szybko i wykwintnie

1. Data: 2000-07-07 08:06:38

Temat: szybko i wykwintnie
Od: laute <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Pomocy! Zaprosilam gosci a mam niewiele czasu na przygotowanie kolacji.
Dodatkowe utrudnienie polega na tym, ze jest piatek i ma to byc kolacja
bezmiesna.
Myslalam o jakis grzankach + salatki + wino.
Czy macie moze jakies przepisy na proste, ale zarazem wykwintne dania?
Bardziej w charakterze przystawek, najchetniej cieplych.
W domu mam ksiazki z przepisami, ale juz teraz musze sie zastanowic nad
lista zakupow.
Bede wdzieczna za wszelkie pomysly!
laute

1. Data: 2000-07-07 08:28:46

Temat: Re: szybko i wykwintnie
Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

laute <l...@i...pl> wrote:
> Myslalam o jakis grzankach + salatki + wino.
Bardzo dobry pomysł. Np. grzanki z pomidorem i mozarellą, przyozdobione
listkami bazylii, posypane oregano.

> Czy macie moze jakies przepisy na proste, ale zarazem wykwintne dania?
> Bardziej w charakterze przystawek, najchetniej cieplych.
Ja się ostatnio wykręciłam przystawkami meksykańskimi: okrągłe chipsy
kukurydziane, tak zwane nachips, zapieczone z serem i pokropione sosem
z papryczek jalapeno, zwykłe nachos i guacamola, oraz małe bułeczki
nadziewane puree z fasoli: bułeczki przekrawa się na pół, wydrąża, nadziewa
gotowym puree z fasoli (refried beans), posypuje siekaną cebulą-dymką
i żółtym serem, nakrywa 'wieczkiem' z górnej połówki, i zapieka chwilę.
Do tego zrobiłam michę zielonej sałaty z małymi pomidorkami i winegretem
i już.

Anetek
--
A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta/
Anything is good and useful if it's made of chocolate.

1. Data: 2000-07-07 08:50:33

Temat: Odp: szybko i wykwintnie
Od: "Dorota Basista" <b...@f...hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

proponuje pieczone pstragi + podsmazone kartofelki + salatka z mozzarellii,
avocado i pomidorków.

Pstragi trzeba oplukac natrzec drobno pokrojona pietruszka, rozmarynem,
sola, pieprzem i odstawic na przynajmniej 20 minut. W tym czasie mozesz
obrac mlode ziemniaki i wstawic je do gotowania. Folie aluminiowa smarujesz
maslem, wkladasz tam pstraga, zawijasz i do piekarnika na 20 minut, po 20
minutach otwierasz folie i pieczesz pstraga jeszcze 10 minut. Ziemniaki
twardawe kroisz na cwiartki, i podsmazasz na patelni na "chrupiaca - zloty"
(sic!) :-) kolor, kup przyprawe do potraw z ziemniakow kamisa i dodaj, daje
super aromat i poprawia smak.

szybka salatka: kroisz pomidory, cebule (plastry) avocado i mozzarelle
(kostka), skrapiasz sokiem z cytryny, oliwa z oliwek (dobra), sól, pieprz,
mozna dodac czosnek.
Do tego kefirek, schlodzony, prosta najlepiej lekko rustykalna zastawa,
lniana serweta i polne kwiaty - to juz tak dodatkowo :-)

Moze Ci sie spodobaja moje sugestie :-)
pozdrawiam
Dorota

Użytkownik laute <l...@i...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@i...pl...

1. Data: 2000-07-07 09:20:18

Od: "Ean" <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bezmiesna.
> Myslalam o jakis grzankach + salatki + wino.

