troszke NTG - instalacje z Cu ...

1. Data: 2001-02-17 21:05:13

Temat: troszke NTG - instalacje z Cu ...
Od: "Adam" <f...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Na budownictwie nie doczekalem sie jasnych odpowiedzi, wiec pisze tu:
czy instalacje wodne w domu wykonane z miedzi moga byc szkodliwe dla
zdrowia? Jesli tak to w jakim stopniu? A co z cyna sluzaca do laczenia rur
(mam nadzieje, ze to nie uzywa sie stopu cyny z olowiem w tym wypadku)? A
moze moje obawy sa calkowicie nieuzasadnione (w koncu wykonuje sie
instalacje cwu z Cu)
Adam

2. Data: 2001-02-19 07:22:02

Temat: Re: troszke NTG - instalacje z Cu ...
Od: "GosiaL" <G...@L...com> szukaj wiadomości tego autora

> czy instalacje wodne w domu wykonane z miedzi moga byc szkodliwe dla
> zdrowia?

Czasami instalację z miedzi stosuje się jako najzdrowszą. My chcieliśmy się
na nią zdecydować (przynajmniej do kuchni), ale hydraulik powiedział nam, że
na instalację z miedzi można się decydować, jeśli wie się jaka woda będzie
płynęła przez rury. Bo zawsze moze się zdarzyć, że coś znajdujące się w
wodzie będzie wchodziło w reakcję z miedzią. A jeśli nie zna się wody to
bezpieczniejszy będzie plastik.

Gosia

3. Data: 2001-02-19 10:04:08

Temat: Czy miedż jest szkodliwa?
Od: "Zbyszek" <Z...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Z tego co słyszałem (może ktoś ze znawców przedmiotu to potwierdzi) tlenek
miedzi jest szkodliwy dla organizmu człowieka. Dlatego należy unikać
miedzianych naczyń kuchennych, miedzianych obrączek i bransolet (chyba że na
osłoniętych skórą lub materiałem). Przypuszczam, że w wodzie pitnej może
pojawić się tlen (może być ozonowana) a więc lepiej nie ryzykować. Proponuję
rury zwykłe stalowe lub z tworzyw sztucznych, których jest ogromny wybór.
Rury miedziane można stosować do CO z racji szybkości i prostoty montażu.
Pozdrowienia, Zbyszek

Użytkownik Adam <f...@f...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> [...]
> (mam nadzieje, ze to nie uzywa sie stopu cyny z olowiem w tym wypadku)? A
> moze moje obawy sa calkowicie nieuzasadnione (w koncu wykonuje sie

szczękowo-twarzowa- poszukuje
Ablacja przedsionkow serca metoda Carto
Leczenie tarczcy jodem radioaktywnym
czy to zdrowo??
jak utrzymac kregoslup w dobrej formie ?