tlenek magnezu - jony magnezu

1. Data: 2009-03-23 17:26:21

Temat: tlenek magnezu - jony magnezu
Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Źródła podają, że dorosły człowiek potrzebuje ok. 300-400 mg magnezu
dziennie. Na kapsułkach mbe napisane jest: "tlenek magnezu - 250 mg (tj. 150
mg jonów magnezu)". Czyli ile to jest mg magnezu, o którym mowa w
zapotrzebowaniu? Innymi słowy: jak się ma tlenek magnezu do magnezu, a jak
jony magnezu do tegoż.
Z góry dziękuję.
Pozdr.
A.

2. Data: 2009-03-23 18:43:33

Temat: Re: tlenek magnezu - jony magnezu
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ffiona wrote:

> Na kapsułkach mbe napisane jest: "tlenek magnezu - 250 mg (tj.
> 150 mg jonów magnezu)". Czyli ile to jest mg magnezu, o którym mowa w
> zapotrzebowaniu?

150 mg

Dziwną jakąś masz dietę że musisz tabletkami uzupełniać, w mojej jest
pokryte kilkaset procent zapotrzebowania na ten pierwiastek.

Skoro masz w diecie za mało magnezu, to masz za mało w zasadzie wszystkiego,
bo to występuje razem w pokarmach, jak Ty to robisz?

3. Data: 2009-03-23 19:26:25

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> 150 mg

Dzięki. A jak na leku napisane jest po prostu "magnez 100 mg", to to jest
tlenek magnezu, czy jony? ;-) Trudno zgadnąć, nie?

> [...]
> wszystkiego,
> bo to występuje razem w pokarmach, jak Ty to robisz?

Kawy dużo piję. I mam problemy z jelitami (biegunki). A pytasz, bo chcesz
naśladować? :-)
Dzięki.
Pozdr.
A.

4. Data: 2009-03-23 19:38:23

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ffiona wrote:

> Dzięki. A jak na leku napisane jest po prostu "magnez 100 mg", to to jest
> tlenek magnezu, czy jony? ;-) Trudno zgadnąć, nie?

wpisać w google nazwę preparatu i producenta, powinno być w którejś
encyklopedii leków szczegółowo opisane.

> Kawy dużo piję. I mam problemy z jelitami (biegunki). A pytasz, bo chcesz
> naśladować? :-)

chcesz powiedzieć, że masz biegunki bo pijesz dużo kawy (która wypłukała Ci
cynk), więc bierzesz preparaty które mają uzupełnić niedobory powstałe na
skutek biegunek, a które znane są z tego, że wywołują czasem biegunki
(magnez w postaci preparatów tak ma)? A nie prościej odstawić kawę?

5. Data: 2009-03-23 19:57:49

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>... "tlenek magnezu - 250 mg (tj. 150
> mg jonów magnezu)". Czyli ile to jest mg magnezu, o którym mowa w
> zapotrzebowaniu? Innymi słowy: jak się ma tlenek magnezu do magnezu, a jak
> jony magnezu do tegoż.
Pszelicz sobie pszez masę molową,
a tę weź z układu okresowego pierwiastkuw.

--
Nie jestem medykiem.
(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)

6. Data: 2009-03-23 19:59:46

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> chcesz powiedzieć, że masz biegunki bo pijesz dużo kawy (która wypłukała
> Ci
> cynk),

Nie, chcę powiedzieć, że piję dużo kawy, która powoduje wypłukanie magnezu
(czyż nie?). ORAZ że mam chyba jakieś nadwrażliwe jelito, bo mam biegunki
(bez związku z kawą).
> więc bierzesz preparaty które mają uzupełnić niedobory powstałe na
> skutek biegunek, a które znane są z tego, że wywołują czasem biegunki
> (magnez w postaci preparatów tak ma)?

Wiem, że ma. Już kiedyś o tym rozmawialiśmy, więc jestem ostrożna i pytam o
różnicę mięczy tlenkiem magnezu a jonami tegoż.

> A nie prościej odstawić kawę?
Nie.

Pozdrawiam
A.

7. Data: 2009-03-23 21:51:12

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ffiona wrote:

> Nie, chcę powiedzieć, że piję dużo kawy, która powoduje wypłukanie magnezu
> (czyż nie?). ORAZ że mam chyba jakieś nadwrażliwe jelito, bo mam biegunki
> (bez związku z kawą).

uhm, na peeeeeeeeeewno nie ma to związku z kawą. Wcale a wcale.

no cóż, Twoje zdrowie.

8. Data: 2009-03-24 01:00:30

Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Proces ffiona <f...@p...onet.pl> zwrócił błąd:
> [...]
> mg jonów magnezu)". Czyli ile to jest mg magnezu, o którym mowa w
> zapotrzebowaniu? Innymi słowy: jak się ma tlenek magnezu do magnezu, a jak

Tlenek magnezu jako suplement to jedno wielkie oszustwo. Nie daj się
nabrać. Przyswoisz mniej niż 5% tego magnezu, i to w najlepszym
przypadku. Żeby uzupełnić sobie musisz brać tyle że efekt
przeczyszczający będzie jedynym jaki osiągniesz. Już chlorek magnezu
jest dużo lepszy, ale naprawdę powinnaś brać związki zawierające
siarczan (też używany do "czyszczenia"), asparaginian, glutaminian i
mleczan. Mleczan jest najlepszy. Niestety te reszty mają tak dużą masę
cząsteczkową, że aby w dawce (tabletce) była jakaś sensowna ilość
magnezu to tabletka musi być dość spora. No i procentowo magnezu będzie
mniej, co wykorzystują producenci tlenku magnezu w swoich
wprowadzających w błąd reklamach (np. piszą że tabletka zawiera aż 60%
magnezu. Jest to prawda, tyle co z tego jak Ty większość tego wydalisz i
to w przyspieszonym tempie).

W zapotrzebowaniu mowa jest o czystym magnesie, czyli o jonach (jak jest
niezjonizowany to nie da się go przyswoić, i to jeden z powodów dlaczego
tlenek jest taki do d*** - to nie jest w ogóle sól, w odróżnieniu od
wszystkich pozostałych związków, czyli tylko mizerne ilości przejdą do
roztworu w postaci jonów).

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

9. Data: 2009-03-24 01:05:21

Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Proces Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> zwrócił błąd:

> W zapotrzebowaniu mowa jest o czystym magnesie, czyli o jonach (jak jest
^^^^^^^^
"Magnezie" oczywiście.

--
SK

10. Data: 2009-03-24 01:45:47

Temat: Re: suplementy Mg - przyswajalnosc.
Od: " Karol" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeprowadzono badania w zakresie przyswajalnosci roznych organicznych i
nieorganicznych zwiazkow magnezu:
oxide, chloride, sulphate, carbonate, acetate, pidolate, citrate, gluconate,
lactate or aspartate.

Absorpcja Magnezu z tych zwiazkow wynosila od 50 - 67 %. Zwiazki organiczne
Mg, byly nieco lepiej przyswajalne anizeli nieorganiczne, ale i latwiej
wydalane z moczem.

Nieco lepsza przyswajalnosc anizeli zwiazki nieorganiczne Mg wykazuja:
gluconate, lactate and aspartate magnezu, tym niemniej generalnie wszystkie
sole magnezu wykazuja prawie identyczna i zadawalajaca przyswajalnosc..

http://tinyurl.com/d9rs6j

Dzienne zapotrzebowanie na potas.
Kaszel
kulturystyka a zdrowie