szybkorosnące okrywowe

21. Data: 2003-07-03 11:38:28

Temat: Re: szybkorosnące okrywowe
Od: "Weronika Styka" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Too Old <jkch1@nie_chce_spamu_pnet.pl> napisał(a):

> Moim zdaniem powinnaś wzmocnić skarpę .
> Można kamieniami lub drewnem

Haaaa; właśnie chce wzmocnić skarpę, by mi z niej nie zsuwały się kamienie i
drewno ;))

Pozdrawiam
Weronika

22. Data: 2003-07-03 11:45:24

Od: "Weronika Styka" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko <d...@w...pl> napisał(a):

> Hejka. Dopóki trawa odpada, dopóty skarpa będzie rozmywana przez
> deszcze. :-( Nie ma lepszego sposobu umacniania skarp o stosunkowo małym
> nachyleniu (1 : 1, 1 : 1,5) niż położenie płatów darniny.

_M_U_S_I__B_Y_Ć__S_P_O_S_Ó_B_
Trawa to sposób mojego męża: na skróty i po najmniejszej linii oporu. Z
helikoptera będę ją kosiła ;) Gdybym napisała "jak wzmocnić skarpę?", ale
piszę: "trawa odpada!" Odpada!

Pozdrawiam, nieco nerwowa
Weronika

23. Data: 2003-07-03 11:48:33

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Weronika Styka" <w...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:be148u$kvo$1@inews.gazeta.pl...

> Fukie testowałam jako pierwsze, niestety, przy ok. 20% spadku nie jestem w
> stanie ich regularnie podlewać bez jakichś dodatkowych urządzeń
technicznych,
> sąsiad zakopał rurki - mnie na taki wydatek nie stać. Inna sprawa - mimo
> zapewnienia im najlepszych (podręcznikowych) warunków mają zbyt mały
> przyrost, tzn. rosna bardzo bujnie w górę, jednak zbyt mało okrywają
(ufff...)

Funkie dość wolno rosną na początku - ale potem! Wykopywałąm parę sztuk
kilka dni temu i ledwo sobie poradziłam. Przemyśl to jeszcze!

Pozdrawiam, Basia.

24. Data: 2003-07-03 12:27:59

Temat: Odp: szybkorosnące okrywowe
Od: "Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Weronika Styka <w...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bdtstq$s66$...@i...gazeta.pl...
> Wymagania: cieniolubność (skarpa oprócz 3 godzin rannych cały dzień
znajduje
> się w cieniu), niewielka wysokość (maksymalnie kilkanaście centymetrów,
> najlepiej by się płożyly), mrozoodporność (skarpa jest w strefie
> permanentnego przeciągu) i najważniejsze: ogromny przyrost dobowy ;)
> Zapomniałam: dostępne w handlu i najlepiej nienajdroższe i dosyć ładne :)

Gajowiec, runianka, kopytnik.
Pozdrawiam - Zosia

25. Data: 2003-07-03 13:37:40

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Weronika Styka" <w...@N...gazeta.pl> wrote in message

> Wpisałam toto w Google, wynik - niewiele. Masz może jakiś dobry link?

Jesli czytujesz po angielsku, popatrz na przyklad tu:
http://www.hcs.ohio-state.edu/plantlist/description/
ae_raria.html

Jesli rozpatrywac podagrycznik na serio, to trzeba uwazac, bo jesli
przejdzie na teren, gdzie nie chcesz go miec, to bedzie bardzo ciezki do
wytepienia. Z drugiej strony, jesli chcesz, zeby zarosl pewien teren, to on to
zrobi bez klopotu. Rozrasta sie przez podziemnme klacza, wiec moze
pewnie umacniac glebe.

Jest odmaina Variegatum o lisciach ciekawego koloru (o tej jest w linku),
ta nie jest specjalnie inwazyjna. Natomiast taki zwykly (dziki) o lisciach
po prostu zielonych rozlazi sie strasznie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

26. Data: 2003-07-03 14:51:13

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Funkie dość wolno rosną na początku - ale potem! Wykopywałąm parę sztuk
> kilka dni temu i ledwo sobie poradziłam. Przemyśl to jeszcze!

Jestem za opcją Basi.
Można wybrać przecież funkie o dużych liściach np h.fortunei lub
h.sieboldiana. Nic pod nimi nie urośnie.
Z moich obserwacji wynika, że korzenią się dość głęboko, długotrwała susza
owszem ma negatywny wpływ na wygląd rośliny, ale zniosą dzielnie nawet
największe upały.
Z pierwszej funki, którą dostałam trzy lata temu zrobiłam już kilka
sadzonek. Najgorszy jest pierwszy sezon, a potem pójdzie jak z płatka:-)

Pozdrawiam
Marta

27. Data: 2003-07-03 15:21:22

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:be1frq$dt2$1@nemesis.news.tpi.pl Marta Góra
<m...@m...pl> napisał(a):

> Można wybrać przecież funkie o dużych liściach np h.fortunei lub
> h.sieboldiana. Nic pod nimi nie urośnie.
> Najgorszy jest pierwszy sezon, a potem pójdzie jak z płatka:-)

Hejka. A przez ten czas deszcze rozmyją skarpę. :-(
Pozdrawiam pochmurnie Ja...cki

28. Data: 2003-07-03 15:32:45

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:be150k$n06$1@inews.gazeta.pl Weronika Styka
<w...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> _M_U_S_I__B_Y_Ć__S_P_O_S_Ó_B_
> Trawa to sposób mojego męża: na skróty i po najmniejszej linii oporu. >Z
helikoptera będę ją kosiła ;) Gdybym napisała "jak wzmocnić
> skarpę?", ale piszę: "trawa odpada!" Odpada!

Hejka. Weroniko, głową muru nie przebijesz. ;-) A może kompromis?
Połóż darninę w szachownicę a w wolnych polach dowolne roślinki. :-)
Gdy się będą rozrastać, stopniowo będziesz mogła usuwać trawę.
Pozdrawiam szachowo Ja...cki

29. Data: 2003-07-03 16:23:13

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message

> Hejka. A przez ten czas deszcze rozmyją skarpę. :-(

I bedzie po klopocie! :-)

Pozdrowienia,
Michal

30. Data: 2003-07-03 16:25:17

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Weronika Styka <w...@n...gazeta.pl> wrote:

> _M_U_S_I__B_Y_Ć__S_P_O_S_Ó_B_
> Trawa to sposób mojego męża: na skróty i po najmniejszej linii oporu. Z
> helikoptera będę ją kosiła ;)

raczej poduszkowcem :-))

--
Jaroslaw Strzalkowski, Krakow