szpital = sie horror ....

61. Data: 2002-01-15 19:49:38

Temat: Re: szpital = sie horror ....
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 15 Jan 2002, Lech Trzeciak wrote:

> przeciętny świeżo upieczony absolwent uczelni był dla pacjentów czymś lepszym
> niż lekarz z praktyką, zdolny do zaliczenia zaporowych nostryfikacji

po 10 latach praktyki bedzie dobry :-) bo nabedzie doswiadczenia

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

62. Data: 2002-01-15 20:33:53

Od: "vad" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl napisał:
> Ale wróćmy do mojej propozycji: kolega Jaro wydaje się już dość dobrze
> orientować w trudnej sztuce lekarskiej - jeszcze trochę się poduczy, zda
> stosowne egzaminy, i będzie mógł sam odbierać porody! Jego kompetencje i
> motywacja przyczyniłyby się do poprawy opieki medycznej w Polsce! Więc
> dlaczego on nie chce???
> Leszek
Witaj
Leszku , a dlaczego Ty nie chcesz zostać - bo ja wiem......... - motorniczym
, suwnicowym :-) albo o! bankowcem . Bankowcom płacą o wiele lepiej jak
lekarzom . Motywacja jest , duże pieniądze , do domu się przyjdzie a tu nowy
Finacial Time - żyć nie umierać , co ? :-)). pozdr.vad

63. Data: 2002-01-15 22:36:43

Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal" <s...@v...pl> wrote in message
> roznice w
>
> A ty ile chcialbym dostawac??? Jak nie odpowiada ci poziom wynagrodzen w
> polsce to droga do Anglii otwarta - wystarczy znac jezyk. Wiec skoro nadal
> siedzisz w Polsce to albo brak ci wyksztalcenia albo jestes lekarzem do
> du%^.

A propos. Ostatnio jakos duzo sie zrobilo ogloszen o poszukiwaniu lekarzy i
pielegniarek do pracy za granica (oczywiscie ze znajomoscia jezyka).
Marta

64. Data: 2002-01-15 22:58:32

Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Konrado_W" <k...@i...pl> wrote in message

> "Lech Trzeciak" <l...@i...gov.pl> wrote in message

> Takie argumenty to bzdura. To ze zarobki sa niskie nie usprawiedliwia
> niewlasciwego postepowania z pacjentami.

Zgadza sie. Mysle, ze jesli dla kogos glownym priorytetem sa wysokie
zarobki, a jego atutem jest fakt, ze skonczyl medycyne, to taki ktos
powinien przemyslec propozycje ktorejs z firm farmaceutycznych zamiast
meczyc siebie i pacjentow. Ta uwage mozna oczywiscie dopasowac do wielu
innych zawodow. Np. jezeli ktos skonczyl prawo i chce duzo zarabiac, to
powinien sie zglosic do duzej kancelarii albo do innej duzej firmy, ew.
pomyslec o przekwalifikowaniu, zamiast wybierac prace prokuratora czy
sedziego i dawac sie korumpowac.

Pozdrawiam,
Marta

Ps. Czytanie tego co piszesz to miod na serce kazdego pacjenta! A propos.
Podobno ostatnio na studiach medycznych zajecia, na ktorych studenci uczeni
sa postepowania z pacjentami odbywaja sie blizej poczatku niz konca studiow.
Czyzby to byla prawda?
Pozdrawiam,
Marta

65. Data: 2002-01-15 23:02:26

Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> wrote in message
.am.torun.pl...
On Mon, 14 Jan 2002, Lech Trzeciak wrote:

Wcale nie a jesli jest to pacjent to tez wcale nie jest pewne, ze
pisze prawde.

Bo pacjenci to taki typ, ktory ma wrodzona sklonnosc do klamstwa?

66. Data: 2002-01-16 01:07:43

Od: "Nikodem Dyzma" <n...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> np. ETA 2428-2 (balans glycydurowy bez specalnych bajerow)
>
> To co w Niemczech jest standardem u nas jest luksusem, i
> tak jest takze w opiece zdrowotnej. Dostajesz przyzwoite
> swiadczenie pod wzgledem samych procedur diagnostycznych
> i terapeutycznych ale bedziesz lezal na lozku pamietajacych
> Najasniejszego Pana Franciszka Jozefa, sala bedzie myta
> smierdzacymi srodkami dezynfekujacymi (a nie mile pachnacymi)
> a lekarz nie bedzie sie do Ciebie byc moze usmiechal bo
> bedzie mial tyle roboty, ze bedzie to zbyt duze marnotrawstwo
chodzi o to ze czlowiek ktory zaczal watek napisal, ze lekarz spapral robote
bo nie usunal
do konca pozostalosci po porodzie..i dodatkowo zona jego dostala zapalenia
zyl oraz naszprycowano ja przez to antybiotykami....no to wiekszosc
grupowiczow sie oburzyla..no bo jak on moze sie skarzyc skoro tak marnie
lekarza placa?
analogicznie do zegarkow...gosc nie dosc ze uzyl taniego "chinczyka" to
sprzedawca przed podaniem
rabnal nim solidnie o lade dwa razy, gdy klient w nastepstwie wlasciciel
zegarka notorycznie spoznial sie do pracy.
nik

67. Data: 2002-01-16 04:05:19

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Wieszczycka napisala tak :

> A propos. Ostatnio jakos duzo sie zrobilo ogloszen o poszukiwaniu lekarzy i
> pielegniarek do pracy za granica (oczywiscie ze znajomoscia jezyka).

