mocowanie plastykowych kołków w metalowych otworach na klej-żywice

1. Data: 2005-07-04 21:31:21

Temat: mocowanie plastykowych kołków w metalowych otworach na klej-żywice
Od: "gomez" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Moje pytanie nie jest związane dokładnie z tematyka grupy ale mam
rozwiązanie mojego problemu tylko nie bardzo wiem czym to zrealizować.

Ale do rzeczy. W moim autku tapicerka mocowana jest do drzwi za pomocą
plastykowych grzybków wchodzących kapeluszem grzybka w plastykowa tapicerkę
a nóżki tych grzybków w kształcie kołka rozporowego wpychane są w otwory
metalowych drzwi. Szkopuł w tym że przy zamykaniu/trzaskaniu drzwiami po
jakimś czasie nóżki tych grzybków wychodzą z drzwi powodując odstawanie
tapicerki (dzieje się to ponieważ dodatkowe plastykowe haczyki
przytrzymujące tapicerkę do drzwi zostały wcześniej wyłamane). Zamierzam
nóżki grzybków posmarować czymś w rodzaju żywicy-kleju-silikonu tak aby po
wciśnięciu kołka-grzybka w drzwi i zaschnięciu/stwardnieniu tego lepika
kołek już się nie wysuwał. Może ktoś zna jakąś substancje
(żywicę-klej-silikon) która by mogła zatrzymać kołki grzybków w metalowych
otworach drzwi. Szukam czegoś taniego i nie dużego, w końcu jest to tylko
pare grzybków, i w miarę szybko twardniejacego.

Za wszelkie sugestie i pomysły z góry dziękuję.

Pzdr.

2. Data: 2005-07-05 10:04:52

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gomez" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> tylko
> pare grzybków, i w miarę szybko twardniejacego.

Dowolny klej "montażowy" powinien wystarczyć. Poza Ośmiorniczką of
kors :-)
Jakiś butaprenopodobny najlepiej.

J.

3. Data: 2005-07-05 19:27:29

Od: "IYIS" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> plastykowych grzybków wchodzących kapeluszem grzybka w plastykowa
tapicerkę

> tapicerki (dzieje się to ponieważ dodatkowe plastykowe haczyki

Pamiętaj , że plastyk to może być artysta ;-)
a kołki zrobione są z plastiku.
A co do kleju to raczej nie szybkoschnące , bo te
zazwyczaj wysychają na "twardo". Lepiej byłoby
butaprenem , klejem silikonowym lub
innym klejem zachowującym trochę sprężystości
po wyschnięciu .

pozdrawiam
IYIS

4. Data: 2005-07-06 18:31:14

Od: "gomez" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

...ciach...
> A co do kleju to raczej nie szybkoschnące , bo te
> zazwyczaj wysychają na "twardo". Lepiej byłoby
> butaprenem , klejem silikonowym lub
> innym klejem zachowującym trochę sprężystości
> po wyschnięciu .
..ciach..

Jakoś nie jestem przekonany do butaprenu. Myślałem że naładuję grubo kleju
na kołek i wcisnę go w drzwi, część kleju rozlewając się po drugiej stronie
blachy przytrzyma kołek w drzwiach, zwiększając w ten sposób odporność kołka
na wyrwanie z drzwi. Zainteresował mnie wspomniany klej silikonowy, w jak
dużych pojemnikach i jaka jest jego orientacyjna cena, gdzie go można
kupić?. Tak przemyślałem temat i chyba dodatkowo posmaruje klejem blachę w
drzwiach w okolicach gdzie styka się ona na wysokości kołka z tapicerka. Mam
nadzieje że wzmocni to mocowanie tapicerki ale jednocześnie w razie potrzeby
(różnie to bywa) będę mógł bez łamania tapicerki odczepić ja od drzwi.

Pzdr.

5. Data: 2005-07-07 06:45:46

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakoś nie jestem przekonany do butaprenu.

Ale dlaczego? Butapren to naprawdę dobry klej, tu będzie o tyle
idealny, że po zaschnięciu zachowuje pewną elastyczność, nie będzie
się przy wibracjach (normalnych przecież w aucie) wykruszał.
Zresztą większość proponowanych przeze mnie wcześniej klejów
montażowych jest właśnie butaprenopodobna.

J.

6. Data: 2005-07-07 13:51:35

Od: Marcin Wieczorek <n...@l...spamu.org> szukaj wiadomości tego autora

gomez wrote:
> ...ciach...
>
> Zainteresował mnie wspomniany klej silikonowy, w jak
> dużych pojemnikach i jaka jest jego orientacyjna cena, gdzie go można
> kupić?.

Mozna go spokojnie kupić w małych tubkach (bodaj. 30 ml) - cena tez nie
była zabójcza - jakieś 3 zł. Pytaj w dowolnym sklepie motoryzacyjnym.

Pozdrawiam,

Marcin

7. Data: 2005-07-09 06:58:07

Od: "gomez" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

...ciach...
> Mozna go spokojnie kupić w małych tubkach (bodaj. 30 ml) - cena tez nie
> była zabójcza - jakieś 3 zł. Pytaj w dowolnym sklepie motoryzacyjnym.

Dzieki zapomoc.

Pzdr.

Terakota - zmywanie?
[OT] kotki do oddania
Fachowiec od dziur w scianach poszukiwany
mieszkanie, podatek od nieruchomosci
Problem - zmywarka ARISTON LD 87x