[szydelko] 'Tlumaczenie' wzorka ;-)

1. Data: 2005-06-23 12:42:25

Temat: [szydelko] 'Tlumaczenie' wzorka ;-)
Od: JotHa <j...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Mam prosbe... Nie bardzo rozumiem schemat umieszczony na stronie
http://www.uzelok.ru/b_00_item567.html u dolu strony 'schema5' - wzorek
na gore sukienki.
W drugim rzedzie robie slupki, lansuszek ? - ale jak ?!?! polaczyc go z
robotka ? :-( Co oznaczaja te luki nad tymi 6 oczkami lancuszka ?!?!?

Kurcze... pierwszy raz nie rozumiem schematu graficznego :D

Pozdrawiam
Asia

2. Data: 2005-06-24 08:31:33

Temat: Re: [szydelko] 'Tlumaczenie' wzorka ;-)
Od: "Moolinea" <moolinea@CIACHNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W drugim rzedzie robie slupki, lansuszek ? - ale jak ?!?! polaczyc go z
> robotka ? :-( Co oznaczaja te luki nad tymi 6 oczkami lancuszka ?!?!?

Hmmm, nie wiem jak to zrobić i chyba nikt za bardzo nie wie, sądząc po
braku odpowiedzi.
Moze spróbuj go zamienić, np zamiast tych 6 oczek łancuszka i łuczków zrób 3
słupki przerobione razem.
--
Moolinea
----------------------------

3. Data: 2005-06-24 08:57:37

Od: "Weronika" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moolinea" <moolinea@CIACHNIJ_TO.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]

W piatym schemacie rozowe koleczka nie musza byc lancuszkiem. W kazdym innym
schemacie lancuszek jest zielony. Nie znam rosyjskiego, ale czy w opisie nie
ma moze podpowiedzi jak robi sie taki "znaczek"?

Pzdr
Weronika

4. Data: 2005-06-24 11:38:49

Od: " " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

??? Też pierwszy raz takie coś widzę. Nie wiem na jakim etapie robótki
jesteś, ale jak w trakcie to może spróbuj zrobić w miejscu tych kółeczek
taki pęczek, albo potrójny słupek?

Artsajke

5. Data: 2005-06-24 11:41:42

Od: " " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazłam w innym opisie, że takie jedno kółeczko oznacza pętlę - może to Ci
pomoże.

Artsajke

6. Data: 2005-06-25 17:48:01

Od: "maranta" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JotHa" <j...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
> robotka ? :-( Co oznaczaja te luki nad tymi 6 oczkami lancuszka ?!?!?
>
> Kurcze... pierwszy raz nie rozumiem schematu graficznego :D

:))
Fajny wzorek, spróbowałam zrobić wg tego schematu- domyślając się co autor
miał na myśli i całkiem ciekawe "coś" mi wyszło.

W drugim rzędzie są słupki, później w kolejne trzy słupki poprzedniego rzędu
robisz po jednym oczku ścisłym (często są oznaczane na schematach tak jak
łańcuszek, więc prawdopodobnie o nie chodzi), zamiast oczek ścisłych możesz
spróbować po jednym półsłupku. Odwracasz robótkę i robisz kolejno 3 oczka
ścisłe- po jednym w każde oczko ścisłe poprzednio zrobione. Teraz robisz
jedną pętelkę- czyli jedno oczko łańcuszka, odwracasz robótkę, wyciągasz to
oczko na długość ok 1- 1,5cm, kolejne oczko łańcuszka i dalej już 3 słupki w
kolejne słupki poprzedniego rzędu. W kolejnych rzędach te 3 słupki będziesz
dziergała na tej długiej pętelce. Wychodzi ciekawy efekt.
Jak się robi pętelkę możesz zobaczyć w mojej szkółce-
http://maranta.livenet.pl/podstawy_szydelko_cd.htm#P
ętelka

--
Pozdrawiam, Ania
http://maranta.livenet.pl/

7. Data: 2005-06-27 05:35:02

Od: JotHa <j...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

maranta napisał(a):

> :))
> Fajny wzorek, spróbowałam zrobić wg tego schematu- domyślając się co
> autor miał na myśli i całkiem ciekawe "coś" mi wyszło.

Dzieki :D
Musze przetrawic to w domu wieczorkiem.

Dzieki Dziewczyny ;-) Przyznacie, ze dosc niebywaly opis ...
W sumie zrobilam inny wzorek, ale ten mnie intrygowal i intryguje !
Poprubuje z opisu Maranty a takze z innych Waszych podpowiedzi.

Ostatnio niestety tak mam, ze .... jakos mi wzorki nie pasuja do
robotek, tzn. wybrane wzorki sa super ... na obrazku, czy pokazowym
foto, itp, ale jak juz chodzi o ich zastosowanie do konkretnej pracy (a
teraz w takich dzieciecych 'siedze'), to ... buuuuu :-(

Pozdrawiam i dziekuje
Asia

8. Data: 2005-06-27 05:44:31

Od: JotHa <j...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

maranta napisał(a):

> [...]

Dzieki Dziewczyny ;-) Przyznacie, ze dosc niebywaly opis ...
W sumie zrobilam inny wzorek, ale ten mnie intrygowal i intryguje !
Poprobuje z opisu Maranty a takze z innych Waszych podpowiedzi.

Szydełko-Szukam Abazurów
kolejne wzorki
xxx-wzorki dla maluchow
[OT] Makatki i Paint Shop 4