[szycie] Maszyna do szycia-może ranking

51. Data: 2005-08-22 10:36:37

Temat: Re: [szycie] Maszyna do szycia-może ranking
Od: "Katarzyna Kulpa" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

"dodo" <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> niestety w pewnym momencie przestałam śledzić wątek ;-(
> możesz napisać ile takie cudo kosztuje??

moja elna 3230 kosztowala 1550 PLN, a elna 3210 - ok. 1300 PLN (nie
pamietam dokladnie).

wydaje mi sie, ze to dobra cena, jak na
tego typu maszyne. ogladalam wczesniej brothera, ktory mial
podobne cechy, a niektorych nie mial (np. automatycznego
nawlekania igly), a kosztowal ok. 1700.

-- kasica

52. Data: 2005-08-22 11:37:03

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Kulpa wrote:

> [...]
>tego typu maszyne. ogladalam wczesniej brothera, ktory mial
>podobne cechy, a niektorych nie mial (np. automatycznego

Uoj, jak drogo... Ja swojego brothera XL 5300, ktory co prawda nie ma
tez nawlekania ani zadnego wyswietlacza, ale kupilam go za cos okolo 230
euro... Teraz tylko dokupuje rozne roznostki, glownie stopki, np z
prowadnica, do podwijania, do owerloku i takie tam i jestem zachwycona ;)

Kot, co dla odmiany jest znacznie mniej zachwycony, bo kranik przy
zmywarce cieknie i musze zetrzec podloge pod szafkami kuchennymi, a tam
30letnie brudy....

53. Data: 2005-08-22 12:41:17

Od: "Katarzyna Kulpa" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@g...pl (Kot) napisał(a):

> [...]
> euro... Teraz tylko dokupuje rozne roznostki, glownie stopki, np z
> prowadnica, do podwijania, do owerloku i takie tam i jestem zachwycona ;)

te wyswietlacze zwykle podnosza cene. wahalam sie, czy sobie to fundowac,
bo w koncu to zaden komputer, tylko rodzaj sciagawki dla takich losi jak
ja :) ale przydaje mi sie. stopke do podwijania mam w komplecie, jakas
specjalna owerlokowa tez chyba jest, i pare innych (jeszcze nie poznalam
wszystkich :)), w tym oczywiscie do dziurek. oraz "stopka z gornym
transportem gratis", dodana, jak rozumiem, przez polskiego dystrybutora.

a nawlekacz to proste urzadzenie, taki opuszczany dynks z haczykiem,
co wchodzi w uszko igly i przeciaga nitke.

przypomniala mi sie jeszcze jedna zaleta - pokrowiec sztywny, takie
nakladane pudelko. tansze maszyny wszystkie mialy miekkie pokrowczyki.

> Kot, co dla odmiany jest znacznie mniej zachwycony, bo kranik przy
> zmywarce cieknie i musze zetrzec podloge pod szafkami kuchennymi, a tam
> 30letnie brudy....

poslij kota :) moje same wycieraja przestrzen pod wanna. oczywiscie, o
ile przypadkiem uda im sie otworzyc sobie obudowe. "troche" tam
zakurzone :)

-- kasica

54. Data: 2005-08-22 13:13:52

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Kulpa wrote:

> [...]
>wszystkich :)), w tym oczywiscie do dziurek. oraz "stopka z gornym
>transportem gratis", dodana, jak rozumiem, przez polskiego dystrybutora.

Ta z gornym transportem gratis jak nic przyda Ci sie przy szyciu sobie
futra ;PP A lajkonikiem to ja tez jeszcze niedawno bylam, jakies pol
roku temu ;) Jak sie odpowiednio czesto szyje, to losiowosc przechodzi
jak reka odjal...

> [...]
>
>przypomniala mi sie jeszcze jedna zaleta - pokrowiec sztywny, takie
>nakladane pudelko. tansze maszyny wszystkie mialy miekkie pokrowczyki.

