[szydelko] Z angielskiego na polski

1. Data: 2004-11-07 09:11:35

Temat: [szydelko] Z angielskiego na polski
Od: "Andzia" <A...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuje rozszyfrowac opis wzoru z angielskiego. Wiem ze kiedys byl juz
tej teresci post ale nie moge go znalezc. Moze ktos mi pomoze.
W "przepisie" sa angielskie skroty jak "Rnds of sc" itp ... a ja nie mam
pojęcia co to znaczy. pomózcie

Pozdrawiam i z góry dzieki za pomoc
Andzia
www.hafty-ania.prv.pl

1. Data: 2004-11-07 11:01:39

Temat: Re: [szydelko] Z angielskiego na polski
Od: "Agnieszka \(Sopot\)" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tu jest troszkę.
http://inkubusnet.internetdsl.pl/robotki/slowniczek/
slowniczek_szydelko.html

Pzdr
Agnieszka

1. Data: 2004-11-07 11:08:15

Od: "Dorota Ruebenbauer" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

tu jest troszke rozszyfrowanych skrotow :
http://glinki.com/?l=84dxws
rnds of sc - to moim zdaniem oznacza: dookola polslupkami lub cos w ten deseń
:)

pozdrawiam

Dorota Ruebenbauer
Wrocław

1. Data: 2004-11-07 15:27:37

Od: "ANIA" <A...@H...WP.PL> szukaj wiadomości tego autora

> W "przepisie" sa angielskie skroty jak "Rnds of sc" itp ... a ja nie mam
> pojęcia co to znaczy. pomózcie
http://hafciki.pl/SlownikAngielski.html
Może ten słownik pomoże :-)
Pozdrawiam
ANNA

1. Data: 2004-11-07 20:59:31

Od: "Andzia" <A...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki wszystkim :)

1. Data: 2004-11-08 06:28:48

Od: "Joanna Nowacka" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andzia <A...@p...fm> napisał(a):

> Dzieki wszystkim :)
Kiedys jeszcze przy jakiejs robotce zanotowalam sobie taki zbiorek, moze sie
tez przyda :)

robótki na szydełku
łańcuszek - chain stitch
pikotek -picot
potrójny słupek - double treble crochet
półsłupek - single crochet
robótki tunezyjskie - crochenite
słupek - double crochet
szydełko - crochet, hook
SZYDEŁKO

Beg = Beginning
Ch = Chain
DC = Double Crochet
Dec = Decrease
DP = Double Point
HDC = Half Double Crochet
Inc = Increase
Lp = Loop
P = Picot
Rep = Repeate
Rnd = Round
Sc = Single Crochet
Sl St = Sleep Stitch
Sk = Skip
Tog = Together
Tr = Treble (triple) crochet
YO = Yarn Over

chain stitch - yarn over, draw up a loop
double crochet - yarn over, insert hook into next (or indicated) stitch,
yarn over, pull up a loop, (yarn over, pull through 2 loops) twice
decrease - draw up a loop in each of next two stitches, yarn over, draw
through all three loops on hook

increase - two stitches in next (or indicated) stitch
half double crochet - yarn over, insert hook into next (or indicated)
stitch, draw up a loop, yarn over, draw through all 3 loops on hook

repeat - repeat last of indicated instruction

round - simply that, some patterns and types of crochet require that you
crochet around rather than across

single crochet - insert hook into next (or indicated) stitch, draw up a
loop, yarn over, draw through both loops on hook

skip - skip over whatever stitch(es) or space(s) is indicated

slip stitch - insert hook into next (or indicated) stitch, yarn over, draw
through both loops on hook

space(s) - simply a space created by something in the pattern, ex. chain
stitches may be used to create a space

stitch(es) - any stitch(es) used in crochet

thread painting - a technique in which multiple threads or strands are used
to create subtle shading, gradual color changes or other effects

treble crochet - yarn over twice, insert hook into next (or indicated)
stitch, draw up a loop, (yarn over pull through 2 loops) 3 times
yarn over - put the yarn over the hook

Pozdrawiam,

Asia

[xxx]kanwa - jak sprawdzic jakie nitki?
[xxx] poszukuje biedronek:)
[szycie] torby, torebki,plecaszki - wykrojów szukam
[xxx] zakładki, ale jakie :)
[OT]Gdzie są wszyscy??