termomix vs kohersen

31. Data: 2011-01-28 10:44:13

Temat: Re: termomix vs kohersen
Od: rybak <b...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 28 Jan 2011 09:59:33 +0100, "Jan Werbinski"
<jaś@tralala.bez.maj.la> wrote:

>To sprzęt dla ograniczonych ludzi bez fantazji.
>Bes
>sęsó!

Dobrze, to ty pozostań ze swoimi fantazjami, a ja pozostanę ze swoim
przydatnym Thermomixem - obaj będziemy zadowoleni.

rybak roberrto

32. Data: 2011-01-31 21:09:09

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

BQB wrote:
> Była moja żona na prezentacji Termomixa (przypomniała mi się
> prezentacja Rainbow), w necie wyczytałem, że bezpośrednią konkurencją
> dla Termomixa jest Kohersen. Może ktoś coś powiedzieć coś na temat
> jednego i drugiego? Jakie są różnice?
> Odnośnie porównania do Rainbow - sprzęt dobry, ale jest pełno
> produktów równie trwałych i funkcjonalnych znacznie tańszych. Pewnie
> jest podobnie w przypadku tych dwóch produktów. Możecie coś polecić?

po zapoznaniu sie z całym wątkiem stwierdzam jedno...

kupić mikser stacjonarny i mikser reczny z przystawkami, do kompletu kupić
garnki, kuchnię oraz zmywarkę. Poczytać kilak ksiązek kucharskich i
gotować...

33. Data: 2011-01-31 21:48:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 31 Jan 2011 22:09:09 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

> kupić mikser stacjonarny i mikser reczny z przystawkami, do kompletu kupić
> garnki, kuchnię oraz zmywarkę. Poczytać kilak ksiązek kucharskich i
> gotować...

Tak!
:-)

34. Data: 2011-01-31 23:11:22

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-24 01:12, BQB pisze:
> Była moja żona na prezentacji Termomixa (przypomniała mi się prezentacja
Mam Thermomixa wiec moja opinia bedzie o tym produkcie.

Zalety:
* Wykonanie faktycznie idiotodporne i bedzie to dzialalo te kilkanascie
lat. A za 10 sprzedasz to pewnie nadal za jakies 2 KPLN
* Wbudowana waga (z funkcja dowazania)
* Wbudowana grzalka i funkcja gotowania na parze
* Super miesza ciasto. Nie pamietam kiedy urabialem ciasto na pizze
rekami :)
* Wytrzymuje od 3 lat zmywarke na fulla (w przeciwienstwie do np
plastikowych raczek nozy fiskarsa :D)
* Mozna kupic na raty i jak jest okres promocyjny to koszt rat to jakies
100 zl (pomijajac reszte tej kwoty ;))
* Calosc zastepuje oczywiscie iles tam sprzetow Zelmera tylko to mozesz
postawic na blacie i uzywac caly czas zamiast chowac do szafki
* Wygodne podgrzewanie kaszek dla dziecka i robienie papu dla niego

Wady:
* Cena. Warte max 2 KPLNy, a nie ~4500 zl
* Jezeli nie jestes fanem kremowych zupek z serkiem topionym to ta czesc
funkcjonalnosci nie bedzie Ci potrzebna (odpadnie tez polowa przepisow ;))
* Maloprecyzyjna waga (jak na tak mala ladownosc), widac to np jak sie
dodaje drozdze do ciasta na pizze.
* Mala pojemnosc ~2.5l, np dwa ciasta na pizze od razu sie nie da zrobic
(zeby ladnie wyszly)
* Dosc kiepski wyswietlacz LCD, na moim pojawily sie jakies
przebarwienia (w sprzecie za taka kase to obciach)
* Dosc klopotliwe czyszczenie noza do mieszania np z resztek ciasta na
pizze. Wynika to z dosc zawilej budowy tegoz z masa zakamarkow
* Jedzenie na parze moze zbrzydnac ;)
* Placki ziemniaczane z Thermomixa to porazka. Nie ma to jak skrobane na
wior na tarce :)