Ja mam miekki, twardy ma moja Mama przy swoim starozytnym luczniku,
ktory obiecala mi udostepnic na czas mojego pobytu w Polsce, hura !!!!
Tylko teraz mi powiedzcie gdzie sa ladne i dosc tanie materialy w
Warsiawie i BEDE SZYC ! ;)))

>poslij kota :) moje same wycieraja przestrzen pod wanna. oczywiscie, o
>ile przypadkiem uda im sie otworzyc sobie obudowe. "troche" tam
>zakurzone :)

Nie mam kota, monrz mi nie pozwala :/// To znaczy obiecal, ze jak
dzieciska (na razie jest jedno, w niedalekich planach drugie) dorosna do
wieku, kiedy uda im sie przelumaczyc, ze kotka nie ciagnie sie za ogon,
bo to boli i kotek moze podrapac, to wtedy pojedziemy do schroniska i
wezmiemy jakiegos. Ja oczywiscie dodaje po cichu, ze wezmiemy dwa, bo
jeden sie bedzie nudzic, taki samiutenki ;) Ale jeszcze raz mi ten moj
monrz zalatwi rozrywke typu krzywo nakrecona nakretka na kranik od
zmywarki (tak tak, to on mnie tak wrobil) to sie zbuntuje i zarzondam
rekompensaty za straty moralne. Platne w kotach.

Kot, jeszcze tylko suwak i dol sukienki... No i oczywiscie guziki trzeba
kupic, ale to jutro, Francuzi sa leniwi i zamkneli mi dwie pobliskie
pasmanterie na caaaaly sierpien... ze niby wakacje....

55. Data: 2005-08-22 13:42:48

Od: "Katarzyna Kulpa" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@g...pl (Kot) napisał(a):

> Ta z gornym transportem gratis jak nic przyda Ci sie przy szyciu sobie
> futra ;PP

ha, moze i do tego z czasem dojdzie :) sztucznego oczywiscie.

> Tylko teraz mi powiedzcie gdzie sa ladne i dosc tanie materialy w
> Warsiawie i BEDE SZYC ! ;)))

ja to jeszcze nie wiem. dolaczam sie do pytania.

> [...]
> wieku, kiedy uda im sie przelumaczyc, ze kotka nie ciagnie sie za ogon,
> bo to boli i kotek moze podrapac, to wtedy pojedziemy do schroniska i

no to zycze owocnego dokocenia w przyszlosci. BTW sa i tacy, co
chowaja niemowlaki z kotami (na pl.rec.zwierzaki.koty na przyklad -
udostepniaja czasem dokumentacje fotograficzna) i te sie od urodzenia
ucza, czego sie nie robi z kotem :)

ATSD na razie jeszcze malo testowalam maszyne, ale juz sie "ciesze" na
kocia
"wspolprace" przy szyciu.

moze ma ktos jakies doswiadczenia w tej materii do przekazania? :)

> rekompensaty za straty moralne. Platne w kotach.

hmm, musze to sobie zapamietac i zastosowac kiedys :)

-- kasica i koty tylko cztery

56. Data: 2005-08-22 14:34:19

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Kulpa wrote:

>ha, moze i do tego z czasem dojdzie :) sztucznego oczywiscie.

Zadnego innego nie mialam na mysli. Ja tez jestem wysoce
antyfutrzano-antyskorzana ;)

>ja to jeszcze nie wiem. dolaczam sie do pytania.

