turecki szafran

1. Data: 2008-07-20 07:34:43

Temat: turecki szafran
Od: "Ela" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z wakacji w Turcji przywieźliśmy turecki szafran
http://www1.istockphoto.com/file_thumbview_approve/2
442816/2/istockphoto_2442816-turkish-saffron.jpg

Czy w Polsce jest możliwe kupno tej przyprawy? Pod jaką nazwą występuje w
naszym kraju?

--
Pozdrawiam, Ela

2. Data: 2008-07-20 15:18:58

Temat: Re: turecki szafran
Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Lip, 09:34, "Ela" <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
prove/2442816/2/istockph...

> Czy w Polsce jest możliwe kupno tej przyprawy? Pod jaką nazwą występuje w

Szafran to szafran, ale ze wzgledu na cene doczekał się wielu podrób.

3. Data: 2008-07-20 17:28:14

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z wakacji w Turcji przywieźliśmy turecki
szafranhttp://www1.istockphoto.com/file_thumbview_ap
prove/2442816/2/istockph...

to tak jak ,,demokracja socjalistyczna''
szafran to szafran jak wspomniał przedmówca, a każdy dodatkowy przydomek powinien
wzbudzać
podejrzenia

pozdr WM

PS

podejrzewam kurkumę, ale nie wiem jak ona wygląda ,,u źródła (nie przetworzona) , to
co widać na zdjęciu
może uchodzić za szafran (przy tej rozdzielczości). Ten co mam wygląda jak suche
pręciki kwiatowe koloru bordowo czerwonego.
Mam z dwu dostaw (przywiezione z Indii i Turcji) -- jeden z nich to z pewnością lipa,
choć na oko nie do odróżnienia

Jaki pszepis na nalewkę z jagodową.
37 słoików...
Co do picia latem?