szukam przepisu na sosy do spaghetti...

1. Data: 2002-01-23 17:53:28

Temat: szukam przepisu na sosy do spaghetti...
Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

...tylko nie takie tradycyjne: pomidor+bazylia, tylko jakies inne.

1. Data: 2002-01-23 17:55:20

Temat: Re: szukam przepisu na sosy do spaghetti...
Od: "Jaro de Muminos" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

pewnie masz przegladarke , wpisz tam to slowo itd itd

1. Data: 2002-01-23 18:13:42

Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pewnie masz przegladarke , wpisz tam to slowo itd itd

ojej, ale mi nie chodzi o bylejakie sosy. chcialabym, zebyscie mi polecili
swoje ulubione, sprawdzone, przetestowane, wysmakowane...

1. Data: 2002-01-23 20:38:53

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ojej, ale mi nie chodzi o bylejakie sosy. chcialabym, zebyscie mi polecili
> swoje ulubione, sprawdzone, przetestowane, wysmakowane...

Cześć, podam Ci moje trzy wypróbowane sosy, ale zapewniam, że mogę podać ich
jeszcze wiele, wiele więcej, ponieważ od lat specjalizuję się w kuchni włoskiej
(jestem tłumaczką i przez kontakty z Włochami pokochałam ich kuchnię).
Zaczynamy od klasycznego ragu:

30 dag włowiny
15 dag karkówki wieprzowej
10 dag wędzonego boczku
jedna spora cebula
3 ząbki czosnku
oliwa z oliwek
200 mil czerwonego wina
pomidory z puszki - 500 gr lub przecier (passata) z pomidorów
mały kartonik soku pomidorowego
bazykia (najlepiej świeża, ale nadaje się też suszona
pieprz, sól, chili (można też dodać parę kropel tabasco)
do posypania koniecznie parmezan
1. Mięso i boczek zemleć w maszynce do mielenia mięsa.
2. Cebulę i czosnek posiekać, zeszklić na oliwie z oliwek.
3. Dodać mielone mięso, podsmażyć, jak puści sok i sok wyparuje, wlać wino.
4. Po odparowaniu wina dodać pomidory i sok, później przyprawy: sól, pieprz,
chili, bazylię (można też wrzucić kostkę smaku KNORRA tymiankowo-bazyliową).
Dusić na wolnym ogniu około 1 - 1,5 godziny

Penne all'Amatriciana

Makaron typu penne - 1 opakowanie
25 dag wędzonego boczku lub lepiej bekonu (Włosi używają wędzonego policzka - u
nas tego nie ma)
puszka pomidorów bez skórki
1 mała cebulka
2 ząbki czosnku
1 papryka czerwona
kieliszek białego wina
parmezan do posypania (Włosi dają ser owczy - ale u nas takiego nie ma)

1. Pokroić wędzonkę w kostke.
2. Pokroić cebulę w piórka i czosnek w plasterki
3. Wysmażyć wędzonkę (jęsli chuda, podlać ciut oliwy z oliwek)
4. W tym samym tłuszczu usmażyć cebulę i czosnek.
5. Dołożyć pokrojoną w paski papryke.
6. Wlać wino.
7. Kiedy wino odparuje, dorzucić pomidoru z puszki.
8. Doprawić (sól, pieprz, chili, tabasco, bazylia - najlepiej świeża, ale może
też być suszona.
9. Gotowe kluski polać sosem i posypać tartym parmezanem.

Taglitelle al salmone (taglatelle z łososiem)

1 opakowanie tagliatelle
20 dag wędzonego łososia
łyżka masła
kieliszek brandy
30 dag śmietany (ja daję DANONE - śmietaka szefa kuchni 22%)

1. Łososia pokroić w paseczki i przesmażyć na maśle.
2. Wlać kieliszek brandy.
3. Kiedy brandy odparuje wlać śmietankę (w ten sam sposób, co podczas
zabielania zupy).
4. Uwaga - wszelkich sosów z rybami i owocami morza - NIE posypuje się
parmezanem, ani żadnym innym serem.

Jesli chciałabyś jakiś inne przepisy (z orzechami, warzywami, rybami, owocami
morza, grzybami itp. to daj znać - jestem do dyspozycji i dysponuję włoskimi
materiałami źródłowymi).

Pozdrowienia
Agnieszka z Łodzi

1. Data: 2002-01-23 21:04:35

Temat: Re: szukam przepisu na sosy/3 przepisy
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Rena wrote:
> ojej, ale mi nie chodzi o bylejakie sosy. chcialabym, zebyscie mi polecili
> swoje ulubione, sprawdzone, przetestowane, wysmakowane...

Na 2 ososby

Sos bialy:
1 lyzeczka masla
1 zabek czosnku
1/4 szklanki mocnego rosolu
1/2 szklanki smietanki
sol, bialy pieprz
1 lyzka startego parmezanu
Czosnek posiekac i usmazyc na masle az zmatowieje. Dodac rosol i
smietanke. Gotowac na malutkim ogniu az troche odparuje, 5 minut. W
ostatniej chwili doprawic sola i bialym pieprzem, i dodac parmezan.
Wymieszac i wylac na makaron i od razu podac.
Najlepiej z duza salata.

Sos zielony nr.1
garsc lisci swiezej kolendry
mala garsc lisci swiezej bazylii
pol szklanki rosolu
pol szklanki smietanki
duzo pieprzu
maly zabek czosnku
Zmielic wszystko w blenderze, przelac do malego garnuszka, doprowadzic
do zawrzenia i podgotowac przez 5 minut na malym ogniu. Goracy wylac na
makaron, podac natychmiast, mozna posypac orzeszkami piniowymi.

Sos zielony nr.2
1/2 zabka czosnku
1/2 lyzki oliwy
1/2 szklanki smietanki
1 lyzka pesto
W malym garnuszku podsmazyc czosnek w oliwie, gdy jeszcze ciagle bialy, dodac
lyzke pesto, troche smietanki i rozmacic. Dodac reszte smietanki, doprowadzic
do wrzenia na malutkim ogniu, czesto mieszajac, i uwazajac, zeby nie wykipialo.
Polac makaron. Posypac swiezo kruszonym pieprzem. Pycha. Mozna tez posypac
parmezanem. Salata z endive czy radicchio swietnie do tego pasuje.

Magdalena Bassett

1. Data: 2002-01-23 21:25:42

Od: "miomo" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

a czy zna ktos przepis na sos carbonara(nie jestem pewien czy tak sie pisze)
ale wiem ze jest po prostu pyszne!
pozdrawiam

1. Data: 2002-01-23 21:48:35

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

> ojej, ale mi nie chodzi o bylejakie sosy. chcialabym, zebyscie mi polecili
> swoje ulubione, sprawdzone, przetestowane, wysmakowane...

Sos do spaghetti alla puttaneska

Na oliwie podsmazam drobno posiekana cebule, dodaje 3-4 sardele i rozcieram
je. Dodaje sos pomidorowy z kartonika (a latem swieze pomidory) ale nie za
duzo, zeby nie dominowal w smaku. Jak sie chwile pogotuje dodaje pociete
oliwki czarne i zielone, kapary, bazylie czasem dolewam troche wina. Do
smazenia uzywam oliwy w ktorej trzymam zabki czosnku i peperonczino wiec nie
dodaje juz ani jednego ani drugiego. Nie podaje ci dokladnych proporcji bo
zawsze robie na oko:)

Kasia L

1. Data: 2002-01-23 22:55:21

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

miomo wrote:

> a czy zna ktos przepis na sos carbonara(nie jestem pewien czy tak sie pisze)
> ale wiem ze jest po prostu pyszne!
> pozdrawiam

Bylo niedawno, oto link do linkow:

http://groups.google.com/groups?as_q=carbonara&as_ug
roup=pl.rec.kuchnia&num=100&as_scoring=d&hl=en

1. Data: 2002-01-24 00:05:30

Od: "B.Caccia" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
owocami
> morza, grzybami itp. to daj znać - jestem do dyspozycji i dysponuję

To ja poproszę z rybami i frutti di mare - b. to lubię, a nie znam zbyt
wielu przepisów.

Pozdrawiam

Beata

1. Data: 2002-01-24 08:14:24

Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...tylko nie takie tradycyjne: pomidor+bazylia, tylko jakies inne.

Heja!
Nietradycyjne, smaczne, pikatne, oryginalne, odjazdowe i bardzo ale to bardzo
przepyszne sosy: http://www.mniammniam.pl/makaron.html

Wybierz sobie coś najpyszniejszego....

Serdecznie pozdrawiam i życzę smacznego
Grzegorz Ostrowski: Gotowanie to sztuka!
www.mniammniam.pl - o makaronach też tam jest.... troszeczke ;-)

przepis ze strony internetowej na lasagne
sos serowy do grzanek-przepis
sos Bernaise-do polędwicy przepis
kluski lane z żółtka do podawania przez smoczek
banoffee cake- kto zna?