tabletki antykoncepcyjne

1. Data: 2002-08-02 16:44:07

Temat: tabletki antykoncepcyjne
Od: "wojus" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

od 3 lat bez przerwy biorę tabletki, chyba czas na przerwę
chodzi mi jednak o PRAWDZIWE zagrożenia wynikające z brania
tabletek antykoncepcyjnych,
moja koleżanka wylądowała w szpitalu, ma torbiel wielkości pięści na
jajniku,
lekarz stwierdził, że przez tabletki,
czytałam że jakas kobieta 40-letnia na 2 dni straciła wzrok

w przedostatniej polityce był artykuł o szkodliwości hormonów, menopauza
itd.

proszę o fachowa odpowiedz
Paulina

2. Data: 2002-08-02 17:12:13

Temat: Re: tabletki antykoncepcyjne
Od: "Rodzynka" <r...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

> od 3 lat bez przerwy biorę tabletki, chyba czas na przerwę
> chodzi mi jednak o PRAWDZIWE zagrożenia wynikające z brania
> tabletek antykoncepcyjnych,

Nie znam sie na prawdziwych zagrozeniach wynikajacych, ale z tego co wiem to
lekarz po rocznym stosowaniu tabletek antykoncepcyjnych winien zasugerowac
przerwe 3 miesieczna (w celu powrotu organizmu do swoich funkcji i
oczyszczenia) .Wtedy nalezy odczekac az mina 2 "wlasne" miesiaczki (nie
spowodowane zaprzestaniem brania tabletek, tylko wlasnym cyklem).
Mysle, ze na przerwe w Twoim przypadku to juz czas najwyzszy.
Po tak dlugim stosowaniu tabletek (bez przerwy) jajniki lubia sie blokowac i
miesiaczka (wlasna) moze pojawic sie po dluzszym czasie.

Pozdrawiam, Adrianna.

3. Data: 2002-08-02 23:13:17

Od: "Rogas" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czas najwyzszy. Po tak dlugim stosowaniu tabletek (bez przerwy)
> jajniki lubia sie blokowac i miesiaczka (wlasna) moze pojawic sie po

Nie wiem, moze sie myle, ale nie masz racji. Takie dane pochodza chyba z
czasow kiedy tebletki byly bomba hormonow, dzis IMHO nie trzeba ich
odstawiac. A zagorzenie ? W dzisiejszych czasach nawet w mleku dopatrza sie
szkodliwego dzialania ;/

---
pozdrawiam
Rogas

4. Data: 2002-08-03 08:17:37

Od: "Rodzynka" <r...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czasow kiedy tebletki byly bomba hormonow, dzis IMHO nie trzeba ich
> odstawiac. A zagorzenie ? W dzisiejszych czasach nawet w mleku dopatrza

Wiem to wlasnie z wlasnego doswiadczenia.
Po dwoch latach stosowania tabletek bez przerwy, zablokowaly mi sie jajniki
na 6 miesiecy. To raczej swiadczy o niezbyt dobrym wplywie na organizm...

Pozdrawiam, Adrianna

5. Data: 2002-08-03 09:29:17

Od: "Rogas" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Po dwoch latach stosowania tabletek bez przerwy, zablokowaly mi sie
> jajniki na 6 miesiecy. To raczej swiadczy o niezbyt dobrym wplywie na

Nadmiar witaminy C to chorobo, nie mozna z jednego przypadku robic
uogolnienia. Takie wypowiedzi jak Twoje podowuje, ze mlode dziewczyny boja
sie brac tabletek "bo mozna od tego umrzec" i sa mlodymi matkami.

---
pozdrawiam
Rogas

6. Data: 2002-08-03 10:19:26

Od: "Rodzynka" <r...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

> Nadmiar witaminy C to chorobo, nie mozna z jednego przypadku robic
> uogolnienia. Takie wypowiedzi jak Twoje podowuje, ze mlode dziewczyny boja
> sie brac tabletek "bo mozna od tego umrzec" i sa mlodymi matkami.

A jakie znasz wytluaczenie na zablokowanie jajnikow podczas stosowania
tabletek? Radze dobrze poczytac te ulotki ktore posiadasz.
Co ma witamina C do tabletek antykoncepcyjnych to nei zrozumialam.
Moje wypowiedzi sa szczere, wiec nie sadze zeby mogly budzic jakiekolwiek
obawy. Napisalam jedynie ze nalezy robic przerwe, nic w nadmiarze nei jest
dobre.
A to jak dziewczyny odbieraja moje wypowiedzi radze pozostawic tym
dziewczynom. Niech same zadecyduja.
Nikt nie mowi ze od tego sie umiera, co za bezsensowne podsumowanie.
A fakt bycia mloda matka to juz nie skutek nei brania tabletek ale zlego
uswiadomienia.
Radze dobrze czytac wypowiezi na forum, a dopiero pozniej podsumowywac. Moze
wyjdzie z tego cos madrzejszego.

Pozdrawiam, Adrianna

7. Data: 2002-08-03 11:45:18

Od: Tomek Kozinski <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 2 Aug 2002 18:44:07 +0200
wojus <w...@w...pl> objawił(a):
> [...]
> tabletek antykoncepcyjnych,
> moja koleżanka wylądowała w szpitalu, ma torbiel wielkości pięści na

Podobnych faktów dużo opisuje się w znanym periodyku meycznym
SuperExpress.

> lekarz stwierdził, że przez tabletki,
> czytałam że jakas kobieta 40-letnia na 2 dni straciła wzrok

A to pewno "twój styl" albo "pani domu"

> w przedostatniej polityce był artykuł o szkodliwości hormonów, menopauza
> itd.

No już trochę lepiej.

Regóły obowiązujące zarówno w HTZ jak i antykoncepcji hormonalnej:
1) terapię hormonalną prowadzi lekarz (najczęściej ginekolog)
2) ma obowiązek informować o WSZYSTICH zagrożeniach i znanych nauce
faktach związanych z terapią.
3) ma obowiązek zlecać badania kontrolne i interpretować ich wyniki
(np. badanie piersi przy HTZ co niestety, nie jest regółą)
4) w razie zagrożenia dla zdrowia pacjentki musi odstawić terapię lub
zaproponować inne środki zaradcze.
5) sposób prowadzenia terapii oraz rodzaj użytego preparatu lekarz
prowadzący dobiera INDYWIDULANIE do potrzeb i stanu zdrowia pacjentki

Proszę domagać się wypełnienia powyżych regół przez swojego lekarza.

--
pozdrowienia )/
od kozy. Y\_/

8. Data: 2002-08-03 15:34:30

Od: "wojus" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie była to Pani domu ani nic innego,
kobiety na liście genderowieskiej tez o tym piszą
to nie są kity
Paulina

t...@s...pl...

9. Data: 2002-08-03 22:37:02

Od: "Rogas" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Napisalam jedynie ze nalezy robic przerwe, nic w
> nadmiarze nei jest dobre.

A dla mnie to nadal nie jest sluszna opinia

---
pozdrawiam
Rogas

10. Data: 2002-08-04 00:48:17

Od: "Rodzynka" <r...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

> A dla mnie to nadal nie jest sluszna opinia

To samo w druga strone...

Pozdrawiam, Adrianna

Sennosc po intensywnym wysilku fizycznym.
Anatomia stopy - praca
pozdrawiam i czekam na wrazenia :)
Co wiecie o plemnikach?
AbGymnic i temu podobne