Re: [szycie] Maszyna do szycia-może ranking

From: "Uka P." <u...@p...pl>
Newsgroups: pl.rec.robotki-reczne
Subject: Re: [szycie] Maszyna do szycia-może ranking
Date: Wed, 10 Aug 2005 14:34:10 +0200

Katarzyna Kulpa wrote:

>jeszcze o to sie chcialam dopytac.
>
>jak to jest rozwiazane w Waszych maszynach, jak powinno
>byc, zeby bylo najwygodniej. interesuje mnie to zwlaszcza
>dlatego, ze z racji bycia poczatkujaca bede pewnie chciala szyc
>centymetr na minute :)

Centymetr na minute [a nawet sporo szybciej] to mozesz szyc obracajac
recznie kolo zamachowe, ktore jest z boku maszyny. :-D

A tak troche szybciej, to zazwyczaj reguluje sie pedalem - sila nacisku
na pedal jest przekladana na szybkosc szycia. Tak jest w wiekszosci
maszyn, miedzy innymi takze w elnie 3210. Niektore maszyny chyba miewaja
jeszcze cos dodane do pedalu/a, ze mozna go zablokowac zeby nie wcisnal
sie bardziej niz do jakiegos poziomu. Ale podkreslam CHYBA, bo nie estem
pewna, czy to mi sie nie przysnilo.

No i wszystko pieknie [zwlaszcza jak pani prezentujaca w sklepie maszyne
naciska na pedal reka], tylko trudno wycyzelowac _stopa_ tak, zeby
maszyna szyla odpowiednio wolno. Wiekszosc maszyn ma problemy z
wystartowaniem, wiec naciskasz pedal bardziej i bardziej, ona w koncu
rusza, a ze w miedzyczasie wcisnelas juz pedal dosc mocno, to rusza od
razu z kopyta. Wiec odruchowo popuszczasz, bo nie chcesz tak szybko -
wiec ona staje :-))). Wiec wciskasz od nowa, ona rzezi rzezi rzezi i nie
chce ruszyc, wiec wciskasz wciskasz wciskasz... Fajna zabawa, mowie Ci
:-))) Cos jak pierwszy raz za kierownica samochodu - same kangury.

W praktyce nauczylam sie, ze:
- lepiej sie maszynie rusza, jesli przedtem wbijesz igle w material
- lepiej sie maszynie rusza ze wspomaganiem [lekko naciskasz pedal i
jednoczesnie tracasz reka kolo zamachowe]
- z czasem czlowiek nabiera wprawy i wyczucia w stopie

Zastanawiam sie, czy nie byloby wygodniej urzadzic tego pedala/u jako
inaczej, zeby nie naciskac go stopa tylko np. lokciem prawej reki...
albo moze sciskac go kolanami...?

;-))))

Pozdr,

--