surfinnie

1. Data: 2003-07-01 22:32:16

Temat: surfinnie
Od: "Tomek M" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam takie pytanie wiem że surfinia to jednoroczny kwiat ale czy można w
jakiś sposób przechować te kwiaty do następnego roku
Niechce ich kupować co rok a chce mieć swoje (nie posiadam szklarni
cieplarni itd.)
Może wyhodować nasionka a może poprostu przetrzymają na parapecie???czy jest
jakaś inna możliwość ???
Dzięki

--
Pozdrawiam Tomek

2. Data: 2003-07-02 06:10:42

Temat: Re: surfinnie
Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może wyhodować nasionka a może poprostu przetrzymają na parapecie???czy
jest
> jakaś inna możliwość ???

Mnie sie jednego roku same wysialy. Nasionka z balkonu spadly do gleby,
przespaly sobie zime i wiosna bez problemu wyrosly. Bylam bardzo zdziwiona,
ale z radoscia przesadzilam w doniczki. :-)) Rosliny byly silne i bardzo
ladnei kwitly.
Wszystko, jak widac naturalnie sie samo zrobilo, nie wiem, jak to jest z
przechowywaniem nasionek i z ich przygotowaniem.

Pozdrawiam
Asia

3. Data: 2003-07-02 10:53:59

Od: "Robert S" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

moja mama zbiera nasiona i wysiewa w szklarni na wiosnę ale też mamy
samosiejki które wysiały sie w paprotce która zimowala w mieszkaniu troche
późniejsze ale są , Mama używa tylko nasion w po pierwszym roku od
zakupienia surfini z surfini własnej produkcji nie zbiera nasion

4. Data: 2003-07-02 14:43:05

Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Można normalnie zbierać i przechować sobie gdzieś tam, potem na wiosnę
wysiac do doniczki i przepikować do skrzynek, ale te z siewek będą jakgdyby
dzikie i nie będą miały takich samych właściwości co kupowane niestety (wiem
sprawdziłam)
Fakt - mogą się wysiać same - u mnie kiedyś wzeszły też w szczelinie
pomiędzy fundamentem a chodnikiem (nie mam pojęcia jak one się tam
zmieściły!!!)
Pozdrav.Rene

> jest
> Wszystko, jak widac naturalnie sie samo zrobilo, nie wiem, jak to jest z
> przechowywaniem nasionek i z ich przygotowaniem.

białe lilie- jak rozmnożyć?
Pozwolić Biance owocować?
kwiatki się "spaliły"
Jaka nalepsza trawa?
Chce wyrownac teren i zasiac ladny trawnik