tiramisu - problem

1. Data: 2002-12-24 12:49:52

Temat: tiramisu - problem
Od: "Jakub Nykiel" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Co robić lub jak robić aby wyszlo Tiramisu dosyc czesto wazy mi sie ser po
dodaniu piany !!! ser z jajkami ucieram recznie bardzo powoli czasem juz
nawet wtedy sie wazy

Moze te sery Mascarpone co sprzedaja w Hipermarketach sa jakies stare ?
Kuba

1. Data: 2002-12-24 21:27:54

Temat: Re: tiramisu - problem
Od: "MIKE AIKI" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub Nykiel" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nawet wtedy sie wazy
>
> Moze te sery Mascarpone co sprzedaja w Hipermarketach sa jakies stare ?

Uważam,że jest to sprawa roznic temperatury pomiędzy składnikami. Staraj się
dodawać ser małymi porcjami. Możesz też spróbować wersji tiramisu gdzie
zamiast piany dodaje się bitą śmietanę

1. Data: 2002-12-29 07:10:56

Od: "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> Witam
>
> Co robić lub jak robić aby wyszlo Tiramisu dosyc czesto wazy mi sie ser po
> dodaniu piany !!!

Jak to po dodaniu piany? Czy potem jeszcze ucierasz? Po dodaniu piany tylko
delikatnie wymieszaj łyżką i będzie ok. Robiłem ten krem ze 20 razy i tylko
raz się zwarzył, i to z powodu gapiostwa telewizyjnego (patrzyłem w TV nie w
makutrę).

Wszystkie składniki z lodówki, więc mają podobną temperaturę (oprócz cukru)

>ser z jajkami ucieram ręcznie bardzo powoli czasem już
> nawet wtedy się wazy

Najpierw dobrze utrzyj żółtka z cukrem (musi być naprawdę dobrze utarte -
puszyste i zdecydowanie jaśniejsze niż żółtka) i dopiero potem dodaj ser.

> Moze te sery Mascarpone co sprzedaja w Hipermarketach sa jakies stare ?
> Kuba

Na każdym jest data ważności - patrz na nią koniecznie - często (zwłaszcza w
mniejszych sklepach) bywają takie którym kończy się termin.

Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam
.Rafał

Malawi na:
http://213.134.130.46/wylot2/

Czy mozna dac lukier na zimne ciasteczka?
swieta AD 2002
salatka owocowa - jaki przepis?
Zyczenia dla Ewy
nie dziala puszkkka i vege.pl + przepisy