[trawnik] plamy

1. Data: 2004-07-02 06:33:48

Temat: [trawnik] plamy
Od: "mariusz" <m...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

na moim trawniku (chciałbym żeby był angielsko-polski, tzn angielska
gęstość, równość, czystość od innych niż trawy roślin, polska długość
3,5-4,5cm) pojawiły się plamy. plamy te są obszarami jaśniejszej, gęstszej i
o trochę szerszych źdźbłach trawy. jakby inny gatunek. wydaje się, że
pojawiły się kiedy na trawnik zacząłem sypać trochę więcej azotu. Niestety
zdecydowanie wyróżniają się od reszty trawnika... co to jest? od czego
naprawdę zależy? jak temu zapobiec?

szanując wszystkie style trawnikowe, proszę jednak o te rady, które nie
wpłyną na zmianę zamierzonego stylu ;-)
pzdr
mariusz

2. Data: 2004-07-02 07:21:29

Temat: Re: [trawnik] plamy
Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mariusz" <m...@k...com.pl>
> [...]
> gęstość, równość, czystość od innych niż trawy roślin, polska długość
> 3,5-4,5cm) pojawiły się plamy. plamy te są obszarami jaśniejszej,

Jak chcesz mieć angielski trawnik to musisz niestety postępować w jego
uprawie dokładnie tak samo jak oni. A popełniłeś błąd już na samym
początku. Źle wymieszałeś mieszankę nasion.

> [...]
> naprawdę zależy? jak temu zapobiec?
> szanując wszystkie style trawnikowe, proszę jednak o te rady, które

Szanując twoje podejście proponuję ci zerwij tę murawę i zacznij od
początku. Swoją drogą masz wielkie szczęście bo jest tu ktoś, kto się
takim trawnikiem pochwalił i nawet pokazał zdjęcia. Poczytaj trochę
listów z ostatnich dni.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

3. Data: 2004-07-02 07:56:09

Od: "mariusz" <m...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> uprawie dokładnie tak samo jak oni. A popełniłeś błąd już na samym
> początku. Źle wymieszałeś mieszankę nasion.

może (mam nadzieję) to nie to...
kupiłem i zasiałem gotową, więc chyba wymieszaną, mieszankę
mariusz

4. Data: 2004-07-02 10:03:22

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mariusz" <m...@k...com.pl>
> może (mam nadzieję) to nie to...
> kupiłem i zasiałem gotową, więc chyba wymieszaną, mieszankę

To, kup następne pudełko i rozsyp do 10 szklanek po równo.
I zacznij rozdzielać i liczyć nasiona z każdej szklanki osobno.
Zobaczysz co ci wyjdzie.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

5. Data: 2004-07-02 11:01:19

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cc3buj$npc$1@nemesis.news.tpi.pl JerzyN
<N...@m...pl> napisał(a):

> To, kup następne pudełko i rozsyp do 10 szklanek po równo.
> I zacznij rozdzielać i liczyć nasiona z każdej szklanki osobno.
> ;-)

Hejka. A co z popiołem? :-)
Pozdrawiam kopciuszkowo Ja...cki

6. Data: 2004-07-02 12:47:11

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"mariusz" <m...@k...com.pl> wrote in message
> [...]
> o trochę szerszych źdźbłach trawy. jakby inny gatunek. wydaje się, że
> pojawiły się kiedy na trawnik zacząłem sypać trochę więcej azotu.

Czy sypales azot rownomiernie? Znana jest metoda robienia na trawniku
napisow metoda sypania nawozow w ksztalt liter.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2004-07-02 15:13:09

Od: "Wojtek Bialkowski" <w...@s...info.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pojawiły się kiedy na trawnik zacząłem sypać trochę więcej azotu. Niestety
> zdecydowanie wyróżniają się od reszty trawnika... co to jest? od czego

1. Zeczywiscie jak sugeruja koledzy moze pewne nasiona skupily sie w jednym
miejscu. Przed siewem nasion zawsze trzeba dobrze wstrzasnac pudelkiem.
Nasionka te wieksze czesto siadaja na dnie. Propozycja z dosianiem w takim
przypadku jest trafna. Siejemy zawsze dzielac nasiona na 4 i kazda porcje
wysiewamy idac naprzemianlegle do poprzedniego kierunku.
Moglo to sie tez zdazyc takie zageszczenie tych nasionek w skutek deszczu
lub nadmiernego podlewania i anasiona splynely do niecek. Pradoksalnie jak
pamietam to nasionka traw grubszych sa mniejsze od tych cienkich jak np.
kostrzewa czerwona.

2. Zle wykonales nawozenie azotem. Sklaniam sie jednak ku pkt. 1 twierdzac
ze ten azot tylko spotegowal ten efekt bo wiadomo ze rozne gatunki traw z
inna intensywnoscia zuzywaja nawoz.

3. Ziemia moze byc zel przygotowana tzn nie rownomiernie rozsypana lub
roznie zageszczona (miejsca chodzenia lub ugniatania). Sprawdz czy w
miejscach jasniejszej trawy tak samo latwo mozna wbic np. zapalke. Jesli
plamy jasne sa male moze lezy w tych miejscach jakis gruz lub kamienie -
sprawdz dluzszym szpikulcem.

4. Zaglebienia na trawie - moze po podlewaniu w miejscach jasnej trawy
zbiera sie woda.

8. Data: 2004-07-02 17:36:17

Od: Marx <s...@w...to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

A tak przy okazji, czy szacowanie na opakowaniu trawy jest prawdziwe?
Czyli bodajze 25m2 z 1kg?
Marx

9. Data: 2004-07-02 19:20:30

Od: "Wojtek Bialkowski" <w...@s...info.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A tak przy okazji, czy szacowanie na opakowaniu trawy jest prawdziwe?
> Czyli bodajze 25m2 z 1kg?

Srednio przyjmuje sie 25-30 g na 100m2

10. Data: 2004-07-02 19:28:28

Od: "Wojtek Bialkowski" <w...@s...info.pl> szukaj wiadomości tego autora