takie tam...

1. Data: 2005-03-08 21:36:36

Temat: takie tam...
Od: jaszczur <m...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artylule
http://www.dobradieta.pl/porady.php?akcja=pokaz&nume
r=136
Facet ma problemy i pisze:
"(...)Wszystko, co dotychczas stosowałem, było zgodne z zaleceniami
dr. Jana Kwaśniewskiego, tak jak napisał w książkach.(...)"

"Po przeczytaniu "Optymalnika" doszedłem do wniosku, że mój stan może być
uzależniony od małej ilości spożywanego białka i małej ilości
węglowodanów,(...)"

"Teraz rozumiem, że przez te lata mój organizm pozbawił się witamin i
różnych innych związków oraz że jest zakwaszony. Musi trochę potrwać,
zanim jedzenie większej ilości białka i węglowodanów w postaci warzyw
poprawi mój stan zdrowia."

Odpowiedź lekarzy
- lek. med. Jan Wróbel,
- dr n. med. Danuta Wróbel:
"Drastyczne ograniczenie spożycia węglowodanów przez dłuższy czas zmusza
organizm do karkołomnych reakcji metabolicznych w celu wyprodukowania
glukozy."

"Niska zawartość białka w diecie spowodowała dalsze wymierne szkody,
głównie w tkance łączącej stawy i kości.[1]"

"Jak Pan zauważył, odżywiać trzeba się w sposób bardzo urozmaicony."

Proponują w sumie dietę zbilansowana: BWT 1:1:1, oraz dietę MŻ, czyli
mniej żreć.

Drodzy optymalni, jak ta historia ma się do podstawowej zasady
Hipokratesa "przede wszystkim nie szkodzić"? Przydałyby się te
długookresowe badania nad skutkami DO czy nie?

[1] - wiecie jak długo regenerują się stawy? Brrr!

--
'''..\
< _| (

2. Data: 2005-03-08 21:44:30

Temat: Re: takie tam...
Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jaszczur" <m...@c...op.pl> napisał w wiadomości

> Drodzy optymalni, jak ta historia ma się do podstawowej zasady
> Hipokratesa "przede wszystkim nie szkodzić"?

stawiasz na jednym poziomie etyke i kase?? LOL
w tym pojedynku niestety etyka przegra w 99% przypadków

Przydałyby się te
> długookresowe badania nad skutkami DO czy nie?

tylko komu one są potrzebne??

3. Data: 2005-03-08 21:47:39

Od: jaszczur <m...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeglądam pl.misc.dieta
a tam użytkownik czarnyjanek pisze:

> stawiasz na jednym poziomie etyke i kase?? LOL
> w tym pojedynku niestety etyka przegra w 99% przypadków
No ale jak ktoś się tytułuje "doktór"...

> Przydałyby się te
> tylko komu one są potrzebne??
No... potencjalnym optymalnym. Raz, że może chcą wiedzieć
co im będzie. Dwa, że takie badania z pewnością byłyby
odpłatne dla osób im się poddających, a pieniążki się przydadzą.

--
( . '">
) L_

4. Data: 2005-03-08 22:01:54

Od: "jacekplacek" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> różnych innych związków oraz że jest zakwaszony. Musi trochę potrwać,
> zanim jedzenie większej ilości białka i węglowodanów w postaci warzyw

Przy zakwaszeniu organizmu (po wysiłku) zwiększam spożycie żółtek i warzyw.
Dieta optymalna polega, m. innymi, na własciwym, zależnie od trybu życia
spożyciu białek.

> [...]
>
> "Niska zawartość białka w diecie spowodowała dalsze wymierne szkody,
> głównie w tkance łączącej stawy i kości.[1]"

Całkowicie się zgadzam. Ale DO nie zaleca drastycznego ograniczenia
węglowodanów ani białek. Zaleca pewną proporcję. Dr. Kwaśniewski pisze: jedz
do syta (Dieta opyumalna - Kwaśniewski, Chyliński). Co też może byc pewną
pułapką (sam w nią wpadłem).

> Drodzy optymalni, jak ta historia ma się do podstawowej zasady
> Hipokratesa "przede wszystkim nie szkodzić"? Przydałyby się te
> długookresowe badania nad skutkami DO czy nie?

Jak najbardziej. Nie tylko Optymalni na to czekają. Pozostaje nam apelować
do ludzi posiadających kartoteki, wiedzę i doświadczenie w temacie. Ale ci
jakoś nie kwapią się do badań systematycznych, ich interpretacji i
publikacji. Odpowiedzi w prasie w stylu: pisze Pan, Pani, że... wychodzą mi
już bokiem.

