szybkorosnące okrywowe

11. Data: 2003-07-02 11:32:39

Temat: Re: szybkorosnące okrywowe
Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Trudno wymagać od dąbrówki, żeby rosła na kamieniach. :-)

Rosnie pomiedzy :-)))

Pozdrawiam, chyba jednak slonecznie
Asia

12. Data: 2003-07-02 12:49:47

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message

> Do cienia nadają się np dąbrówki w odmianach, barwinki, niektóre skalnice,
> możesz spróbować posadzić macierzanki. Te ostatnie, co prawda, preferują
> słoneczne stanowiska ale w cieniu tez jako tako rosną i to stosunkowo
> szybko.

Ciekawe, jak by sie sprawowal podagrycznik. Tyle, ze wtedy w zimie bedzie golo.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2003-07-02 13:00:32

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bdtstq$s66$1@inews.gazeta.pl Weronika Styka
<w...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> Kolejny raz z prośbą; muszę w krótkim czasie wzmocnić roślinami
> świeżo usypaną - rozmywaną przez każdy większy deszcz skarpę.
> :)
> PS. Trawa odpada ;)

Hejka. Dopóki trawa odpada, dopóty skarpa będzie rozmywana przez
deszcze. :-( Nie ma lepszego sposobu umacniania skarp o stosunkowo małym
nachyleniu (1 : 1, 1 : 1,5) niż położenie płatów darniny.
Pozdrawiam już słonecznie Ja...cki

14. Data: 2003-07-02 14:40:22

Od: "Andrzej" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kilka sadzonek powojnika Praecox puścić bez podpór za pare tygodni powinien
okryc całą skarpę szybko rośnie i ładnie kwitnie.

Pozdrawiam

Użytkownik "Weronika Styka" <w...@N...gazeta.pl> napisał w

http://www.gazeta.pl/usenet/

15. Data: 2003-07-02 22:17:13

Temat: Odp: szybkorosnące okrywowe
Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Weronika Styka <w...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:

> [...]
> permanentnego przeciągu) i najważniejsze: ogromny przyrost dobowy ;)
> Zapomniałam: dostępne w handlu i najlepiej nienajdroższe i dosyć ładne :)

Jałowce płożące, cisy płożące...
może i ogromnych dobowych przyrostów nie będą miały, ale ich korzenie
powinny skutecznie związywać glebę..

Pozdrawiam
p...@r...pl

16. Data: 2003-07-03 10:42:13

Od: "Agnessa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> deszcze. :-( Nie ma lepszego sposobu umacniania skarp o stosunkowo małym
> nachyleniu (1 : 1, 1 : 1,5) niż położenie płatów darniny.

Miałam podobny problem z tymże na stanowisku słonecznym ,trochę bałam sie
jej spłukiwania przez deszcze ,trawa nie wchodziła w grę gdyż chciałam tam
mieć kolorowo,skalniakowato /przy domowym tarasie/ Zaczęłam ją robić w
kwietniu tego roku ,na szczęście nie było u mnie w tym okresie zbyt wielu
deszczów ,teraz zaczęła się fajnie zageszczać ,trawa może jest najszybsza
ale czy najefektowniejsza ? Zależy jakie przeznaczenie ma skarpa ozdobne czy
też jakieś użytkowe /tam gdzie się chodzi/ bo wtedy to tylko trawka
Funkie,bluszcze,barwinki,paprocie b.szybko sie rozrastają w cieniu, tawułki
lubią cień i wilgoć a moga byc urozmaiceniem takiej skarpy .

pozdrawiam Agnieszka

17. Data: 2003-07-03 11:19:52

Od: "Weronika Styka" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Serdecznie dziękuję wszystkim którzy udzielili mi odpowiedzi w tym wątku.
Pomogliście mi. Wybrałam:
a)...
b)...
c)...
Eeeee tam, właściwie to nie wybrałam bambusa ;)

Pozdrawiam serdecznie
Weronika

18. Data: 2003-07-03 11:23:47

Od: "Weronika Styka" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej <h...@w...pl> napisał(a):

> Kilka sadzonek powojnika Praecox puścić bez podpór

Wiesz, ten powojnik to byłby strzał w dziesiątkę (4 m przyrostu na rok !),
ale gdyby nie tylko okrywał, ale jeszcze wzmacnial mi skarpę. Szkoda.

Pozdrawiam
Weronika

19. Data: 2003-07-03 11:32:46

Od: "Weronika Styka" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> napisał(a):

> Proponuję funkie - te korzenie są idealne na skarpy.

Fukie testowałam jako pierwsze, niestety, przy ok. 20% spadku nie jestem w
stanie ich regularnie podlewać bez jakichś dodatkowych urządzeń technicznych,
sąsiad zakopał rurki - mnie na taki wydatek nie stać. Inna sprawa - mimo
zapewnienia im najlepszych (podręcznikowych) warunków mają zbyt mały
przyrost, tzn. rosna bardzo bujnie w górę, jednak zbyt mało okrywają (ufff...)

Pozdrawiam
Weronika

20. Data: 2003-07-03 11:34:43

Od: "Weronika Styka" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Ciekawe, jak by sie sprawowal podagrycznik.

Wpisałam toto w Google, wynik - niewiele. Masz może jakiś dobry link?

Pozdrawiam
Weronika

surfinnie
białe lilie- jak rozmnożyć?