Reasumujac:
Jak masz kase ewentualnie godzisz sie na raty i masz nawiedzona zone
ktora to faktycznie wykorzysta to moze i warto.
Ja uzywam tego prawie wylacznie do pizzy, soku z pietruszki i koktailu z
truskawek :D a 4.5 KPLNa to jednak stanowczo za duzo jak na sprzet do
tak "powaznych" zastosowan. Nie bolalo tak finansowo bo jak mowilem
wzialem to na raty.
Nie daj sie nabrac zonie ze Ci bedzie robila te setki potraw w
Thermomixie ;)

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

35. Data: 2011-02-01 00:24:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 01 Feb 2011 00:11:22 +0100, Artur Lew napisał(a):

> [...]
> wzialem to na raty.
> Nie daj sie nabrac zonie ze Ci bedzie robila te setki potraw w

I to jest uczciwa, rzetelna opinia. Więcej takich.
Tymczasem z reguły jak już ktoś da się wkręcić w coś, co jednak post factum
nie spełnia wszystkich snów wymienionych podczas prezentacji, to tym
bardziej się stara innym to zareklamować, zachwalać... Potrzeba
towarzystwa w swoim zawodzie zakupem? Chyba tak...

36. Data: 2011-02-01 08:20:14

Od: rybak <b...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 1 Feb 2011 01:24:14 +0100, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
>bardziej się stara innym to zareklamować, zachwalać... Potrzeba
>towarzystwa w swoim zawodzie zakupem? Chyba tak...

Nie wiem gdzie w powyższej opinii wyczytałaś, że nabywca przeżył
straszny zawód po zakupie. Ja wyczytałem, że urządzenie jest fajne i
przydatne, chociaż prawdopodobnie nie warte aż takich pieniędzy. I
zgadzam się z taką tezą. Z tą różnicą, że ja akurat placki
ziemniaczane z Thermomixa wprost uwielbiam :)

rybak roberrto

37. Data: 2011-02-01 21:36:30

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-01 09:20, rybak pisze:
> [...]
> zgadzam się z taką tezą. Z tą różnicą, że ja akurat placki
> ziemniaczane z Thermomixa wprost uwielbiam :)
Haha. Twoja wersja jest blizsza prawdy.
Przepraszam Ikselko :)
A co do plackow jak jestes z Rzeszowa to zapraszam Cie na moje
"skrobane" na tarce z ziolami prowansalskimi...

Zapomnisz o tych glutach z przepisu z Thermomixksiazeczki ;)

38. Data: 2011-02-01 22:51:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 01 Feb 2011 09:20:14 +0100, rybak napisał(a):

> Nie wiem gdzie w powyższej opinii wyczytałaś, że nabywca przeżył
> straszny zawód po zakupie.

Nigdzie. Piszę ogólnie, refleksja na temat wielu nabywców.

> Ja wyczytałem, że urządzenie jest fajne i
> przydatne, chociaż prawdopodobnie nie warte aż takich pieniędzy.

No i o to chodzi. Opinia jest rzetelna, TO napisałam o moim przedpiścy.

> zgadzam się z taką tezą. Z tą różnicą, że ja akurat placki
> ziemniaczane z Thermomixa wprost uwielbiam :)

Rozdrabniam ziemniaki w sokowirówce i wlewam sok z powrotem, a smażę na
patelni. Pyszne są.
Za często ich nie robię, więc na nic mi wszelkie inne machiny. A gdzieżbym
ja to wszystko trzymała? - nie cierpię trzymania urządzeń kuchennych na
wierzchu, moja kuchnia tego nie znosi, jest w stylu
retro-rustykalnie-sentymentalnie-nostalgicznie-zacof
anym :-P

39. Data: 2011-02-02 08:56:49

Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 01 Feb 2011 09:20:14 +0100, na pl.rec.dom, rybak napisał(a):

> [...]
> zgadzam się z taką tezą. Z tą różnicą, że ja akurat placki
> ziemniaczane z Thermomixa wprost uwielbiam :)

Alez to naciagane... z tymi plackami ziemniaczanymi, nigdy nie wydalbym
ponad 4000 zł za urzadzenie ktore tarkuje ziemniaki, moja specjalistyczna
recznie mechaniczna tarka za 15 zł z Lidla robi to calkiem ale to calkiem
porzadnie a placki sa pyszne

