test na raka - markery nowotworowe

1. Data: 2004-10-19 09:21:31

Temat: test na raka - markery nowotworowe
Od: "Fesol" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

chcę sobie tak prywatnie zrobic test na raka,
jakie mam sobie markery zrobić,
takie najpopularniejsze i ile to może kosztować ?

2. Data: 2004-10-19 09:57:57

Temat: Re: test na raka - markery nowotworowe
Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> chcę sobie tak prywatnie zrobic test na raka,
> jakie mam sobie markery zrobić,
> takie najpopularniejsze

Jeśli jesteś tzw. ogólnie zdrowy, to IMVHO robienie tzw. markerów niewiele
Ci da.
Sensowne badania przesiewowe to mammografia/usg sutka, cytologia
ginekologiczna, krew utajona w kale i PSA; no może jeszcze przeglądowe zdj.
płuc. Ale prawdę mówiąc, nie wiedząc nawet jakiej płci jesteś ani w jakim
wieku (przyznasz że "Fesol" brzmi dumnie ale enigmatycznie), niewiele można
poradzić.

--
Krzysiek, EBP
Kiedy słyszę 'kultowy' odbezpieczam rewolwer

3. Data: 2004-10-19 10:03:41

Od: "Fesol" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

cześć,

dzięki za odpowiedz.
jestem fesolem meżczyzną ;) mam 30 lat
a badania chciałbym zrobić tak na wszelki wypadek.
myślałem że markery załatwią sprawę, tzn markery na
najczęstsze odmiany (czy jak to zwać). dlaczego miałoby mało dać ?
czy rzeczywiście bad.rentgenowskie płuc coś pokaże ?

pozdro

4. Data: 2004-10-19 10:15:15

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 19 Oct 2004 12:03:41 +0200, Fesol wrote:

> [...]
> myślałem że markery załatwią sprawę, tzn markery na
> najczęstsze odmiany (czy jak to zwać). dlaczego miałoby mało dać ?

Dlatego, że markery bardziej nadają się do monitorowania istniejącej
choroby (kiedy wiemy jakie były przed leczeniem), niż do czegokolwiek
innego, a poza tym ich zawartość w surowicy krwi jest bardzo zmienna.

> czy rzeczywiście bad.rentgenowskie płuc coś pokaże ?

Jasne, że coś pokaże. Takie, rozumiesz, cienie na kliszy będą;)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

5. Data: 2004-10-19 11:27:49

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jestem fesolem meżczyzną ;) mam 30 lat
Jak chcesz się obadać to można tak: lekarz ogólny niech obada, morfologia z
rozmazem (wykluczamy sprawy hematologiczne) z pomocą urologa obmacać jądra
(guz jądra to najczęstszy nowotwór złośliwy w tym wieku u chłopów).

IMO tyle można zrobić, i tak trochę na wyrost; 30 lat to nie wiek ze
szczytem zachorowań na nowotwory. Więcej też można, oczywiście, ale ryzyko
że się coś wykryje niewielkie, a koszty potencjalnie duże.

Krzysiek, EBP
Nie ma miasta "Londyn". Jest "Lądek Zdrój".

6. Data: 2004-10-19 15:36:42

Od: "pestifer" <p...@C...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> napisał
w wiadomości news:1qh0skplxsynw.148zuaqvylcsg$.dlg@40tude.net...

> [...]
> Sensowne badania przesiewowe to mammografia/usg sutka, cytologia
> ginekologiczna, krew utajona w kale i PSA; no może jeszcze przeglądowe

sadze, ze mozna dorzucic badania endoskopowe
w usa modna jest obecnie tomografia w calosci :)

7. Data: 2004-10-19 16:28:33

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: cl3cgt$p6c$...@n...news.tpi.pl,
Od: pestifer <p...@C...fm>
Było:
> Użytkownik "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl>
> napisał w wiadomości
> sadze, ze mozna dorzucic badania endoskopowe
> w usa modna jest obecnie tomografia w calosci :)

Mój lekarz prowadzący zaproponował abym mu wręczył pieniądze przeznaczone na
"tomografię całości" bo on mi powie z większą pewnością siebie że nie mam
problemów - oprócz tych wykrytych w szpitalu :-)
Czy takie badanie może "znaleźć" jakieś zalążki ? Czy też to co robią u nas
to jest po prostu coś innego niż w USA ?

--------
Przy odpowiedzi na priv proszę usunąć oczywiste 2 nadwyżki tekstu
--------
Sławek SWP
Zajrzyj na : http://teampoland.republika.pl/

8. Data: 2004-10-19 17:50:11

Od: "pestifer" <p...@C...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławek SWP" <s...@w...pl> napisał w
wiadomości news:cl3fht$eq7$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> Czy takie badanie może "znaleźć" jakieś zalążki ? Czy też to co robią u
> nas to jest po prostu coś innego niż w USA ?

nic innego
czy ten twoj lekarz tez moze diagnozuje i leczy przez telewizor?
CT wykrywa nieprawidlowosci morfologiczne aczkolwiek nie jestem zwolennikiem
takiego "badania przesiewowego"

Pytanie-alergia ?
jaki specjalista? krew w kupce u dziecka
Szkła kontaktowe dla astygmatyka
chód gołębi
Następstwa malformacji żylnej w IV komorze mózgowia, wzdłóż móżdżku?!?