tort

1. Data: 2004-07-14 18:34:12

Temat: tort
Od: "kaTaRzYnA" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w niedziele moja córka ma roczek, szykuje się wiec do pieczenia torta,
przepis na biszkopt mam, problem mam tylko z wymysleniem mas, na pewno
bedzie podstawa bita smietana (34%), co mozna dodac do niej by tort nie był
za mdły i jednolity? i prosze jeszcze o rady czym nasączyc biszkopt.
dzięki wielkie

1. Data: 2004-07-15 09:43:21

Temat: Re: tort
Od: "Filip[a]" <a...@i...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
był
> za mdły i jednolity? i prosze jeszcze o rady czym nasączyc biszkopt.

Ja swojej córeczce na roczek zrobiłam podobny tort, do śmietany (36 %)
dodałam pokrojone w kawaleczki brzoskwinie z puszki, a ciasto nasączyłam
ponczem zrobionym na bazie soku brzoskwiniowego z tejże puszki + sok z
cytryny + cukier i troche wody. Jednocześnie do biszkoptu zamiast mąki
ziemniaczanej (mam taki przepis, że sie dodaje 2 dkg tez mąki ziemniaczanej)
dodalam kisielu brzoskwiniowego, ciasto nabralo "brzoskwiniowych kolorow".
Mysle, ze mozna tez uzyc innych owocow. Moja córka miała urodziny na sam
koniec pazdziernika, wiec nie mialam za duzego wyboru.

F[a]

1. Data: 2004-07-15 12:36:14

Od: "KasiaKC" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> był

No a ja dla odmiany na 5 urodziny robiłam tą bitą śmietanę ze zmiksowanymi
truskawkami ale można zamiast nich dodać np wiśnie albo maliny do tego
żelatynę i różowe bezy a na wierzch galaretkę. Tort miał być różowy i był
:-)

Pozdrowienia
Kasia

mieso
Sos bosski
Kotlety mielone z ryby?
Q: Sos cztery sery
Dobre dusze podajcie przepis na jagodzianke...