białe lilie- jak rozmnożyć?

1. Data: 2003-07-01 20:13:07

Temat: białe lilie- jak rozmnożyć?
Od: "aniai" <aniai(nie.che.zadnych.spamow)@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jakiś czas temu tatko dostał sadzonki białych lilii, tego starego gatunku,
jaki się czasem w babcinych ogródkach jeszcze ogląda. Zakopał i zapomniał.
Ale przy zeszłorocznym odchwaszczaniu kawałka ogrodu się znalazły (niestety
tylko 2). Przesadziliśmy na bardziej widoczne miejsce i w tym roku z tych
dwóch cebulek wyrosły 4 piękne kwiaty. Co teraz zrobić aby nie zginęły i aby
z czasem było ich coraz więcej? Będę bardzo wdzięczna za pomoc.

Pozdrawiam
Ania Idzik
--
interesujesz się turystyką? :
www.tramping.3.punkt.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

2. Data: 2003-07-01 20:29:23

Temat: Re: białe lilie- jak rozmnożyć?
Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aniai" <aniai(nie.che.zadnych.spamow)@o2.pl> napisał w
wiadomości news:bdspv8$itd$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
aby
> z czasem było ich coraz więcej? Będę bardzo wdzięczna za pomoc.

Pozazdrościć:-)
Cieszyć się nimi, odchwaszczać i nawozić kompostem .
Powinny się wytworzyć nowe cebulki, które za jakiś czas zakwitną.
Ja tak mam, z kilku cebul całe połacie lilii.
Lilie nie lubią miejs podmokłych i ciężkiej gleby.
Jeśli stanowisko nie jest odpowiednie można staranniej je przygotować w
październiku i lilie przesadzić.

Pozdrawiam
Marta

3. Data: 2003-07-01 21:00:12

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ja tak mam, z kilku cebul całe połacie lilii.
> Lilie nie lubią miejs podmokłych i ciężkiej gleby.
:((((
znowu kilkadziesiat taczek gliny do wybrania
i tyle samo ziemi do nawiezienia
:((((
ale lilie to piekne kwiaty
piekniejsze (chyba) od roz
i mniej problemowe (chyba) od nich
!!!!
o ile roze sa krolowymi posrod kwiatow
to lilie mogly by byc ich dworkami
a jako dworki moga a najczesciej sa
piekniejsze od krolowych (!!!!!!!)
a sa przy tym bardziej normalne i bardziej przystepne
:)
z pozdrowieniami i usmiechami

4. Data: 2003-07-02 06:30:52

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :((((
> znowu kilkadziesiat taczek gliny do wybrania
> i tyle samo ziemi do nawiezienia
> :((((

Jesienią przesadzając swoje lilie dodawałam substratu torfowego. Pod to
warstwę gruboziarnistego piasku.

Pozdrawiam
Marta

Pozwolić Biance owocować?
kwiatki się "spaliły"
Jaka nalepsza trawa?
Chce wyrownac teren i zasiac ladny trawnik
Jak i kiedy skutecznie podkraść clematisa?