trawnik - pierwsze koszenie

1. Data: 2004-06-28 07:48:36

Temat: trawnik - pierwsze koszenie
Od: "petresku" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupowiczow,

Na poczatku czerwca siany trawnik. Teraz trawa nie wszedzie, ale w
wiekszosci sie poklada. Sa tez miejsca prawnie puste (ale malo). Chcialbym
dzis ja skosic. Pytanie jest takie. Na jaka dlugosc ? Kosiarke mam zakupiona
w zeszlym roku i juz byla troche koszona. Noze wydaja mi sie w porzadku.
Bede wdzieczny za info. Juz po koszeniu jak dosiewac w tych wolnych
miejscach ?

Pozdrawiam,
Piotrek

2. Data: 2004-06-28 11:32:00

Temat: Re: trawnik - pierwsze koszenie
Od: Soplica <w...@f...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik petresku napisał:
> [...]

Powtórzę za "Trawniki - poradnik Internetowy autorstwa Wojciecha
Soleckiego" Ze strony http://ogrody.agrosan.pl/
"Wykonujemy je wtedy, gdy trawa osiągnie wysokość 8 -10 cm. Należy
pamiętać o tym, że kosimy wówczas powyżej tej wysokości, którą chcemy
ostatecznie uzyskać. Gdy chcemy kosić na wysokość 3,5 cm, to pierwsze
koszenie należy wykonać na około 5,5 cm, a dopiero kolejne na 3,5 cm. Na
parę dni przed pierwszym koszeniem (koniecznie też po nim) warto
zwałować trawę lekkim wałem, w celu dociśnięcia młodych roślin. Przez
cały rok powinniśmy utrzymywać jednakową wysokość koszenia. Zapewni to,
przy regularności tego zabiegu, najlepszy wygląd naszego trawnika."

Pozdrawiam
Soplica

3. Data: 2004-06-28 13:51:41

Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

Soplica wrote:
> koszenie należy wykonać na około 5,5 cm, a dopiero kolejne na 3,5 cm. Na
> parę dni przed pierwszym koszeniem (koniecznie też po nim) warto
> zwałować trawę lekkim wałem, w celu dociśnięcia młodych roślin. Przez

czy zwalowaniem mozna zastapic deptaniem?
Marx

4. Data: 2004-06-28 20:35:38

Od: "Wojtek Bialkowski" <w...@s...info.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy zwalowaniem mozna zastapic deptaniem?
> Marx

Problem waga depczacego. Do tego zabiegu wystarczy wal do max 30-50 kg lub
sama kosiarka bebnowa z podniesionymi nozami. Na mlodym trawniku
najwazniejsza zasada w koszeniu jest jego regularnosc wg zasady czesciej i
mniej scinac na wysokosc. Co do wysokosci trawnika systematycznie w dol ale
proponowane 3.5 cm wg mnie to za wysoka trawa beda wyrastac chwasty i
pospolite gatunki traw szeroko listnych, wysokosc trawnika uzytkowego to ok
2.5 cm a ozdobnego 1.5 cm. Do takiej wysokosci powinienejsc dojsc po 1-2
miesiacach ciecia. Jeszce raz pamietaj zeby robic to czesto - dwa razy w
tygodniu to podstawa.

5. Data: 2004-06-28 21:04:01

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Wojtek Bialkowski" <w...@s...info.pl> wrote in message

> [...]
> 2.5 cm a ozdobnego 1.5 cm. Do takiej wysokosci powinienejsc dojsc po 1-2
> miesiacach ciecia. Jeszce raz pamietaj zeby robic to czesto - dwa razy w

A ja w instrukcji do mojej kosiarki czytam:
"Lawncare experts say that excessively close cutting is responsible for much
of the difficulty experienced on may lawns. The depth and strength of the roots
of grass are almost exactly proportional to its growth. Grasses of mature lawns
often are seriously injured when mowed shorter than 1 1/2 inches, and a height
of 1 1/2 to 2 inches is preferred on large lawns."

Czyli ciecie nizsze niz 3.8 cm moze powaznie zaszkodzic trawnikowi i bywa
zrodlem duzych problemow, a najlepsza wysokosc to 3.8 do 5.1 cm.

