truskawki

1. Data: 2012-11-01 21:51:25

Temat: truskawki
Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy truskawki w donicy umrą na mrozie?
zostawić na zimę na balkonie? (jedyna alternatywa - wstawić do pomieszczenia
niewiele zimniejszego niż temp pokojowa - zwykłej piwnicy brak. Czy potem
nie będą 'niezachartowane'?).

2. Data: 2012-11-01 21:58:41

Temat: Re: truskawki
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 1 Nov 2012 22:51:25 +0100, yapann napisał(a):

> czy truskawki w donicy umrą na mrozie?

Jeśli nawet nie zamarzną od razu, to najpierw wyschną na pieprz.
O ile Ci na nich bardzo a bardzo zależy, spróbuj przechować w lodówce na
samym dole, tzn w komorze na warzywa... Tak, tak, w lodówce - krzaczek
przytnij jakieś 10 cm nad ziemią, zapakuj wraz z donicą w worek foliowy,
zawiąż worek i podziurkuj u góry. Ziemia powinna być cały czas lekko
wilgotna.
Jest szansa, ze wiosną krzaczek wypuści listki i pędy.
(by XL)

3. Data: 2012-11-01 22:19:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 1 Nov 2012 22:58:41 +0100, Ikselka napisał(a):

> , zapakuj wraz z donicą w worek foliowy,
> zawiąż worek i podziurkuj u góry. Ziemia powinna być cały czas lekko
> wilgotna.
> Jest szansa, ze wiosną krzaczek wypuści listki i pędy.

...no i jeszcze tak mi przyszło do głowy, że warto byłoby spryskać krzaczek
i powierzchnię ziemi jakimś środkiem przeciw pleśni - zrób to przed
zapakowaniem do worka, na powietrzu. Po spryskaniu daj krzaczek na
nieogrzewany parapet, a jak tylko środek obeschnie, no to w worek i do
lodówki.
(by XL)

4. Data: 2012-11-02 14:43:51

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości

> czy truskawki w donicy umrą na mrozie?

Hejka. Nie jeśli wkopiesz te donice do gruntu.

> 'niezachartowane'?). :-) :-) :-)

Pozdrawiam termicznie Ja...cki

5. Data: 2012-11-02 14:58:39

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał:

> Hejka. Nie jeśli wkopiesz te donice do gruntu.

> Pozdrawiam termicznie Ja...cki

No właśnie, jak się je wkopie do gruntu w ogrodzie, to mogą tam zostać
zachartowane, zajamnikowanie, zafoksterierowane lub nawet zabuldożone.

Jarek

--
Truskawki w Milanówku,
Wasz czar nie zniknął i nie przepadł,

6. Data: 2012-11-02 23:07:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 2 Nov 2012 15:43:51 +0100, Dirko napisał(a):

> Hejka. Nie jeśli wkopiesz te donice do gruntu.

Tak, jeśli jest to delikatna odmiana.
(by XL)

7. Data: 2012-11-02 23:07:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 02 Nov 2012 14:58:39 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> No właśnie, jak się je wkopie do gruntu w ogrodzie, to mogą tam zostać
> zachartowane, zajamnikowanie, zafoksterierowane lub nawet zabuldożone.
>
> Jarek

A jeśli donica nie ma otworów odpływowych, to najpewniej zgniją sobie
spokojnie.
(by XL)

8. Data: 2012-11-09 20:23:15

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

no a jeśli wezmę je na zimę do domu? w temperaturę 16-18 oC?

9. Data: 2012-11-09 20:44:47

Od: "user" <b...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yapann" napisał w wiadomości grup

no a jeśli wezmę je na zimę do domu? w temperaturę 16-18 oC?

za mało światła

sadzić czy już nie?
wbijane podstawy
zbankrutuję przez te sikorki