twaróg

1. Data: 2003-12-03 21:24:07

Temat: twaróg
Od: "Małgorzata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Szukam od dłuższego czasu w internecie przepisu na to jak samemu zrobić w
domu twaróg (z prawdziwego mleka).Może ktoś mi pomoże.Gdzie znajdę przepis
?A może jeszcze przy okazji przepis na taką czekoladę domowej roboty z mleka
w proszku...mniam

Małgorzata

1. Data: 2003-12-03 22:29:52

Temat: Re: twaróg
Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgorzata" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam !
> Szukam od dłuższego czasu w internecie przepisu na to jak samemu zrobić w
> domu twaróg (z prawdziwego mleka).

Najprostrzy sposob to dobrze zsiadle mleko wlac sie na geste sitko
plastikowe i pozostawic na jakis czas, tak zeby serwatka mogla sie odsaczyc.
Jezeli odsaczy sie jej mniej powstaje miekki twarozek, wiecej (np.
dociskajac czyms ser) - bardziej zwarty twarog.

1. Data: 2003-12-03 22:33:58

Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zefirka" <z...@i...pl> napisał w wiadomości

> Najprostrzy

Najprostszy oczywiscie;)

1. Data: 2003-12-03 22:55:27

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 3 décembre 2003 ? 23:29:52, vous écriviez :

> [...]

> Jezeli odsaczy sie jej mniej powstaje miekki twarozek, wiecej (np.
> dociskajac czyms ser) - bardziej zwarty twarog.

A robilas to kiedys w ten sposob ? Bo podajesz przepis na serek homo,
niestety...

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-12-03 23:09:59

Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> A robilas to kiedys w ten sposob ? Bo podajesz przepis na serek homo,
> niestety...

Powiedzmy ze asystowalam, bo osobiscie za nim nie przepadam. U mnie w domu
od lat tak sie robi twarozek. O ile mi wiadomo serek homogenizowany ma
gladka konsystencje, twarozek uzyskany w sposob jaki opisalam jest
grudkowaty. I zwarty, jesli dobrze odcisnie sie serwatke. Serek
homogenizowany raczej nie jest twardy...

1. Data: 2003-12-03 23:52:01

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 4 décembre 2003 ? 00:09:59, vous écriviez :

> U?ytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisa? w wiadomo?ci

> Powiedzmy ze asystowalam, bo osobiscie za nim nie przepadam.

:-)

> [...]
> grudkowaty. I zwarty, jesli dobrze odcisnie sie serwatke. Serek
> homogenizowany raczej nie jest twardy...

Zsiadle mleko lepiej podgrzac (ostudzic), twarog wtedy nie ma szansy
na (denerwujaca) "gladkosc" :-p

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-12-04 00:16:05

Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zsiadle mleko lepiej podgrzac (ostudzic), twarog wtedy nie ma szansy
> na (denerwujaca) "gladkosc" :-p

Moze ;) U nas butelka z kwasniejacym mlekiem po prostu stala sobie przez
jakis czas w cieplym miescu w kuchni, a kiedy serwatka zaczynala oddzielac
sie od mleka zawartosc ladowala na sitku i robil sie twarozek, ktorym mnie
katowali rodzice ;)

1. Data: 2003-12-04 01:01:24

Od: Another <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 3 Dec 2003 23:55:27 +0100, na pl.rec.kuchnia, Ewa (siostra Ani) N.
napisał(a):

> Le mercredi 3 décembre 2003 ? 23:29:52, vous écriviez :

> A robilas to kiedys w ten sposob ? Bo podajesz przepis na serek homo,
> niestety...
>
> Ewcia

Serek homo, powiadasz?

Homogenizacja jest procesem mającym na celu rozdrobnienie większych
kuleczek tłuszczowych, aby wyeliminować zjawisko gromadzenia się śmietanki
(postoju tłuszczu) w mleku. Homogenizację przeprowadza się homogenizatorach
w temperaturze 70 - 75oC

Tyle za źródłem w Internecie. Zefirka ma rację. Tak się robi twaróg
(twarożek dla zdrobnienia). W metodzie Zefirki, odciska się (przez wiejskie
baby z użyciem pieluchy) i czeka dzień-dwa, aż odpowiednio skwaśnieje i
uzyskuje się gotowy twarożek. Im mniej odciśnięty, tym bardziej 'mokry'. Im
dłużej leży, tym kwaśniejszy. I to cała filozofia produkcji sera białego.
--
Another

1. Data: 2003-12-04 10:47:23

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." wrote:

> A robilas to kiedys w ten sposob ? Bo podajesz przepis na serek homo,
> niestety...

Jestes pewna? W taki sposob robi twarog moja babcia z mleka od wlasnych
krow. Zsiadle mleko przelewa do durszlaka (jesli ma byc wlasnie taki
miekki do zjedzenia od razu) albo do plociennego woreczka, mocno zawija
i przyklada czyms ciezkim (jesli np do sernika). Z serkiem homo nie ma
to nic wspolnego.

Th.

1. Data: 2003-12-04 11:41:55

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Szukam od dłuższego czasu w internecie przepisu na to jak samemu
zrobić w
> domu twaróg (z prawdziwego mleka).

Najpierw przyrządy: Z grubego lnianego płótna szyjemy worek w kształcie
trójkąta, tak, żeby miał wysokość ok 50 cm a szerokość u góry 40.
Dwie deski z liściastego drewna 50x50 cm, kamień taki ze 3 kilo.
Mleko zakwaszamy lekko ( w sposób naturalny, lub kwasem mlekowym, czy
cytrynowym), wcale nie musi się zsiąść. Podgrzewamy powoli aż zacznie
się oddzielać serwatka. Temperatura nie powinna przekroczyc 40 st C do
serek będzie twardy. Wlewamy do worka, kładziemy na desce, przykrywamy
drugą i obciążamy kamieniem. Na drugi dzien mamy gotowy twaróg.

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

jak wygląda krowa?