torbiel pajęczynówkowa - co to ???

1. Data: 2002-01-08 06:57:31

Temat: torbiel pajęczynówkowa - co to ???
Od: "B@ha" <B...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!

Wczoraj mój kolega wyszedł ze szpitala z rozpoznaniem , po tomografi,
TORBIEL PAJĘCZYNÓWKOWA PO STRONIE LEWEJ.... Proszę , powiedzcie co to jest
jakie badania i leczenie....
Dziekuję za pomoc....

--
Piekielna B@ha

2. Data: 2002-01-08 15:00:09

Temat: Re: torbiel pajęczynówkowa - co to ???
Od: p...@a...gda.pl (Piotr) szukaj wiadomości tego autora

> Wczoraj mój kolega wyszedł ze szpitala z rozpoznaniem , po tomografi,
> TORBIEL PAJĘCZYNÓWKOWA PO STRONIE LEWEJ.... Proszę , powiedzcie co to jest
> jakie badania i leczenie....
> Piekielna B@ha

Czesc,

najczesciej jest to tak zwany "wariant anatomiczny" (jak pisze podrecznik
anatomii Bochenka), tak wiec raczej nie ma sie czym przejmowac. Kazdy z nas
ma w glowie, miedzy mozgiem a opona twarda, plyn, ktory jest zamkniety w
przestrzeniach zwanych zbiornikami pajeczynowki. jedni maja te zbiorniki
wieksze, inni mniejsze. Moze sie zdarzyc, ze jeden z tych zbiornikow jest
szczegolnie duzy, wtedy moze przybrac postac "torbieli pajeczynowki". Jesli
nie uciska on na mozg i nie daje zadnych objawow, to sie go po prostu
obserwuje. Mozna na przyklad powtorzyc badanie tomokomputerowe glowy po
kilku miesiacach lub latach. Ale jezeli taki zbiornik powieksza sie i uciska
na mozg, do czego dochodzi raczej rzadko, to wtedy trzeba go operowac.
Oczywiscie zastrzegam, ze moge sie mylic wypowiadajac sie bez zbadania
chorego.

Pozdrawiam :)

Piotr Zielinski
Neurochirurgia Gdansk

3. Data: 2002-01-10 06:15:44

Od: "B@ha" <B...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję za odpowiedz....
tylko że kolega włąsnie miał już objawy niepokojące tzn. zawroty głowy
itd....i dlatego zabrało go pogotowie i zastanawiam się co teraz? czy to już
jest wskazanie do operacji czy czekamy na następne niepokojące objawy?
przyznam że trochę się przestaraszyliśmy....więc co teraz?

Pozdrawiam
Piekielna B@ha

4. Data: 2002-01-10 11:55:07

Od: p...@a...gda.pl (Piotr) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest wskazanie do operacji czy czekamy na następne niepokojące objawy?
> przyznam że trochę się przestaraszyliśmy....więc co teraz?

W takim razie trudno sie wypowiadac bez zbadania chorego. Ale nie martwcie
sie na zapas - najczesciej wszystko sie dobrze konczy z takimi torbielami.
Glowa do gory :)

Piotr Zielinski
Neurochirurgia Gdansk

Polip nosa