[szycie] Maszyna do szycia-może ranking

41. Data: 2005-08-10 10:57:32

Temat: Re: [szycie] Maszyna do szycia-może ranking
Od: "Katarzyna Kulpa" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna " <a...@g...pl> napisał(a):
> coś mi się połączyło :( adres powinien być:
>
> http://www.toyota-maszyny.krakow.pl/stronka/pc/3210.
swf

dzieki!
bardzo porzadna stronka

-- kasica

42. Data: 2005-08-10 11:11:02

Od: "Katarzyna Kulpa" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Uka P." <u...@g...pl> napisał(a):

> - regulację tempa szycia

jeszcze o to sie chcialam dopytac.

jak to jest rozwiazane w Waszych maszynach, jak powinno
byc, zeby bylo najwygodniej. interesuje mnie to zwlaszcza
dlatego, ze z racji bycia poczatkujaca bede pewnie chciala szyc
centymetr na minute :)

-- kasica

43. Data: 2005-08-10 11:17:38

Od: "Uka P." <u...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Kulpa wrote:

>cytuje: "w wyposazeniu 5 stopek" :))

A, czyli glupio strona napisana, bo tam wyzej stoi jak wol, ze jedna.

>tu juz patrzylam :) nie ma nawlekacza :)

Owszem ma! Tylko moze nie wymienili akurat.
No przesz to moja maszyna, wiec dobrze wiem, ze ma.

Poza tym teraz jak patrze na inne maszyny, to stwierdzam, ze w mojej
podoba mi sie to, ze jest zamykana [na zdjeciu z eti klapa jest
otwarta], wiec nie mam tych wszystkich pokretel, guzikow i patykow pod
nici na wierzchu, tylko moge ja zamknac i nie widac. Cos jak zamykane
reflektory w samochodach sportowych :-))))).
No i ma uchwyt do przenoszenia [jak radio]. W Singerach nie widze
uchwytu. :-/

Pozdr :-))

--
Uka P.

44. Data: 2005-08-10 11:29:13

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 8/10/2005 1:04 AM,Użytkownik Katarzyna Kulpa usiadł wygodnie i napisał:

> a co sadzicie drogie Panie o Singerach? np. taki:
>
> http://www.feni.pl/szukaj.php?str_szukaj=szycia
> a na stronce kliknij w Singera 6038 :)
>
> ma nawlekacz igly nawet. warto za niego dac 1330?

Hmmm, wygląda pięknie, ale ze zdjęcia wydaje mi się trochę maława. To
znaczy dziura między stopką a ramieniem po prawej wydaje mi sie mniejsza
niż w tych Łucznikach. Nie wiem, jak jest w rzeczywistości, może to
tylko złudzenie. Jeśli nie złudzenie, to może być niewygodnie.
Obejmowanie maszyny nie jest szczytem moich pragnień :)

Do wyposażenia się nie przyczepię, a firma sama dla siebie jest reklamą :)

Krusz.
--
Kruszyna
GG 3084947

45. Data: 2005-08-10 11:38:22

Od: "Katarzyna Kulpa" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Uka P." <u...@p...pl> napisał(a):

> A, czyli glupio strona napisana, bo tam wyzej stoi jak wol, ze jedna.

glupio, w ogole ona jest kiepska strasznie. na przyklad nie udalo mi
sie dowiedziec za wiele o warunkach dostawy.

> Owszem ma! Tylko moze nie wymienili akurat.
> No przesz to moja maszyna, wiec dobrze wiem, ze ma.

no to tym lepiej :) (albo gorzej, bo znow sie nie moge zdecydowac)

> No i ma uchwyt do przenoszenia [jak radio]. W Singerach nie widze
> uchwytu. :-/

tu pisza, ze ma "carry handle": http://www.dealtime.com/xPF-Singer_6038

i "sewing light" - znaczy sie, lampke?

-- kasica

46. Data: 2005-08-10 12:34:10

Od: "Uka P." <u...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Kulpa wrote:

> [...]
>byc, zeby bylo najwygodniej. interesuje mnie to zwlaszcza
>dlatego, ze z racji bycia poczatkujaca bede pewnie chciala szyc

Centymetr na minute [a nawet sporo szybciej] to mozesz szyc obracajac
recznie kolo zamachowe, ktore jest z boku maszyny. :-D

A tak troche szybciej, to zazwyczaj reguluje sie pedalem - sila nacisku
na pedal jest przekladana na szybkosc szycia. Tak jest w wiekszosci
maszyn, miedzy innymi takze w elnie 3210. Niektore maszyny chyba miewaja
jeszcze cos dodane do pedalu/a, ze mozna go zablokowac zeby nie wcisnal
sie bardziej niz do jakiegos poziomu. Ale podkreslam CHYBA, bo nie estem
pewna, czy to mi sie nie przysnilo.

No i wszystko pieknie [zwlaszcza jak pani prezentujaca w sklepie maszyne
naciska na pedal reka], tylko trudno wycyzelowac _stopa_ tak, zeby
maszyna szyla odpowiednio wolno. Wiekszosc maszyn ma problemy z
wystartowaniem, wiec naciskasz pedal bardziej i bardziej, ona w koncu
rusza, a ze w miedzyczasie wcisnelas juz pedal dosc mocno, to rusza od
razu z kopyta. Wiec odruchowo popuszczasz, bo nie chcesz tak szybko -
wiec ona staje :-))). Wiec wciskasz od nowa, ona rzezi rzezi rzezi i nie
chce ruszyc, wiec wciskasz wciskasz wciskasz... Fajna zabawa, mowie Ci
:-))) Cos jak pierwszy raz za kierownica samochodu - same kangury.