Nie daj sie zwariowac z tym 1.5 czy 2.5 cm.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2004-06-28 21:26:02

Od: "Wojtek Bialkowski" <w...@s...info.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli ciecie nizsze niz 3.8 cm moze powaznie zaszkodzic trawnikowi i bywa
> zrodlem duzych problemow, a najlepsza wysokosc to 3.8 do 5.1 cm.
>
> Nie daj sie zwariowac z tym 1.5 czy 2.5 cm.

3.8 a dokładniej wg 3 poważnych publikacji o angielskich trawnikach mówi ze
3.7 cm to górna granica dla traw szlachetnych i powyżej trawy pospolite będą
dominować. 2.5 cm to wysokość trawników użytkowych koszonych w lecie. Jeżeli
wszędzie się pisze ze kosiarki bębnowe sa idealne do koszenia trawników
ozdobnych to proszę podaj mi model takiej kosiarki co kosi na 3.8 cm.
Zapewniam ze z trudem znajdziesz maszynę do 3 cm. typowo takie kosiarki robi
się w przedziale 10 - 25 mm. Rozumiem ze w Polsce jest niska kultura uprawy
traw ale propagujmy dobre wzorce i tradycje.

Przyznam ze 15mm moze przyspozyc pracy w przygotowanie podloza i zakup
odpowiedniej kosiarki ale na 25 mm to juz bez takich problemow mozna trawnik
prowadzic.

7. Data: 2004-06-28 23:38:52

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odpowiedniej kosiarki ale na 25 mm to juz bez takich problemow mozna trawnik

Piszemy widac o roznych rzeczach. Ty o idealnym, rownym jak stol trawniku golfowym
lub super-ozdobnym, ja o normalnym trawniku.

Moja kosiarka:
http://www.blackanddecker.com/ProductGuide/ProductDe
tail.aspx?PID=2500
ma ustawienia od 1.5 cala do 3.5 cala, czyli od 3.8 cm do 8.9 cm. Ja kosze normalnie
na
5.5 cm; jesli chce wyjatkowo nisko, to 4.6 cm. Jesli trawa jest wysaoka (wyjezdzalem
na
pare tygodni), kosze na 6.3 cm. Jesli nastawie na 3.8 cm, to ostrza beda mi miejscami
lupac po ziemi.

Pozdrowienia,
Michal

8. Data: 2004-06-29 09:42:17

Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie

wiadomości news:g_1Ec.169456$DG4.17509@fe2.columbus.rr.com...

> [...]
(wyjezdzalem na
> pare tygodni), kosze na 6.3 cm. Jesli nastawie na 3.8 cm, to ostrza beda

No właśnie mnie też cos nie gra w krótkim koszeniu :(

Trawnik wysiałam tej wiosny i systematycznie raz w tygodniu koszę go od
chwili gdy uzyskał te 10 cm wysokości. Tylko że jak próbuję ciąć krótko to
mnie same łodyżki sterczą z ziemi i wygląda to jakby zapałki kto powtykał
:(
Ściernisko zwyczajne.
Czy aby na pewno tak to ma wyglądać czy coś jest nie tak ?

Pozdrawiam Halina

9. Data: 2004-06-29 09:51:47

Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

Halina wrote:
> [...]
> :(
> Ściernisko zwyczajne.
> Czy aby na pewno tak to ma wyglądać czy coś jest nie tak ?

wydaje mi sie, ze kluczem jest wspominany gatunek traw.
trawy szlachetne moga i powinny byc scinane krotko, a te "pastewne" ;)
przy krotkim scinaniu wygladaja wlasnie tak jak opisalas - stad powinny
byc dluzsze.
Kolega WB slusznie propaguje sztuke angielskich trawnikow, ale przy
naszych trawnikach jego propozycje raczej sie nie sprawdza - chyba zeby
zalozyc trawnik od nowa.
Marx

10. Data: 2004-06-29 13:35:21

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Marx" <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> wrote in message

> [...]
> trawy szlachetne moga i powinny byc scinane krotko, a te "pastewne" ;)
> przy krotkim scinaniu wygladaja wlasnie tak jak opisalas - stad powinny

Moim zdaniem dosc niefortunny podzial na trzwy "szlachetne" i
"pastewne". Czyz nie sa najszlachetniejsze trawy, ktore rosly
wysoko i tworzyly "suchego przestwor oceanu"?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz