toxoplazmoza-ciaza

1. Data: 2002-01-25 14:18:58

Temat: toxoplazmoza-ciaza
Od: "Qtc" <q...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej, moze ktos wie, jak dlugo trzeba czekac na pojawienie sie przeciwcial.
Jestem teraz w 8 miesiacu ciazy. Pod koniec listopada lekko podrapal mnie
hulajacy po pokoju kot znajomych. Oczywiscie miejsce podrapania natychmiast
dokladnie umylam woda z mydlem i tak na wszelki wypadek, w polowie grudnia,
przy okazji badan okresowych zrobilam test na toxo, ktory wyszedl ujemnie.
Wczoraj dowiedzialam sie, ze w/w kot zszedl na toxoplazmoze. Wydaje mi sie,
ze w tej sytuacji wyniki na obecnosc przeciwcial z polowy grudnia, nie sa
miarodajne. Tak intuicyjnie wydaje mi sie, ze przeciwciala powinny sie
pojawic u mnie dopiero teraz, ale kompletnie sie na tym nie znam. Moze ktos
wie cos na ten temat.
Wiem, ze najrozsadniej byloby sie przebadac, ale takie badanie kosztuje
150zl, a kasa chorych go nie pokrywa.
Kolejne pytanie, jak wplynelo by na dziecko ewentualne zarazenie toxo w 7
miesiacu ciazy,
pozdrawiam,
Monika

2. Data: 2002-01-25 15:34:56

Temat: Re: toxoplazmoza-ciaza
Od: "Joogi" <a...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

mity...mity...mity... i uprzedzenie do tych pięknych i mądrych zwierząt.

A co ma podrapanie do toksoplazmozy (choroba kociego pazura ? - to kompletna
bzdura !!!). Czy "zejście" kotka na toksoplazmozę potwierdził weterynarz
??!! Jeżeli tak to chyba jakiś wątpliwy specjalista !

"ponad 90% zachorowań na toxo spowodowanych jest przez spożycie
niedogotowanego mięsa..." (tak usłyszałem od specjalisty w sanepidzie)

"Nie ma czym się przejmować" - opinia dwóch lekaży ginekologów-położników

Badania proponuję zrobić w stacji sanepidu (około 30zł)

Proszę także przejrzeć wątek "ciąza koty i toksoplazmoza" z 8.01.2002
Właściciel dwóch kotów i przyszły tata (za 6mcy)
Joogi

3. Data: 2002-01-25 16:00:29

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mity...mity...mity... i uprzedzenie do tych pięknych i mądrych zwierząt.

piekne i madre - rzecz gustu :-)

> A co ma podrapanie do toksoplazmozy (choroba kociego pazura ? - to kompletna
> bzdura !!!). Czy "zejście" kotka na toksoplazmozę potwierdził weterynarz
> ??!!  Jeżeli tak to chyba jakiś wątpliwy specjalista !

nie - takze przez za przeproszeniem kocie łajno tez sie przenosi, a jak ci
wiadomo troche tego za kocimi pazurkami tez jest...

> "Nie ma czym się przejmować" - opinia dwóch lekaży ginekologów-położników

no... - nie ma sie czym przejmowac, jezeli ciezarna przechodzila wczesnej (i to
ponad rok wczesniej) toxo - a wyniki w kierunku toxo pozwola ci zinterpretowac
czas zakazenia i choroby.Jezlie nie przechodzila, a w momencie zajscia w ciaze
zaczyna chorowac - wtedy, wierz mi - jest sie czym przejmowac....

> Badania proponuję zrobić w stacji sanepidu (około 30zł)

no to chyba na nosicielstwo w kale... - a nie o te badania chodzi - to maja byc
BADANIA KRWI - a widziales kiedys w sanepidzie punkt poboru krwi??

