torcik

1. Data: 2003-06-16 20:48:51

Temat: torcik
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

nie wiecie gdzie moge znalezc przepisy na torciki bezowe, jesli macie takie, to
prosze o podeslanie, pozdrawiam :-)

1. Data: 2003-06-17 00:05:08

Temat: Re: torcik
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

m...@p...onet.pl wrote:

> nie wiecie gdzie moge znalezc przepisy na torciki bezowe, jesli macie takie, to
> prosze o podeslanie, pozdrawiam :-)

Czy chodzi Ci o jakies male torciki, czy tez o tort?

Tort bezowy jest w archiwach.

http://tinylink.com/?FFAeVBbDlP

Magdalena Bassett

1. Data: 2003-06-17 06:32:23

Od: "Olka" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tort bezowy jest w archiwach.
>
> http://tinylink.com/?FFAeVBbDlP
>
> Magdalena Bassett

Magdo, ja też chciałabym upiec Twój tort bezowy, ale nie rozumiem,
jak należy postępować z tymi krążkami papieru, o których mówisz w przepisie.
Smarujesz papier masłem i na to kładziesz drugi papier? Obie warstwy tortu
pieczesz na jednej blasze? Czy mogłabyś mi to wyjaśnić trochę dokładniej?

1. Data: 2003-06-17 13:08:18

Od: "balonik75" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a wiecie dlaczego tort nie może mieć dzieci?
bo ma roztrzepane jajka !
pozdrawiam. balonik75. (cukiernik z zawodu) jak macie pytania techniczne, to
piszcie. co mogę to pomogę! a co!
b...@p...onet.pl

1. Data: 2003-06-17 13:13:44

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "balonik75" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> pozdrawiam. balonik75. (cukiernik z zawodu) jak macie pytania techniczne,
> piszcie. co mogę to pomogę! a co!
> b...@p...onet.pl

Ja mam pytanie techniczne - czym się różni w działaniu soda oczyszczona od
proszku do pieczenia?
Czy jak w sytuacji podbramkowej okaże się, że nie mam proszku, mogę wsypać
do ciasta sodę? I w jakiej ilości - takiej samej?

Bo ostatnio biegałam po nocy w poszukiwaniu sklepu, a rozbabrane ciasto
czekało na proszek do pieczenia.
Sowa

1. Data: 2003-06-17 13:44:09

Od: "balonik75" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

proszek do pieczenia jest bardziej "chemiczny" od sody. możesz zatępować.
ale sody troche więcej. jest słabsza od proszku. pamiętaj że zawsze proszek
lub sodę mieszaj z maką. ja czasem daje sode jak sie proszek skończy, a
piernik, to tylko na sodzie robię.. a jak nie chcesz żeby proszek był
wyczuwalny w smaku i zapachu ciasta, to dodaj troszkie kw. cytrynowego.
pozdrawiam wszystkich torciarzy! a co!
balonik75
gg 4641851

1. Data: 2003-06-17 13:53:31

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Olka wrote:

> [...]
> pieczesz na jednej blasze? Czy mogłabyś mi to wyjaśnić trochę dokładniej?

Smaruje blache maslem, na nia klade pergamin, ten tez smaruje. Na tej
jednej blasze odrysowuje obok siebie dwa krazki z jakims odstepem. W te
obrysowane krazki wyciskam spirale bialka i ja rozsmarowuje, zeby byl
plaski, okragly bez.

Obydwie warstwy pieka sie na tej samej blasze jednoczesnie.

Jesli to nie pomoze, to bede musiala zfotografowac:))))

Magdalena Bassett

1. Data: 2003-06-18 07:31:40

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> piernik, to tylko na sodzie robię.. a jak nie chcesz żeby proszek był
> wyczuwalny w smaku i zapachu ciasta, to dodaj troszkie kw. cytrynowego.

Bardzo dziękuję. I za ten figiel z kwaskiem cytrynowym - zaraz przekabluję
mamie - ucieszy się :)
Sowa

1. Data: 2003-06-18 12:17:48

Od: "balonik75" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

proszek do pieczenia to właściwei kwaśny węglan sodu i kwaśny węglan amonu.
czyli pochodzi od sody i amoniaku. w niektórych zakładach używa się amoniaku
zamiast przoszku do pieczenia. ale ostrożnie, bardzo mało trzeba dawać, bo
cholernie mocny. albo do ciasta parzonego mozna dawać amoniak. polecam.

kotlety z soi domowej roboty
gofry
smażona tołpyga jako składnik sałatki ?
Przystań-Olsztyn ;-) Jak te dziady to robią!
placki ziemniaczane