40. Data: 2011-02-02 11:03:04

Od: "Jackare" <1...@1...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> Moi tesciowie kupili sobie thermomixa. Czasem go z żoną używamy. Fajna
> rzecz ale mała pojemność. Fajną sprawą jest możliwość bardzo szybkiego
> przygotowania dość efektownych potraw. Klika przepisów nam się absilutnie
> nie udało. Sok pomidorowy robi się doskonały. Kohersena nie znam.
> Porównywalnych urządzeń spoza systemu MLM nie znam.

No i od siebie dodam jeszcze, że nie kupiłbym sobie tego termomixa bo jednak
jego funkcjonalność nie jest warta ceny.
Pokazywane na prezentacji robienie kawy, lodów i innych cudów na kiju w
praktyce się nie sprawdza. Kawę robi się w filiżance (ja akurat lubię tylko
rozpuszczalną, lktórą i tak piję raz na dwa tygodnie przy sprzyjających
wiatrach) lody kupuje się w sklepie podobnie jak bułeczki które termomix też
potrafi "zrobić" tzn przygotowac ciasto.
W mojej ocenie produkt można potraktować w dwóch kategoriach:
1. Gadżet w kuchni do używania od czasu do czasu lub do pewnych
specjalizowanych produktów które nam zasmakują - w naszym przypadku sok
pomidorowy o któym pisałem
2. kompaktowy robot kuchenny dla samotnych którzy o gotowaniu większego
pojęcia nie mają i jednocześnie chcieliby jadać w domu a nie w gastronomii.

W pierwszej kategorii zdecydowaną wadą jest cena i pojemność urządzenia- na
okazjonalne przyrządzanie potraw cena jest zbyt wysoka, dla rodziny 2+1
pojemność jest zbyt mała.
W drugiej kategorii wadą jest jakość i skład potraw - wg mnie są ogólnie
mówiąc niezdrowe i mało wartościowe a ograniczeniem są przepisy. W tym nie
zrobi się niczego wymyślonego przez siebie tylko produkty z dołączonych
przez dystrybutora wydawnictw. Maszyna posługije się włanymi jednostkami
pojemności (dołączona miarka) i ma zaprogramowane czasy i moce działania
odstosowane do swej pojemności. Nie znając parametrów nie wiemy jak inaczej
możnaby ją wykorzystać.

Moim zdaniem w domu z normalną zróżnicowaną kuchnią lepiej sprawdzi się
klasyczny robot kuchenny (malakser) do rozdrabniania mieszania szatkowania
tarcia miksowania itp i mały ręczny blender. Dodatkowo maszynka do mięsa
(ręczna lub elektryczna - jak kto woli) i sokowirówka. do tego dobre
poręczne noże. U siebie używam od wielu lat robota moulinex ovatio i
blendera braun które załatwiają właściwie wszystkie potrzeby naszej rodziny
co do przygotowania najprzeróżniejszych potraw. Pieczywo i lody kupujemy w
myśl zasady "daj zarobić piekarzowi" i nie podnieca nas fakt że moglibyśmy
to zrobić sami w domu. Podobnie z masłem, śmietaną, zsiadłym mlekiem,
serkami i wieloma innymi produktami.

Jak kto lubi dobrą kawę na kilka sposobów to i tak kupi do domu dobry
ekspres ciśnieniowy - mnie wystarcza prosta kawiarka stawiana na kuchence -
i tak piję z niej kawę raz na kilka miesięcy.
Gdy ktoś lubi i piecze dużo ciast to termomix będzie dlań ograniczeniem a
nie pomocą.

Podsumowując: w rodzinie prowadzącej tradycyjną kuchnię takie cuś się nie
sprawdzi. Inni niech sobie kupuja na własną odpowiedzialność ale np
uwiedzenia kogoś serwowanymi przez ten robot potrawami raczej nie wróżyłbym
;)

spadająca moc świetlówki
Jaki żyrandol w salonie?
Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
Otwarte warsztaty projektowania wnętrz
Montaż parapetów wewnętrznych.