szybkie pytanie, transformatory

1. Data: 2006-06-04 11:13:34

Temat: szybkie pytanie, transformatory
Od: "koma" <merowing27[wytnij]@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

montuje właśnie oświetlenie halogenowe w domu i mam mały problem.

Jest 6 żarówek 12V, 35W, czyli w sumie 210W

Mam dwa transformatory, jeden "elektroniczny" 150W, drugi takie "zwojowy"
100W. Czy mogę je podłączyć po prostu razem, tak że wyjścia 12V będą
podłączone równolegle, czy może coś wybuchnąć? ;)

Sorry, za nazewnictwo, ale jestem laikiem.

Pozdr.

K.

2. Data: 2006-06-04 12:33:21

Temat: Re: szybkie pytanie, transformatory
Od: "Rylen" <r...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "koma" <merowing27[wytnij]@tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> podłączone równolegle, czy może coś wybuchnąć? ;)
>
> Sorry, za nazewnictwo, ale jestem laikiem.

(Odpowiedz na szybko)
NAWET NIE PROBUJ !!!!!
Rylen

3. Data: 2006-06-04 12:52:31

Od: "Kropelka" <k...@b...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podłączone równolegle, czy może coś wybuchnąć? ;)
>
> Sorry, za nazewnictwo, ale jestem laikiem.

Zrob tak:
-podlącz 4 żarówki do elektronicznego, co da Ci 4x35 =140 W
-podłącz 2 żarówki do transformatora (tego zwojowego), czyli 2x35=70W
-podłącz do obu zasilanie 220V przez jeden wyłącznik tak aby włączał obydwa.
W ten sposób nie przeciążysz żadnego z nich. Podłączyć ich razem sie nie da-
jesli to zrobisz to prawdopodobnie spalisz ten elektroniczny.

Pozdrawiam
Mąż Kropelki

4. Data: 2006-06-04 14:23:33

Od: Piotr 'Lestat' Puchowski <znajdziesz_na@stronach_z_siga.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W ten sposób nie przeciążysz żadnego z nich. Podłączyć ich razem sie nie da-
> jesli to zrobisz to prawdopodobnie spalisz ten elektroniczny.

Nie prościej/bezpieczniej wydac te ~55zł na jeden nowy 250W?

Lestat
| Darts Zone: http://l.pl/lestat/ GG 281147 |
| Plastik 1/48: http://plastik.prv.pl/ |

5. Data: 2006-06-04 17:29:42

Od: "Kropelka" <k...@b...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr 'Lestat' Puchowski" <znajdziesz_na@stronach_z_siga.pl>
napisał w wiadomości news:4482ECE5.D401046F@stronach_z_siga.pl...

> Nie prościej/bezpieczniej wydac te ~55zł na jeden nowy 250W?

Moze i prosciej....
Ja udzieliłem tylko konkretnej odpowiedzi na konkretne pytanie. Mysle że
autor wątku nie oczekiwał odpowiedzi typu kup nowy:-) tylko rozwiązania
problemu.

Pozdrawiam
Kropelkowy mąż

6. Data: 2006-06-04 18:21:13

Od: "koma" <merowing27[wytnij]@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "koma" <merowing27[wytnij]@tlen.pl> napisał w wiadomości

Niesety kable już były dawno przeciągnięte.

Dzięki za odp., już chciałem te dwa transformatory połączyć. Więc kupiłem
nowy 250W. :)

Pozdr.

K.

Lodowka - BOSCH - KGM-39390
Lodowka-klopot
prosba o porade
Chiller zone w lodowce- do czego sluzy???
SPAM wełna mineralna