> Właściciel dwóch kotów i przyszły tata (za 6mcy)
> Joogi

wlasciciel psa i przyszly tata (za 3mce)
Adam

ps: a tak na marginesie - wlasnie na wlasnej skorze odczulem co to znaczy
toxo+ciaza. zona zrobila badania, standardowe (przynajmniej u jej prowadzacego
ginekologa - wiem 150 pln, ale na zdrowiu nie mozna oszczedzac) - i wlasnie
wyszlo swieze zakazenie... - od razu wskoczylo leczenie, i oczywiscie po 2 tyg
drugie badanie - zrobione juz w akademii medycznej w zakl. parazytologii -
ktore jednoznacznie wykazalo, ze to jednak STARE zakazenie... oczywiscie
leczenie kontynuowalismy, ale po nastepnych dwu tygodniach - kolejne badanie -
ktore potwoerdzilo obecnosc STAREGO zakazenia. wyjasnienie bylo proste:
pierwsze badanie, przeprowadzone nota bene w pryw. laboratorium, bylo
przeprowadzone za pomoca starych odczynnikow, ktore daly falszywie dodatnie
wyniki - po prostu odczynniki te sa drogie i nie kazdy 'widzi' date
waznosci... :-(((

adam

4. Data: 2002-01-25 16:00:50

Od: "Joogi" <a...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

polecam : http://www.potomek.pl/toxoplazmoza.html

5. Data: 2002-01-25 17:19:41

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Jest wielce nieprawdopodobne aby kot padł na toxopazmozę.

2. Koszt badań /jednorazowych/ to wydatek rzędu 60-70 PLN - nie wiem skąd
kwota 150 zł.

3. Przeciwciała w klasie IgM na pewno by już były.

4. Ryzyko ewentualnego zakażenia płodu w III trymestrze jest b.duże, a
możliwe konsekwencje poważne. Dlatego jedyna rada to wykonać konieczne
badania. Lepiej późno niż wcale.
A na marginesie, to badania w kierunku toxoplazmozy / i nie tylko/
należałoby wykonać przed ciążą

5. na pocieszenie-
-ryzyko zakażenia w wyniku zadrapania przez kota jest jest niewielkie / wg
danych amerykańskich nie ma pewności czy ono w ogóle istnieje/.
- ok. 80% populacji polskiej przeszło zachorowanie na toxo /zwykle
bezobjawowe/ tym samym masz duże sznse że jesteś już uodporniona
pozdr tolo

6. Data: 2002-01-25 23:00:15

Od: "Joogi" <a...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

> nie - takze przez za przeproszeniem kocie łajno tez sie przenosi, a jak ci
> wiadomo troche tego za kocimi pazurkami tez jest...

Jaasne.... tylko że oocystę toxo możesz "wchłonąć" jedynie drogą
pokarmową !
no chyba że ktoś obgryza kotu pazurki...

> [...]
ciaze
> zaczyna chorowac - wtedy, wierz mi - jest sie czym przejmowac....

Zgadza się... ale :
"...częstość toksoplazmozy wrodzonej wynosi w Europie 1 - 6 / 1000"

> no to chyba na nosicielstwo w kale... - a nie o te badania chodzi - to
maja byc
> BADANIA KRWI - a widziales kiedys w sanepidzie punkt poboru krwi??

Tak !! Moja żona robiła badanie KRWI (tydzień temu) w stacji Sanepidu we
Wrocławiu przy ul.Składowej 1/3 za 32zł+4zł(pobranie)
Na dodatek możliwa była konsultacja u specjalisty (Także w sanepidzie !)

Tam też się dowiedziałem, że 90% zarażeń to wynik spożycia surowego mięsa, a
w tylko 1,5% - 2% przypadków "podejrzanym" jestł kot...

> wiem 150 pln, ale na zdrowiu nie mozna oszczedzac)

Ale nie warto przepłacać....

--
Joogi

7. Data: 2002-01-26 20:56:40

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jaasne....    tylko że oocystę toxo możesz "wchłonąć" jedynie drogą
> pokarmową !
> no chyba że ktoś obgryza kotu pazurki...

niekoniecznie trzeba obgryzac - ale jak ktoos lubi na tyle swojego kota, to
czemu nie...

> (i to
> zinterpretowac
> ciaze
>
> Zgadza się... ale :
> "...częstość toksoplazmozy wrodzonej wynosi w Europie 1 - 6 / 1000"

co wcale nie jest tak malo, a wrodzona toxo to dosyc paskudna sprawa...