Znam jeden na Zoliborzu, jeden na Gorczewskiej skrzyzowanie z Lazurowa,
ale malo mi ;)

> [...]
>chowaja niemowlaki z kotami (na pl.rec.zwierzaki.koty na przyklad -
>udostepniaja czasem dokumentacje fotograficzna) i te sie od urodzenia

JA to wiem, monrz najwyrazniej nie, na dodatek jest antybakteryjny i nie
chce mi uwierzyc, ze koty sa znacznie czystrze od niego ;)

>ATSD na razie jeszcze malo testowalam maszyne, ale juz sie "ciesze" na
>kocia
>"wspolprace" przy szyciu.
>
>moze ma ktos jakies doswiadczenia w tej materii do przekazania? :)

Moja Mama ksieguje z kotami, pomagaja jej dekretowac dokumenty (trzeba
sie na nich rozkladac na cala kocia dlugosc albo przynajmniej polowac na
dlugopis) i wbijac dane do komputera (spiac na kolanach ksiegujacego,
kladac sie na klawiaturze albo chociaz drukarce, polujac na stukajace w
klawisze palce, ale to ostatnie to i moja dzidzia robi ;))

>hmm, musze to sobie zapamietac i zastosowac kiedys :)
>
>-- kasica i koty tylko cztery

A ja sie poczwornie ciesze z wizyty w Polsce, bo odwiedze nie tylko
Rodzicow, ale takze ich 3 koty ;PPP

Kot i dzidzia z wyjatkowo dobrym apetytem dzis. A moze to nie moja
dzidzia ????????

57. Data: 2005-08-22 18:20:52

Od: "dodo" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Kulpa" <k...@h...pl> napisał w wiadomości
pl...

> [...]
> tego typu maszyne. ogladalam wczesniej brothera, ktory mial
> podobne cechy, a niektorych nie mial (np. automatycznego

dziękuję - idę urabiać męża ;-)
Dodo

58. Data: 2005-08-22 18:45:22

Od: "Uka P." <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@g...pl (Kot) napisał(a):

> Znam jeden na Zoliborzu, jeden na Gorczewskiej skrzyzowanie z Lazurowa,
> ale malo mi ;)

Skrzyżowanie Górczewskiej z Lazurową?! Toć pod moim domem, a ja nic nie
wiem??? W którym to miejscu jest? 8-O

--
Uka P.

59. Data: 2005-08-22 18:53:54

Od: "Uka P." <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Kulpa <k...@h...pl> napisał(a):

> otoz od wczoraj jestem szczesliwa posiadaczka elny 3230 :) i...

Uuuuuu, to wypas machina!!! :-))
Gratulacje, gratulacje i wszystkiego najlepszego na nowej drodze szycia. :-D

U mnie było tak, że kupiłam maszynę, rozpracowałam instrukcję obsługi,
pozachwycałam się, pozachwycałam, nakupiłam archiwalnych i bieżących Burd i
Dian, dalej się zachwycałam, a potem wstawiłam maszynę do szafy i przez bodaj
2 czy 3 miesiące czaiłam się do niej jak pies do jeża. Więc się nie zdziw
objawami, jeśli takie wystąpią. :-))
Potem uszyłam 4 patchworkowe poduszki na krzesła kuchenne, teraz portki
menrzowskie i powiem Ci, że dopiero te portki mnie rozszyły i już się nie
mogę doczekać następnego szycia. :-)

> podsumowujac, na razie jestem zachwycona.

No wcalę się nie dziwię :-)

Powodzenia!!!

--
Uka P.

60. Data: 2005-08-22 18:55:49

Od: "Uka P." <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@g...pl (Kot) napisał(a):

> Kot, co dla odmiany jest znacznie mniej zachwycony, bo kranik przy
> zmywarce cieknie i musze zetrzec podloge pod szafkami kuchennymi, a tam
> 30letnie brudy....

LOL, w pierwszej chwili przeczytałam "30-letnie BURDY" i zastanawiałam się w
czym problem - pewnie w tym, że zamokły ;-)))))))))

--
Uka P. monotematyczna

Jak zrobić czółenko do frywolitek
[allegro] ktos tu chyba oszalal
[frywoitka] Schematy
[xxx] chwale sie uparcie Heritage i inne
[xxx] chwale sie uparcie Heritage i innymi