> [1] - wiecie jak długo regenerują się stawy? Brrr!

Na DO? Bardzo szybko. Tydzień temu przeholowałem z joggingiem i "poszły" mi
stawy kolanowe. Dzień odpoczynku, i na trzy kilometry zrobiłem "życiówkę".
Kolega parę lat temu zerwał ścięgna w kolanach (zapomniał, że w rolkach brak
ABS-u). Lekarze już kładli go na stół, nie zgodził się. Dwa tygodnie potem
bawiliśmy się razem w Bieszczadach. Lekko utykał, ale po sporym wysiłku i
zerwaniu z DO(wiadomo-kac).

5. Data: 2005-03-08 22:14:37

Od: jaszczur <m...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeglądam pl.misc.dieta
a tam użytkownik jacekplacek pisze:

> Na DO? Bardzo szybko. Tydzień temu przeholowałem z joggingiem i "poszły" mi
> stawy kolanowe. Dzień odpoczynku, i na trzy kilometry zrobiłem "życiówkę".
Nie "poszły" Ci, ale miały dzień wolnego.
Wierz mi, kolana i łokcie to przy cięższej kontuzji wielki kłopot.
A tu prosze, facet spieprzył sobie stawy dietą...

--
( . '">
) L_

6. Data: 2005-03-08 22:23:00

Od: "jacekplacek" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie "poszły" Ci, ale miały dzień wolnego.
> Wierz mi, kolana i łokcie to przy cięższej kontuzji wielki kłopot.
> A tu prosze, facet spieprzył sobie stawy dietą...

Zapewne tak było, tylko wątpię czy to była DO. Jak pisałem, kolega uciekł
chirurgom spod noża, więc kontuzja była dość ciężka. Ale on był na DO już z
dwa lata, i leczył się też DO, zmodyfikowaną do kontuzji. Żebyśmy się dobrze
rozumieli: nikogo do DO nie namawiam. Stosuję tę dietę, stosują ją moi
znajomi i widzę skutki.

7. Data: 2005-03-09 08:38:19

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przeglądam pl.misc.dieta

> No ale jak ktoś się tytułuje "doktór"...

pan z ciechocinka to tylko wierzchołek góry lodowej

> No... potencjalnym optymalnym. Raz, że może chcą wiedzieć
> co im będzie. Dwa, że takie badania z pewnością byłyby
> odpłatne dla osób im się poddających, a pieniążki się przydadzą.

tam gdzie jest wiara i mistyka ne ma miejsca na racjonalne
podejscie.optymalni nie potrzebuja tych badań .po co?? skoro oni sie dobrze
czuja ,a jak coś jest nie tak to znaczy ,że żle stosowali diete czyli za
mało wierzyli .

8. Data: 2005-03-09 08:41:48

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jaszczur" <m...@c...op.pl> napisał w wiadomości
> Przeglądam pl.misc.dieta

"życiówkę".

to musiał byc jakis cud

> Nie "poszły" Ci, ale miały dzień wolnego.
> Wierz mi, kolana i łokcie to przy cięższej kontuzji wielki kłopot.
> A tu prosze, facet spieprzył sobie stawy dietą...

no co to nie wiara??

9. Data: 2005-03-09 10:58:20

Od: "ali " <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

jaszczur <m...@c...op.pl> napisał(a):

> [...]
> "(...)Wszystko, co dotychczas stosowałem, było zgodne z zaleceniami
> dr. Jana Kwaśniewskiego, tak jak napisał w książkach.(...)"

jaszczur - a przeczytałeś dalej jak on tą swoją dietę niby DO stosował?
TO NIE BYŁO ŻYWIENIE OPTYMALNE !!!!!!!!! jemu się tak wydawało

nikt rozsądnie stosujący DO przy takiej aktywności nie zaniża ilości BTW
a wręcz powinien zwiększyć, wyraźnie o tym pisze JK
niezrozumienie zasad i niedouczenie takie skutki powoduje ale nie DO

nie wciskaj ciemnoty powołując się na takie przykłady

10. Data: 2005-03-09 13:09:25

Od: "jacekplacek" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> to musiał byc jakis cud

Z cudami nie ma to nic wspólnego. Maści rozgrzewające plus zwiększona ilość
kolagenu. Na nie optymalnych też działa. Możesz polemizować, ale to fakty.

Re: meduza
Re: Czy DO jest taką samą bzdurą jak wege?