[szycie] w jakiej kolejnosci zszywac walec?

1. Data: 2005-01-24 20:14:31

Temat: [szycie] w jakiej kolejnosci zszywac walec?
Od: "Ula Płosarek" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Wlasnie zaraz juz koncze ostatnia poduszke do kuchni i do tego czasu bardzo
bym chciala wiedziec, jak sie zabrac za obszywanie sloika na dwojki(*).
Sloik jak sloik, szklo i nakretka, wiec forma "pokrowca" to zwykly walec,
tyle ze z suwakiem wokol, tuz pod "nakretka". Oczywiscie jakis patchwork,
pewnie jakies aplikacje, ale akurat z tym sobie poradze.
Mam natomiast problem natury technicznej jesli chodzi o kolejnosc zszywania
elementow.
Czesci bede miala takie: dwa kolka [gorna i dolna podstawa walca], prostokat
na bok [obwod] i suwak. ALE! suwak ma byc na obwodzie sloika tuz pod gornym
kolkiem - tak zeby pokrowiec mozna bylo wzglednie latwo zdjac.

Pytanie brzmi: w jakiej kolejnosci nalezy zszywac elementy?

Tak na moja logike to chyba latwiej mi bedzie najpierw przyszyc suwak do
prostokata [=boku sloika], potem suwak do gornego kolka [=gornej podstawy
walca], w ten sposob potem bede mogla moge suwak rozpiac i przyszyc prostokat
[czyli boki] do dolnej podstawy, a na koncu zszyc pionowy szew
boczny "sloika".
Czy dobrze mysle? Czy moze macie jakis latwiejszy i bardziej logiczny sposob?

Bede wdzieczna za wskazowki, jak i za potwierdzenie, ze tak jak wymyslilam,
to moze sie nawet udac :).

Pozdrawiam,

P.S. (*) Sloik na dwojki - genialny pomysl, kupiony od znajonych. W pokrywce
zwyklego litrowego sloika wyciety podluzny otworek, w ktory mieszcza sie
dwuzlotowki. Sloik - skarbonka.
KAZDA [ale to _KAZDA_!!!] dwuzlotowka, ktora nam wpadnie w ciagu roku w rece,
jest odkladana do innej kieszonki spodni [zeby przypadkiem jej nie wydac] i
zaraz po powrocie do domu - laduje w sloiku. Sloik jest zamkniety i
opieczetowany, do tej pory byl oklejany ozdobnym papierem, zeby nie bylo
widac, ile dwojek juz jest w srodku [zeby nie kusilo]. Teraz chce go obszyc.
Sloik komisyjnie otwieramy 1. stycznia nowego roku, przeliczamy roczny urobek
i zamykamy na kolejny rok. W tym roku bylo wyjatkowo "cienko" [placilismy
glownie "plastikiem"] - okolo 800 zl [czyli czajnik elektryczny, odkurzacz,
deska do prasowania, a reszta na wakacje]. Nasz "najlepszy" rok skonczyl sie
na 1200zl.
Bardzo polecam te forme oszczedzania, bo braku dwojki w ogole sie nie
odczuwa, a mozna miec mila niespodzianke na dobry poczatek roku :). Tylko
trzeba sie pilnowac, zeby sie nie skusic i nie otworzyc w ciagu roku. :))
Co zabawne - przy konsekwentnym odkladaniu dwojka szybko przestaje byc
pieniadzem, a staje sie zetonikiem do sloika :)). My z menrzem czasem tez sie
zakladamy i kto przegra musi np. rozmienic 10 zl na dwojki. Zazwyczaj to on
wygrywa :((.
Nie polecam natomiast odkladania 5-zlotowek, bo taki brak juz sie bardziej
czuje, no a 5-tki w ogole rzadziej sie zdarzaja.

--
Uka P.

1. Data: 2005-01-24 21:26:21

Temat: Re: [szycie] w jakiej kolejnosci zszywac walec?
Od: "Anna B." <b...@p...wytnijtoto.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ulu,
pomysł na skarbonkę genialny! :D
Natomiast co do wszywania zamka wokół walca, to polecam raczej odcięcie
kawalka materiału na ten walec(czyli z tego prostokąta) i wszycie zamka
wokół słoika. Ale nie radzę wszywania zamka jedną stroną do okrąglego
rondka, bo przy tym nawet wprawna krawcowa się namęczy a efekt może nie
być zadowalający. Jeśli zamek będzie wszyty jakieś dwa, trzy centymetry
poniżej kółka, to w funkcjonalności nie będzie to przeszkadzać, zaś przy
wszywaniu będzie dużym ułatwieniem. Poza tym tak wszywy zamek można
łatwo ukryć pod listwą.
Jeśli niezbyt obrazowo piszę, to mogę daj znać na priv, naszkicuję.

Pozdrawiam!
Anna B. (Z.Lubuska)

1. Data: 2005-01-24 21:55:27

Od: "Ula Płosarek" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna B. <b...@p...wytnijtoto.onet.pl> napisał(a):

> [...]
> wokół słoika. [...]
> Jeśli niezbyt obrazowo piszę, to mogę daj znać na priv, naszkicuję.

Nie, nie, wszystko zrozumialam! I dziwie sie, ze sama na to nie wpadlam :))).
Rzeczywiscie tak bedzie chyba latwiej, a suwak mogę wszyć np. w polowie
wysokosci sloika, a listwe wkomponowac we wzor...!
Bardzo fajny pomysl! :)) Dzieki.