nie wiem, czy o to ci chodzilo, ale mnie zaczely chodzic po glowie takie
potrawy:
1. pieczarki zapiekane z jajkiem i pomidorem
- dosc duza pieczarka z wyjeta nozka, do srodka wbijamy male jajko
(moze przepiorcze ;)), na to przyprawy, plasterek pomidorka, moze troszke
startego zoltego serka - zapiec na zloto w piekarniku
2. pieczywo czosnkowe
- bulka paryska, pokrojona na kromki, posmarowana maselkiem, na maslo
przyprawy - glownie czosnek, papryka, ziola dowolne, skladamy bulke w
pierwotny ksztalt, zawijamy w folie aluminiowa, zapiekamy
3. zestaw jarzynek z roznymi dipkami do maczania
4. salatka z tunczyka - przepisow w brod, najprostszy - pol woreczka
ugotowanego ryzu, < puszka kukurydzy, 2 puszki tunczyka, troszke drobno
posiekanej sebulki, sos majonezowy. Ja osobiscie wole to urozmaicic dodaniem
pomidorow, papryki, ogorka, jablka
5. A mnie sie marzy sushi .... [przepraszam - takie zboczenie] - ugotowany
na kleisto ryz slicznie ugnieciony w male waleczki i na to cieniutkie
plasterki surowego lososia lekko skropione sosem sojowym. Pod lososia mozna
wlozyc troszke musztardy polaczonej z z ostrym chrzanem. Do tego cieniutko
posiekana surowa marchewka, biala rzodkiew, marynowany imbir [chodzi mi o
efekt cieniutkiego makaronu z tych warzyw - pracochlonne ale efektowne].
Troszke sosu sojowego w miseczkach do maczania sushi :)
6. male kanapeczki z warzywkami - mozna je zawsze zapiec w piekarniku
7. RYBY [nastepny fanatyzm...] - kawalki halibuta lub dorsza, moze byc tez
rybka slodkowodna typu pstrag, obsypane przyprawami, zasypane warzywkami
(slupki z marchewki, pietruszki, selera, krazki cebulki), podlane oliwka,
zawiniete w folie i zapieczone w piekarniku

dosc - juz jestem glodna .....

Ean

[chyba zrobie sobie rybe w soli, z rysztu... mniam]

1. Data: 2000-07-07 10:28:41

Temat: Re: Odp: szybko i wykwintnie
Od: laute <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tymczasem chcialam podziekowac calej trojce za pomysly na szybka kolacje.
Wszystkie brzmia smakowicie i wszystkie w moim guscie. Juz je sobie
wydrukowalam. Na pewno cos z nich wybiore.
A reszta bedzie jak znalazl na kolejne wizyty (znajomi czesto nas odwiedzaja).
Dlatego mowie tymczasem -ale nie zamykam dyskusji.
laute

1. Data: 2000-07-07 10:36:53

Od: laute <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anetku!
Uwielbiam kuchnie tex-mex!
Chipsy nachos widzialam w sklepach. Ale interesuje mnie puree z fasoli (refried
beans).
Czy mozna je kupic w Polsce (w Krakowie)?
Slyszalam tez o kilku odmianach papryczek chili. czy zdazylo Ci sie spotkac je
swieze w polskich sklepach?

laute

1. Data: 2000-07-07 12:01:33

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

laute <l...@i...pl> wrote:

[refried beans]
> Czy mozna je kupic w Polsce (w Krakowie)?
Sprawdź w Geancie czy innym Carrefourze -- gdy byłam w Krakowie podczas
świąt, to właśnie w Geancie kupiłam sos z jalapeno i wydaje mi się,
że inne rzeczy "meksykańskie" też tam były.

> Slyszalam tez o kilku odmianach papryczek chili. czy zdazylo Ci sie spotkac
> je swieze w polskich sklepach?
Oj, nie wiem -- głównie dlatego, że w Polsce nie za egzotycznościami
ganiam, a za kiełbasą i kiszoną kapustą :-) Ale sprawdź też w dużych
supermarketach -- możliwe, że właśnie tam będą. Na Nowym Kleparzu też
można różne rzeczy znaleźć ;-)

Anetek

1. Data: 2000-07-07 12:31:00

Od: "Dorota Basista" <b...@f...hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiele egzotycznych przypraw widzialam ostatnio w Carrefourze w Sosnowcu.
kilka z nich nawet nabylam.

1. Data: 2000-07-07 12:37:39

Od: "Jarek" <n...@u...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

w Krakowskim Geancie jest całkiem przyzwoicie zaopatrzony regał z
meksykańskimi "sprawami"

Jarek

1. Data: 2000-07-07 15:52:29

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

laute <l...@i...pl> wrote:

> Dodatkowe utrudnienie polega na tym, ze jest piatek i ma to byc kolacja
> bezmiesna.
> Myslalam o jakis grzankach + salatki + wino.

Swietnie, mamy zakaske i salate, ale gdzie tu kolacja?

Grzanki z kawiorem i z lososiem
Krem ze szparagow
Sola w sosie holenderskim
Salata z sosem Roquefort