konkurencyjnymi (smakowo) dla ptakow owocami - byla tam mowa o morwie.

Zasadzic morwe to dobry pomysl. Owoce swietne (chociaz w zeszlym
roku nic nie mialem, bo wiosna wszystko zmrozilo), a ptaki praktycznie
nie ruszaja. Nazeraja sie malinami i na morwy juz nie maja ochoty ...

A robiny to zdaje sie faktycznie po polsku rudziki.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

17. Data: 2002-02-18 19:07:11

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> wrote in message news:a4qs3s$5eg$1@sunsite.icm.edu.pl...
> [...]
> Oto i one:
> http://www.zpfp-om.art.pl/gPta/DG%20rudzik.htm

Nie, to nie europejskie. To robiny amerykanskie (Turdus migratorius):
http://animaldiversity.ummz.umich.edu/media/washtena
w_audubon/bird1_010.jpg
Jeszcze tymi malinami pisklaki cholera karmi :-)

Pozdrowienia,
Michal

18. Data: 2002-02-18 19:16:23

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"ac3" <a...@p...onet.pl> wrote in message news:a4r97l$oli$1@news.tpi.pl...
> 3 morwa dlugo rosnie i trzeba czekac moze sie uda moze nie

Morwa (morwa biala, jesli sie nie myle) rosnie szybko. Po 6 latach (od zera)
ma tak ze 4-5 metrow i zupelnie sporo owocow. Tylko, jak juz wspomnialem,
wcale nie odciaga ptakow. Za to samemu mozna owoce jesc.

Pozdrowienia,
Michal

19. Data: 2002-02-19 07:43:09

Od: "fater" <adam.piatek(NOSPAM)@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Zróbcie im budki lęgowe. Jesc polecą gdzieś dalej bo im swojego bedzie
szkoda
a innych , obcych szpaków na swoje terytorium nie wpuszczą :-)

pozdrowienia

milosnik szpaków

fater

20. Data: 2002-02-19 12:13:59