Re: trawnik - pierwsze koszenie

From: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: trawnik - pierwsze koszenie
Date: Mon, 28 Jun 2004 23:38:52 GMT

"Wojtek Bialkowski" <w...@s...info.pl> wrote in message
news:cbq2iq$gge$1@nemesis.news.tpi.pl...

> 3.8 a dokładniej wg 3 poważnych publikacji o angielskich trawnikach mówi ze
> 3.7 cm to górna granica dla traw szlachetnych i powyżej trawy pospolite będą
> dominować. 2.5 cm to wysokość trawników użytkowych koszonych w lecie. Jeżeli
> wszędzie się pisze ze kosiarki bębnowe sa idealne do koszenia trawników
> ozdobnych to proszę podaj mi model takiej kosiarki co kosi na 3.8 cm.
> Zapewniam ze z trudem znajdziesz maszynę do 3 cm. typowo takie kosiarki robi
> się w przedziale 10 - 25 mm. Rozumiem ze w Polsce jest niska kultura uprawy
> traw ale propagujmy dobre wzorce i tradycje.

> [...]

Piszemy widac o roznych rzeczach. Ty o idealnym, rownym jak stol trawniku golfowym
lub super-ozdobnym, ja o normalnym trawniku.

Moja kosiarka:
http://www.blackanddecker.com/ProductGuide/ProductDe
tail.aspx?PID=2500
ma ustawienia od 1.5 cala do 3.5 cala, czyli od 3.8 cm do 8.9 cm. Ja kosze normalnie
na
5.5 cm; jesli chce wyjatkowo nisko, to 4.6 cm. Jesli trawa jest wysaoka (wyjezdzalem
na
pare tygodni), kosze na 6.3 cm. Jesli nastawie na 3.8 cm, to ostrza beda mi miejscami
lupac po ziemi.

Pozdrowienia,
Michal

--