[szukam] tort bez jajek, orzechow i truskawek

11. Data: 2005-07-01 13:10:35

Temat: Re: [szukam] tort bez jajek, orzechow i truskawek
Od: "Małgorzata Leszczyńska" <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

=?ISO-8859-2?Q?Ma=B3gorzata_Leszczy=F1ska?= <g...@N...gazeta.pl>
napisał(a):

> BISZKOPT
> 2 szkl. mąki tortowej
> 1 małe opakowanie proszku do pieczenia
> 1 szkl. cukru
> 1 szkl. kefiru
> 1/2 szkl. oleju
> 1 cytryna
> 1 łyżeczka masła do wysmarowania tortownicy
>
> Pochodzi z przepisu na tort orzechowy ze strony
> http://uczta.vege.pl/index.html
>
> Może sie nada?
> Gośka

Zapomniałam wkleić przepis:

Wszystkie produkty powinny mieć temperaturę pokojową, wyjmij je wiec zawczasu
z lodówki. Składniki biszkoptu, oprócz cytryny, proszku do pieczenia, wrzuć
do miski. Cytrynę sparz, obetrzyj na tarce skórkę i wyciśnij sok. Skórkę
dodaj do składników w misce, na wierzch wysyp proszek do pieczenia, zalej go
sokiem z cytryny. Proszek natychmiast powinien się spienić. Dopiero teraz
zmieszaj dokładnie wszystko mikserem przez około 5 minut. Średnią tortownicę
(26 cm) wysmaruj masłem i wlej do niej połowę ciasta. Wstaw na około 40 minut
do piekarnika nagrzanego do 180 st. C na środkowy poziom. Upieczony biszkopt
powinien mieć złoty kolor. Możesz sprawdzić, czy ciasto jest gotowe, wbijając
w nie zapałkę. Jeżeli po wyciągnięciu zapałka jest sucha, biszkopt ma dosyć,
jeżeli jest oblepiona wilgotnym ciastem - zostaw go w piekarniku jeszcze na
co najmniej 10 minut. Po upieczeniu zaczekaj 15 minut i dopiero wtedy wyjmij
biszkopt z tortownicy. Ciasto bardzo łatwo odchodzi od blachy, więc nie
powinieneś mieć z tym żadnego kłopotu.
Tortownicę umyj, osusz, znowu wysmaruj masłem, wlej resztę ciasta upiecz
następny biszkopt.

Przepraszam za roztargnienie

12. Data: 2005-07-09 07:47:34

Od: "marcysia" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nigdy nie robilam kruchego, a przepisy sa rozne, w tym tylko niektore nie
> zawieraja jajek - to jak w koncu - daje sie jajka do kruchego czy nie - i
> czy mozna z kruchego zrobic cos w rodzaju tortu?

Wiele przepisow przeznaczonych dla wegan (osoby nie jadzace miesa i
produktow zwierzeacych- jajek, mleka) zastepuje jajka maka kukurydziana, w
proporcjach 1 jajo- 1 stolowa lyzka maki. Nie jestem weganka, ale zawsze mam
w domu kukurydzina make i kiedy w lodowce pusto zdarza mi sie np nalesniki
zrobic bez jajek. Klasyczny biszkopt na pewno nie wyjdzie na mace
kukurydzianej, ale wszystkie inne ciasta, w ktorych jajo pelni tylko role
spoiwa ( w ktorych nie ubija sie bialek) powinny wyjsc bez uszczerbku
smakowego.

pozdrawiam
M.

13. Data: 2005-07-09 08:46:19

Od: "Przemodar" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiele przepisow przeznaczonych dla wegan (osoby nie jadzace miesa
> i produktow zwierzecych- jajek, mleka...

OT
Rozmawiałem kiedyś z ideologiczną, walczącą weganką, co to ani jajka, ani
twarożku czy masła. Trafiło się, że akurat została mamusią karmiącą.
Zderzyłem jej ideologię z prostym pytaniem - "Czym karmisz swoje dziecko,
soczkiem marchewkowym?" Obraziła się na mnie, po czym uznała, że się nie
znam. Wyszło 1:0 dla ideologii ;-)

"Powiedziałem i ukoiłem sumienie..."

Pomysły na bób ?
chwalę się :) marchewką
stara lodowka Siemens
maszyna do chleba i konfitury z truskawek...
panierka jak w KFC