szybkie palenie sie zarowek

1. Data: 2005-02-13 14:39:46

Temat: szybkie palenie sie zarowek
Od: "Lukasz" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Zalozylem ostatnio ok. 20 lampek umieszczonych w suficie podwieszanym i
bardzo szybko spalilo sie ponad 80% zarowek - sa to zarowki reflektorowe R39
30W. Czym to moze byc spowodowane? Czy moze na to miec wplyw to ze swiatlo
jest jeszcze (na czas remontu) uruchamiane nie przy pomocy kontaktow tylko
na krotko poprzez laczenie kabli? Wiaomo ze laczac kable zanim sie swiatlo
uruchomi czasem nie ma dobrego styku i troche zaiskrzy.

pozdrawiam
Lukasz

---

2. Data: 2005-02-13 15:30:05

Temat: Re: szybkie palenie sie zarowek
Od: " zayzayer" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiej marki są te żarówki. Jeżeli to jakaś chińszczyzna to objawy są
prawidłowe.

3. Data: 2005-02-13 16:37:14

Od: "gomez" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zalozylem ostatnio ok. 20 lampek umieszczonych w suficie podwieszanym i
> bardzo szybko spalilo sie ponad 80% zarowek - sa to zarowki reflektorowe
R39
> 30W. Czym to moze byc spowodowane?

Czy żarówki maja odpowiednie chłodzenie, możliwe że jeżeli żarówki nie mają
odpowiedniego odprowadzenia ciepła to może to wpłynąć na znaczne skrócenie
ich żywotności - ale przy 30W to dość dziwne, chyba że są to chalogieny to
tedy miałoby to sens. Aha jeszcze jedno, jeżeli istotnie nagrzewają się trak
mocno i nie maja odpowiedniego odprowadzenia ciepła to zwróć uwagę czy sufit
nie jest wykonany z materiału który mógłby się łatwo zapalić (drewno,
słoma - taki sobie wynalazek spotykany czasami pod tynkiem na sufitach w
starych mieszkaniach jako zbrojenie czy izolacja)

4. Data: 2005-02-13 16:48:45

Od: "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zanim sie swiatlo uruchomi czasem nie ma dobrego styku i troche zaiskrzy.

Mi sie wlasnie spalil halogen 30W po 2 tygodniach uzywania w kuchni. Swiecil
razem pewnie ze 30h

Ale postukałem i dziala nadal - tzn wlokno nie jest spalone, lecz
doprowadzenie pradu do wlokna . Zarowka z marketu za 4pln - 12V. Chłodzenie
bylo dobre

5. Data: 2005-02-13 18:56:39

Od: "Lukasz" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zarowki sa firmy Tungsram wiec chyba nie powinno byc zle

---

6. Data: 2005-02-14 08:42:53

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podwieszanym i
> bardzo szybko spalilo sie ponad 80% zarowek - sa to zarowki

Może to być spowodowane jak najbardziej iskrzeniem przy włączaniu.

J.

7. Data: 2005-02-15 08:14:20

Temat: Odp: szybkie palenie sie zarowek
Od: <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś wreszcie coś poradzi na ten problem czy tylko będziemy się
użalać.Co jest przyczyną "niestykania" po jakimś czasie halogenów ? skoro
przez 4 lata było OK a teraz jest do d.? Czy się przegrzewają ? Czy może
dzieje się coś z transformatorem?
Użytkownik Lukasz <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cunppb$loo$...@a...news.tpi.pl...

lakierowanie fug