W praktyce nauczylam sie, ze:
- lepiej sie maszynie rusza, jesli przedtem wbijesz igle w material
- lepiej sie maszynie rusza ze wspomaganiem [lekko naciskasz pedal i
jednoczesnie tracasz reka kolo zamachowe]
- z czasem czlowiek nabiera wprawy i wyczucia w stopie

Zastanawiam sie, czy nie byloby wygodniej urzadzic tego pedala/u jako
inaczej, zeby nie naciskac go stopa tylko np. lokciem prawej reki...
albo moze sciskac go kolanami...?

;-))))

Pozdr,

--
Uka P.

47. Data: 2005-08-10 13:56:25

Od: "Katarzyna Kulpa" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Uka P." <u...@p...pl> napisał(a):

> [...]
> na pedal jest przekladana na szybkosc szycia. Tak jest w wiekszosci
> maszyn, miedzy innymi takze w elnie 3210.

oka.
bo znalazlam w Singerze 6038 cos, co sie nazywa "electronic speed control",
a cos o nazwie "electronic speed reducer" jest tez w Elnie 3230,
ale - uwaga - nie w 3210 (info z www.elna.com). wiec ciekawa jestem, co to
za
zwierz...

> Fajna zabawa, mowie Ci
> :-))) Cos jak pierwszy raz za kierownica samochodu - same kangury.

haa, prawa jazdy tez nie mam. ciekawe, czy refleks nabyty przy szyciu
przeklada sie na umiejetnosci za kolkiem :)

> Zastanawiam sie, czy nie byloby wygodniej urzadzic tego pedala/u jako
> inaczej, zeby nie naciskac go stopa tylko np. lokciem prawej reki...
> albo moze sciskac go kolanami...?

a ja sie zastanawialam, czy te komputerowe maszyny nie miewaja
czasem sterowania glosem :)

-- kasica

48. Data: 2005-08-10 14:31:43

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 8/10/2005 3:56 PM,Użytkownik Katarzyna Kulpa usiadł wygodnie i napisał:

> haa, prawa jazdy tez nie mam.

Uff, myślałam, że już tylko ja nie mam :))

> a ja sie zastanawialam, czy te komputerowe maszyny nie miewaja
> czasem sterowania glosem :)

No i mówisz do takiej: prrrrrr, szalona! W lewo! W lewo mówię, gdzie
leziesz?!

Krusz.
tfurczo
--
Kruszyna
GG 3084947

49. Data: 2005-08-21 10:16:58

Od: Katarzyna Kulpa <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Kulpa wrote:

> bo znalazlam w Singerze 6038 cos, co sie nazywa "electronic speed control",
> a cos o nazwie "electronic speed reducer" jest tez w Elnie 3230,
> [...]

odpowiadam sama sobie, informujac wszystkich ew. zainteresowanych.

otoz od wczoraj jestem szczesliwa posiadaczka elny 3230 :) i...

poza wszystkimi omowionymi juz tu wyczerpujaco cechami modelu 3210 ma
on m.in. taki bajer, ktory sie nazywa regulator kontroli szybkosci
szycia. jest to suwaczek na obudowie, ktory mozna przesuwac
plynnie z pozycji "zajac" do pozycji "zolw" i odwrotnie, w ten
sposob ustawiajac gorna granice predkosci, do ktorej mozna dojsc
naciskajac pedal, a powyzej ktorej maszyna juz nie przyspieszy.
moim zdaniem wygodne dla poczatkujacego (ja), ktory sie
obawia wcisnac pedal ze strachu, ze mu maszyna nagle "poleci".

poza tym - kolejna zaleta dla zoltodziobow - wyswietlacz LCD, ktory
pelni role sciagawki. widzimy na nim aktualnie wybrany scieg i
sugerowane dla niego zakresy ustawien dlugosci i szerokosci sciegu
oraz zalecany typ stopki.

podsumowujac, na razie jestem zachwycona.
zakupu dokonalam w sklepie w Warszawie przy Emilii Plater 36, ktory
nazywa sie Singer Poland i jak sama nazwa wskazuje, sprzedaje
elny :)

dziekuje wszystkim za cenne rady, bez Was niewatpliwie byloby
mi ciezko sie w tym wszystkim polapac.

-- kasica (na razie zolw, nie zajac :))

50. Data: 2005-08-21 10:33:26

Od: "dodo" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Kulpa" <k...@h...pl> napisał w wiadomości

> odpowiadam sama sobie, informujac wszystkich ew. zainteresowanych.
>
> otoz od wczoraj jestem szczesliwa posiadaczka elny 3230 :) i...

niestety w pewnym momencie przestałam śledzić wątek ;-(
możesz napisać ile takie cudo kosztuje??

Dodo

Jak zrobić czółenko do frywolitek
[allegro] ktos tu chyba oszalal
[frywoitka] Schematy
[xxx] chwale sie uparcie Heritage i inne
[xxx] chwale sie uparcie Heritage i innymi