trzeszczaca podloga...

1. Data: 2005-03-24 14:14:55

Temat: trzeszczaca podloga...
Od: "Marcin wawa" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

odebralem niedawno mieszkanie w nowo wybudowanym budynku na podlodze wylany
jest beton. Panowie z budowy nacieli beton podluznymi liniami np wzdluz
polaczenia kuchni i pokoju i pokoju i przedpokoju zeby beton mogl "peknac w
kontrolowany sposob" i zeczywiscie wzdluz tych naciec podloga pekla. Problem
jednak w tym ze jak sie przechodzi przez taka szeczeline to to sie
minimalnie rusza (pojedyncze milimetry) i trzeszczy dosc glosno. Slychac
dzwiek tracych o siebie plyt wiec myslalem ze sie wytrze i bedzie OK, ale
tak nie jest... Co z tym zrobić ? Zostawic - samo przestanie ? A może zalac
szczeline gipsem ? Poradzcie prosze.
Pozdrawiam

Marcin

2. Data: 2005-03-24 14:20:58

Temat: Re: trzeszczaca podloga...
Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin wawa" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> OK, ale
> tak nie jest... Co z tym zrobić ? Zostawic - samo przestanie ? A

Uch, zgroza!!! Dylatacje się robi przed wylaniem wylewki, a nie po!
Sam fakt, że toto pracuje jest podejrzany, ale z tym już nic nie
zrobisz. Samą szczelinę trzebaby poszerzyć, żeby tam nic o siebie nie
tarło i napompować tam jakiejś masy elastycznej. W zasadzie powinno to
być coś bitumicznego, ale jeśli to na krótkkim odcinku, to silikon z
tuby też się nada.

J.

3. Data: 2005-03-24 14:54:24

Od: "qlphon" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tam jakiejś masy elastycznej. W zasadzie powinno to być coś bitumicznego,
> ale jeśli to na krótkkim odcinku, to silikon z tuby też się nada.

Zgadzam się w 90% z przedmowcą - tak najlepiej te dylatacje zabezpieczyć.
Te 10% to sposób wykonywania dylatacji - jak najbardziej można robic je po
wylewce np. przez cięcie. Ale nalezy je od razu zabezpieczyć w elastyczny
sposób (wkładki elastyczne lub plynne masy).

Wina jest nie w samej dylatacji ale podkładzie pod wylewką (ew. wlewka za
cieńka).
Może się zdażyć że samo się nie wytrze, bo pływająca podłoga może się
przesuwać w tym kierunku i ciagle powodowac otarcia.

moja rada : natnij to sam szlifierką katową z tarczą diamentową do betonu
(na sucho będzie dużo kurzu!), wysusz, odkurz do czysta i wypełnij
czymkolwiek ealstycznym (może być nawet akrylem!)- wepchnij go maksymalnie
dużo maksymalnie głęboko, żeby cała powierzchnia czoła płyty podłogowej
opierała się o miekką poduszkę.

Zmywarka AMICA ZIS2450 Problem
pokoj z aneksem kuchennym
sprzedam pralke Bosch WFO 1662 PL