Re: [szydelko] 'Tlumaczenie' wzorka ;-)

From: "maranta" <m...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.robotki-reczne
Subject: Re: [szydelko] 'Tlumaczenie' wzorka ;-)
Date: Sat, 25 Jun 2005 19:48:01 +0200

Użytkownik "JotHa" <j...@a...net> napisał w wiadomości
news:d9eam5$m77$1@news.onet.pl...
> Mam prosbe... Nie bardzo rozumiem schemat umieszczony na stronie
> http://www.uzelok.ru/b_00_item567.html u dolu strony 'schema5' - wzorek na
> gore sukienki.
> W drugim rzedzie robie slupki, lansuszek ? - ale jak ?!?! polaczyc go z
> robotka ? :-( Co oznaczaja te luki nad tymi 6 oczkami lancuszka ?!?!?
>
> Kurcze... pierwszy raz nie rozumiem schematu graficznego :D

:))
Fajny wzorek, spróbowałam zrobić wg tego schematu- domyślając się co autor
miał na myśli i całkiem ciekawe "coś" mi wyszło.

W drugim rzędzie są słupki, później w kolejne trzy słupki poprzedniego rzędu
robisz po jednym oczku ścisłym (często są oznaczane na schematach tak jak
łańcuszek, więc prawdopodobnie o nie chodzi), zamiast oczek ścisłych możesz
spróbować po jednym półsłupku. Odwracasz robótkę i robisz kolejno 3 oczka
ścisłe- po jednym w każde oczko ścisłe poprzednio zrobione. Teraz robisz
jedną pętelkę- czyli jedno oczko łańcuszka, odwracasz robótkę, wyciągasz to
oczko na długość ok 1- 1,5cm, kolejne oczko łańcuszka i dalej już 3 słupki w
kolejne słupki poprzedniego rzędu. W kolejnych rzędach te 3 słupki będziesz
dziergała na tej długiej pętelce. Wychodzi ciekawy efekt.
Jak się robi pętelkę możesz zobaczyć w mojej szkółce-
http://maranta.livenet.pl/podstawy_szydelko_cd.htm#P
ętelka

--
Pozdrawiam, Ania