Tak, to prawda. Zrobilismy male rozeznanie (z pomoca Kolegow zapisanych na
liste LEKARZE) w odniesieniu do tych ogloszen.

I sprawa ma sie tak ( w odniesieniu do lekarzy):

Norwegia placi wiecej niz Szwecja (ma dochody z ropy naftowej na Atlantyku).
Wobec tego lekarze szwedzcy wyjezdzaja do Norwegii. Ponadto w Norwegii wogole
brakuje lekarzy - wiec szukaja jak sie da.

Skontaktowalem sie z odpowiednia norweska instytucja - ilez to oni tak
naprawde placa ?

Wychodzi na to, ze mniej wiecej 3 razy mniej niz na przyklad wynosza zarobki w
USA/Kanadzie czy Wielkiej Brytanii. Ale i tak jest to cale niebo wiecej niz w
Polsce.

Nie chcialbym wypowiadac sie na temat ofert dla pielegniarek. W wiekszosci
wyglada to tak, ze poszukuje sie pielegniarki, ale nie daje sie jej licencji do
pracy w tym charakterze.

Bo polskie pielegniarki maja dobra ocene w zakresie swoich
umiejetnosci "opiekunczych", ale jak przyjdzie do wiedzy scisle pielegniarskiej
(znajomosc obslugi sprzetu medycznego, znajomosc lekow etc.) to oceny nie sa
tak wysokie.

Lista nasza , LEKARZE, wysyla do zapisanych na "podliste" oferty@polscy-lekarze
net okolo 200 ofert pracy za granica ( w rozmaitym charakterze) co tydzien .
Oferty sa wysylane bezplatnie.

Pozdrawiam

dradam

http://polscy-lekarze.net

68. Data: 2002-01-16 07:40:08

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 16 Jan 2002, Marta Wieszczycka wrote:

> Bo pacjenci to taki typ, ktory ma wrodzona sklonnosc do klamstwa?

nie, jest ciekawy artykul na ten temat w indeksowanym
przez impact factor a wiec wiarygodnym czasopismie
Southern Medical Journal na opisujace przypadki klamstw
pacjentow w szczegolnosci na newsach. W jednym przypadku
symulujacy ciezka chorobe anonimowy "pacjent" nawet siebie
usmiercil. Autor doniesienia, amerykanski psychiatra opisuje
dokladnie kilka konkretnych przypadkow. Jego praca jest takze
cytowana przez inne doniesienia na temat wiarygodnosci informacji
medycznej podawanej w mediach elektronicznych przede wszystkim
tych, gdzie jest ona podawana bez kontroli i przez anonimowe
osoby (typu np. Nikodem Dyzma itp.)
Dla chetnych moge podac zrodla

P.
----

69. Data: 2002-01-16 07:44:09

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 16 Jan 2002, Nikodem Dyzma wrote:

> [...]
> zyl oraz naszprycowano ja przez to antybiotykami....no to wiekszosc
> grupowiczow sie oburzyla..no bo jak on moze sie skarzyc skoro tak marnie

Z postingu tego goscia nie wynika do konca, ze byl to tak powazny
blad. Z cala pewnoscia ogladal dokladnie lozysko i nie bylo widocznie
w badaniu golym okiem zmian mogacych sugerowac, ze w jamie macicy
pozostaly poplody ale pojawily sie objawy infekcji a poza tym
po badaniu mikroskopowym patolog moze
opisal, ze jednak jakies czastki lozyska zostaly z lozyska oderwane.
Z opisu ww. wynika, ze interwencja w postaci abrazji j. macicy
byla przeprowadzona w pore i nie doszlo do wstrzasu septycznego
a pobyt zwiazany z potrzebna interwencja byl krotki.
Czy wiec to byla rzeczywiscie rzecz zawiniona przez lekarzy
czy stres okoloporodowy i niedyspozycja emocjonalna meza
rodzacej - tego sie nie dowiemy bo znamy problem
tylko z jednej strony. Poza tym napisal go uzytkownik Jaro
czyli jest to anonim, w ktorym dana osoba oczywiscie podaje
nazwiska lekarzy ale nie podaje swojego.

P.
----

70. Data: 2002-01-16 13:27:48

Od: "Nikodem Dyzma" <n...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> osoby (typu np. Nikodem Dyzma itp.)
> [...]
z nikodema dyzmy prosze zsiasc, bo to nie lysa kobyla...jak ktos chce to
moze sprawdzic kim jestem
..nie lacze sie przez modemowy dialup i nawet dermowej skrzynki pocztowej
nie mam..
uzywam pseudonimu poniewaz nie mam ochoty by moje nazwisko(gdyby bylo tylko
moje to nie ma sprawy)
bylo szargane przez byle lachmyte, ktorych na usenet jest pelno...poza tym
jest to szeroko przyjeta norma
w sieci..email to nie list
tak gwoli wyjasnienia
nik