> [...]
> Wrocławiu przy ul.Składowej 1/3 za 32zł+4zł(pobranie)
> Na dodatek możliwa była konsultacja u specjalisty (Także w sanepidzie !)

przepraszam - faktycznie moze byc, zalezy przeciez wszystko od wyposazenia
lab. i odpowiedniego personelu.. :-)

> Tam też się dowiedziałem, że 90% zarażeń to wynik spożycia surowego mięsa, a
> w tylko 1,5% - 2% przypadków "podejrzanym" jestł kot...

> Ale nie warto przepłacać....

ale z tego co pamietam w tych badaniach byly conajmniej dwie pozycje, z czego
jedna kosztowala ok 40 pln...

jak chcesz moge pogrzebac w papierkach :-)

Adam

8. Data: 2002-01-27 00:48:33

Od: "Joogi" <a...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

> niekoniecznie trzeba obgryzac - ale jak ktoos lubi na tyle swojego kota,
> czemu nie...

tak ale wątek dotyczył podrapania przez kota...

> ale z tego co pamietam w tych badaniach byly conajmniej dwie pozycje, z
czego
> jedna kosztowala ok 40 pln...

tak ! W sumie mogłeś zapłacić 70-80 zł bo :
1. Pierwsze badanie - 32zł
2. Drugie badanie (gdy pierwsze dodatnie !!!) 37zł
3. Pobranie krwi - 4zł

Moja żona miała wynik ujemny więc była u nas opcja 1 i 3... 36zł

Nie bagatelizuję problemu, czego dowodem może być to, że zawiozłem żonę na
badanie... ale nienawidzę bredni i pomówień na temat kotów !!! To są
przemiłe,czyste i bardzo mądre zwierzęta !
Jakiś idiota nazwał toxo mylnie "chorobą kociego pazura" i to sprawia ,że
ludzie wywalają koty na ulicę a dalej wpieprzają tatara....
Toxo jest chorobą surowego mięsa, niedogotowanych jaj i brudnych rąk... a
gdzieś na końcu marginalnie może być "dostarczona" przez brak higieny
właściciela kota !

Inicjatorka wątku napisała, że kot padł na toxo !!! Przecież to jest
niemożliwe !

Szerząc takie poglądy robi się krzywdę tym zwierzętom...

--
Joogi

9. Data: 2002-01-27 09:03:03

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

to dalej ja, ale z drugiego konta :-)

> tak ! W sumie mogłeś zapłacić 70-80 zł bo :
> 1. Pierwsze badanie - 32zł
> 2. Drugie badanie (gdy pierwsze dodatnie !!!) 37zł
> 3. Pobranie krwi - 4zł

nie, moj drogi za kazde placilem, ale nie jak mowilem 150, tylko 115 - moj
blad, ale pozycje badania sa nastepujace:
p.ciala antykardiolipidowe - 65
toxopl IgG 25
toxopl IgM 25
(pobranie chyba bylo wliczone w cene :-))

> Moja żona miała wynik ujemny więc była u nas opcja 1 i 3... 36zł

a u nas byla opcja inna:
1.wsze badanie - 115 - okazalo sie (potem) ze bylo falszywie dodatnie
2.gie badanie - 131 - ujemne (roznica w cenie dlatego ze t obylo inne
laboratorium)
3.cie badanie - 131 - ujemne

ale dalej twierdze, ze wydalbym 3xtyle, jezeli bylaby taka potrzeba...

> Nie bagatelizuję problemu, czego dowodem może być to, że zawiozłem żonę na
> badanie... ale nienawidzę bredni i pomówień na temat kotów !!! To są
> przemiłe,czyste i bardzo mądre zwierzęta !

jak juz pisalem - kwestia gustu - dla mniesa troche minne, ale szanuje twoje
zdanie i na ten temat nie bede sie wypowiadal - tak jak pisalem - kwestia
gustu :-)

adam

10. Data: 2002-01-29 07:09:56

Od: "Joogi" <a...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

> p.ciala antykardiolipidowe - 65

Po co to ?

> ale dalej twierdze, ze wydalbym 3xtyle, jezeli bylaby taka potrzeba...

Ja również, więc nie ma o co się spierać...

--
Joogi

Nacięcie krocza
Po takim zeznaniu LEKARZY to ja juz nie mam wiecej pytan...
Puchnięcie sluzówki w nosie
Jeste metoda analityczna na Pavulon w ekshumacjach
czy to bol krzyza?