temperatura w mieszkaniu czy sa jakies przepisy

1. Data: 2007-11-18 11:16:07

Temat: temperatura w mieszkaniu czy sa jakies przepisy
Od: <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

szukam przepisow ktorymi moge sie oprzec i zmusic spoldzielnie do ocieplenia
budynku(mieszkam na ostatnim pietrze) i naprawineia nieszczelnosci w dachu.

Spoldzielnia sie z tym ociaga, w mieszkaniu jest zimno (przy temp dodatniej
na dworze i kaloryferachodkreconych na max udalo sie osiagnac 20 stopni)

Jak wyegzekwowac od SM szybsza naprawe, bo w tym momncie to ja marzne i
ogrzewam ulice.

Pozdrawiam
Mikolaj

2. Data: 2007-11-18 11:27:14

Od: "Staszek.Nurek" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

badałem właśnie kolejne szambo niedziela, 18 listopada 2007 12:16 gdy
użytkownik k...@b...pl napisał:

> [...]
> stopni)
>
> Jak wyegzekwowac od SM szybsza naprawe, bo w tym momncie to ja marzne i

wytyczne do projektowania mówią o temperaturze obliczeniowej 20C w
pomieszczeniach mieszkalnych i 25 w lazience.
--
---------
Staszek.Nurek

3. Data: 2007-11-19 06:45:53

Od: <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj,

a masz moze infrormacje z jakich konkretnych przepisow moge to wyciagnac
zeby przedstawic konkretny artykul itp.

Dzieki
M.

4. Data: 2007-11-19 10:22:37

Od: "tomekW" <@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wytyczne do projektowania mówią o temperaturze obliczeniowej 20C w
> pomieszczeniach mieszkalnych i 25 w lazience.

w łazience 24 żeby być dokładnym ;)
--
pozdrawiam, tomek

5. Data: 2007-11-19 15:38:32

Od: "Staszek.Nurek" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

badałem właśnie kolejne szambo poniedziałek, 19 listopada 2007 07:45 gdy
użytkownik k...@b...pl napisał:

> ze infrormacje z jakich konkretnych przepisow moge to wyciagnac
> zeby przedstawic konkretny artykul itp.

Tu masz coś z Muratora :

Minimalna temperatura w lokalu mieszkalnym
Jaka powinna być minimalna temperatura w lokalu mieszkalnym? Proszę podać
podstawę prawną.

Sprawę tę regulują przepisy Rozporządzenia Ministra Infrastruktury ?W
sprawie warunków w technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
usytuowanie? Dz. U. nr 75 z 2002 r. oraz Dz. U. nr 109 z 2004r. Paragraf
134. 5 i 6 mówi:

* ?(...)5. W budynku zasilanym z sieci ciepłowniczej oraz w budynku z
własnym (indywidualnym) źródłem ciepła na olej opałowy, paliwo gazowe lub
energię elektryczną, regulatory dopływu ciepła do grzejników powinny
działać automatycznie, w zależności od zmian temperatury wewnętrznej w
pomieszczeniach, w których są zainstalowane. Wymaganie to nie dotyczy
budynków jednorodzinnych, mieszkalnych w zabudowie zagrodowej i rekreacji
indywidualnej, a także poszczególnych mieszkań oraz lokali użytkowych
wyposażonych we własne instalacje ogrzewcze.
* 6. Urządzenia, o których mowa w ust. 5, powinny umożliwiać
użytkownikom uzyskanie w pomieszczeniach temperatury niższej od
obliczeniowej, przy czym nie niższej niż 16°C w pomieszczeniach o
temperaturze obliczeniowej 20oC i wyższej. (...)?

--
---------

6. Data: 2007-11-19 15:39:22

Od: "Staszek.Nurek" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

badałem właśnie kolejne szambo poniedziałek, 19 listopada 2007 11:22 gdy
użytkownik tomekW napisał:

> w łazience 24 żeby być dokładnym ;)
Osz... faktycznie, długo już długo co nie liczyłem.
--
---------
Staszek.Nurek
http://www.tas-moto.org - Trójmiejska Auto Strefa

Zmywarki w Wielkiej Brytani
Wkrętarka Einhell LE-AS 18A - kto ma?
Utwardzanie styropianiu
Czy są uniwersalne termostaty do bojlera elektrycznego?
Jak nie pić łupieżu ? Jak sobie radzicie z kamieniem kotłowym ?