--
Uka P.

1. Data: 2005-01-24 22:27:45

Od: "Ula Płosarek" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rzeczywiscie tak bedzie chyba latwiej, a suwak mogę wszyć np. w polowie
> wysokosci sloika, a listwe wkomponowac we wzor...!

Eee, chyba 2-3 cm od góry będzie bardziej praktycznie :).
A 2-3 cm od dołu tez mogę dać listwę, tylko już bez suwaka, a służącą
wyłącznie symetrii i ozdobie.

Pozdr,

--
Uka P. po zastanowieniu

1. Data: 2005-01-25 16:11:15

Od: "Anna B." <b...@p...wytnijtoto.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ula Płosarek napisał(a):

> Eee, chyba 2-3 cm od góry będzie bardziej praktycznie :).
> A 2-3 cm od dołu tez mogę dać listwę, tylko już bez suwaka, a służącą
> wyłącznie symetrii i ozdobie.
>
> Pozdr,

Olśniło mnie, że przecież w ten sposób, jaki opisywałam, są wszywane
zamki w niemalże wszystkich kosmetyczkach.
To tak po dłuuuugim zastanowieniu. Ale gorączka usprawiedliwia moją
ociężałość w myśleniu. :D

Natomiast gorączka owa nie przeszkodziła mi w przerobieniu puszki po
orzeszkach na skarbonkę na dwuzłotówki. Tyle że ja ją wydekupażowałam (o
rety! ale słówko!), wycięłam otworek w wieczku i rzeczone wieczko
przykleilam silikonem. :)))

Pozdrawiam!
Anna B. (Z.Lubuska)

1. Data: 2005-01-25 16:33:46

Od: "Ula Płosarek" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna B. <b...@p...wytnijtoto.onet.pl> napisał(a):

> Olśniło mnie, że przecież w ten sposób, jaki opisywałam, są wszywane
> zamki w niemalże wszystkich kosmetyczkach.

Ejze...? Ja nie mam kosmetyczki, ktora by miala suwak po obwodzie... Kiedys
widziałam taki piornik, ale nie kosmetyczke.
Moje kosmetyczki maja w wiekszosci suwak prosto, na dlugim boku, czyli w
przypadku mojego sloika oznaczaloby to wszycie suwaka na cala _wysokosc_
sloika. A ja chce miec na obwodzie.

> [...]
> orzeszkach na skarbonkę na dwuzłotówki. Tyle że ja ją wydekupażowałam (o
> rety! ale słówko!), wycięłam otworek w wieczku i rzeczone wieczko

No i pieknie, tylko czy ta puszka to wystarczy...? Oczywiscie zycze Ci, zeby
byla za mala! :))) Na nasze dwuosobowe odkladanie dwojek potrzeba sloika
0,75l/rok.
I czy nie bedziesz musiala zniszyc dekupazowania zeby ja otworzyc?

Uka P. uziemiona w pracy.

1. Data: 2005-01-25 22:59:18

Od: "Anna B." <b...@p...wytnijtoto.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ula Płosarek napisał(a):
> Ejze...? Ja nie mam kosmetyczki, ktora by miala suwak po obwodzie... Kiedys
> widziałam taki piornik, ale nie kosmetyczke.

Hihihi! A ja mam trzy kosmetyczki otwierane właśnie po obwodzie, jak
kuferek. Dlatego wydawało mi się, że większość tak ma. :-D
Pisząc pierwszy post przypomnialam sobie właśnie, że niektóre dzieci w
szkole mają właśnie takie walcowate piórniki owierana na jednym końcu. :)

> [...]
> 0,75l/rok.
> I czy nie bedziesz musiala zniszyc dekupazowania zeby ja otworzyc?

Jak nie starczy, to dorobię drugą. Wieczko zakleiłam po ozdabianiu. A
jak się zniszczy przy otwieraniu, to też zrobię drugą. :)))

Pozdrawiam!
Anna B. (Z.Lubuska)

1. Data: 2005-01-26 07:39:37

Od: "Koko szanel :)" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

No to ja się dopiszę, bo baaaardzo mi się pomysł podoba :)))
I zakładanie się o "dwóki" też!!!
Do tej pory odkładaliśmy do koszyczka wszystkie drobne eury i centy z
portmonetek, kto przyjeżdża z zagrnicy, jest w przedpokoju ograbiany ze
wszystkich "niepapierowych" pieniążków!
Ale te dwójki to jeszcze fajniejsze, i zaklejenie słoiczka silikonem
zabezpiecza stuprocentowo przed "ubytkami". :)

Dzięki za pomysł, pozdrawiam, Koko

1. Data: 2005-01-27 07:20:43

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna B." <b...@p...wytnijtoto.onet.pl> napisał w wiadomości

> Pisząc pierwszy post przypomnialam sobie właśnie, że niektóre dzieci w
> szkole mają właśnie takie walcowate piórniki owierana na jednym końcu. :)

Sa takie ochraniacze-termosy na butelki z mlekiem dla dzieci, one właśnie sa
tak szyte, ze zamek jest wszyty około 2 cm ponizej szwu górnego koła.

Kasia

[szydelko] misiowy kocyk
szydełko - jak sie zabrać do tego?
znowu się chwalę
[szycie]lalka
[szydełko] [Wrocław] Witam na grupie i takie różne.