uczulenie...niemowlę

1. Data: 2003-10-07 10:09:31

Temat: uczulenie...niemowlę
Od: "Anna G." <a...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy Zyrtec mozna podawac 6 tyg. malenstwu?
Własnie wróciliśmy od pani dermatolog (mały od 3 tyg. ma wysypkę:(),
która przepisała Zyrtec w syropie i kazała podawać według ulotki.
Niestety na ulotce pisze, że jest to dla dzieci od 2 roku życia, którym
podajemy 1łyżeczkę raz dziennie, albo 1/2łyzeczki 2 razy dziennie.
czy taka dawka dla niemowlaka nie jest za duża?

pozdrawiam
Anka

2. Data: 2003-10-07 11:55:56

Temat: Re: uczulenie...niemowlę
Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:blu3ab$2at$1@atlantis.news.tpi.pl tako rzecze Anna G.

> czy taka dawka dla niemowlaka nie jest za duża?
No cóż, niby lekarz wie lepiej, ale my dwulatkom dawaliśmy dwa razy po
5 kropli.
A zmienaliście dietę (jak na cycu, to czy mama zmieniła dietę), proszek
do prania, kosmetyki itd, czy tak od razu Zyrtec?

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

3. Data: 2003-10-07 20:39:41

Od: ulapod <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna G. wrote:

> Czy Zyrtec mozna podawac 6 tyg. malenstwu?
> Własnie wróciliśmy od pani dermatolog (mały od 3 tyg. ma wysypkę:(),
> która przepisała Zyrtec w syropie i kazała podawać według ulotki.

Pamiętam, że mnie pediatra mówiła że jakiekolwiek leczenie alergii doustnymi
srodkami stosuje się u dzieci powyżej 2 roku zycia.
Wcześniej leczenie polega na eliminacji alergenów z diety dziecka.
Może odwiedzicie dobrego pediatrę, który wam coś poradzi?

ulapod i Basia (2 lata)

4. Data: 2003-10-07 22:21:26

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Anna G."

Ja swojemu dziecku bym tego nie podawał. Poza tym, Zyrtek nie rozwiązuje
problemu - tylko zmniejsza objawy uczulenia. Najrozsądniejsze wydaje się
"szukanie" alergenu. Oczywiście, wszystko zależy jak poważny jest to problem
i jak bardzo dziecko cierpi.

Pozdrawiam, andrzej

www.glowacki.art.pl

5. Data: 2003-10-08 08:20:24

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@w...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna G. wrote:
> Czy Zyrtec mozna podawac 6 tyg. malenstwu?

najpierw mama musi jesc zeczy niealergiczne.
na poczatku trzeba niestety wyeliminowac ryby,
niektore owoce (np. truskawki) i mleko we wszelkich
postaciach. jesli dziecko jest dokarmiane, to prawdopodobnie
musi przejsc na dozywianie dla alergikow. czyli nie mozna
dawac zwyklego mleka w poroszku, tylko jakis nutramigen (ja tak mialem).
jak wysypka ustapi, to trzeba probowac. dziecko niech zostanie
na bezpiecznym dozywianiu, a dla mamy, to niestety dieta.
przejscie na mleko kozie, o ile nie uczula (krowie uczula duzo
bardziej). to mleko nie ma rewelacyjnego smaku, ale jak mus to mus.
mozna sie przyzwyczaic.

no i oczywiscie porzadny pediatra, a nie taki ktory z definicji
przepisuje glupoty zamiast zajac sie dieta.

niektore materialy tez moga uczulac, proszki tez.
nawet pieluchy jednorazowe znanych firm, np. u mnie
uczulaly i pampersy i hugisy. trzeba bylo jechac
na tetrowkach i prac w 90 stopniach.

znik.

6. Data: 2003-10-08 08:37:24

Temat: Re: uczulenie...niemowlę [długie]
Od: "Anna G." <a...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Odpowiem hurtem.

Maluszek ma 6 tygodni. Od 3 tyg. pojawiła sie wysypka, no i pierwsza
wizyta u lekarza (pediatra nr1). Szczegółowy przegląd diety nastapił od
razu, eliminowane bylo wszystko po kolei. Maluszek dostał do picia
calcium w ampułkach (5).
efektów zero :(
W nastepnym tygodniu wizyta kontrolna (wysypka jest nadal)+ wizyta u
innego pediatry. W domu eliminacja wszelkiego rodzaju kosmetyków i to
zarówno tych od dziecka jak i naszych (przeciez dziecko jest noszone,
przytulane...itd), zmiana poscieli, czyszczenie pokoju, przeniesienie na
kilka dni do innego pokoju..itp.
Tym razem dostał specjalną maść(robiona w aptece, w składzie jest na
pewno hydrocortizon, reszty nie potrafie przeczytać :() oraz fenistil w
kropelkach (najpierw po 2).
efekt-wysypka zrobiła się bledsza, niestety nadal była.
Kolejny tydzień wizyta w pediatry zwiększenie ilości kropelek do
3+calcium na wypadek gdybyzrobiła się intensywna.
efekt-wysypka blada, ale na całym ciałku, skóra bardzo wysuszona.
W tym tygodniu pediara stwierdziła, że juz więcej pomysłów nie ma więc
powinnam iśc z maluszkiem do dermatologa.
pani dermatolog pooglądała wysypkę.
Podobno wysypka jest z detergentów, niestety nie mamy pojęcia z jakich
(wszelkie ubranka zrówno dziecka jak i moje sa prane w płatkach, mydełko
Bobas stosujemy tylko co kilka dni, oliwka jest odstawiona-a tez była
taka zwykła "Maluch").
Przepisała Zyrtec w syropie (stosować wg ulotki), krem ten sam co
powyżej i płyn do kapieli oilatum (pare kropelek).
Nie wiem tylko ile tego syropu mam dawać.
Wczoraj podałam tylko troszkę na łyżeczce. Dla mnie pomiędzy 6tyg a 2
lata jest różnica, więc gdyby ktoś był pomocny (zarówno w sprawie Zyrtka
jak i ewentualnych alergenów) serdecznie dziekuję.
pozdrawiam
Anka
P.S.
1.
Dzisiaj rano po pierwszym dniu kuracji efektów jeszcze nie widać.
Wysypka jest blada, a skóra sucha (we włosach i na brwiach wyglada to
tak jakby miał łupież, a i z rączek i nóżek po potarciu sie sypie).
2.
Dodam jeszcze, że maluszek nie jest pobudzony, nie jest też senny.
karmiony piersią na żądanie:) Śpi jak suseł w nocy, a wdzień leży sobie
w łóżeczku i albo opowiada i sie śmieje (po swojemu oczywiście) albo
przysypia. Dla mnie zachowuje sie tak jakby był zdrowy.

7. Data: 2003-10-08 09:50:43

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Anna G." napisał:
> [...]

Tragedii chyba nie ma, więc z lekami raczej nie powinnaś przesadzać. Chociaż
czasami nie jest to łatwe, należy być zdeterminowanym w poszukiwaniu źródła
alergenu. Myśleć i kombinować ;-). Jak na razie, to całkiem nieźle sobie
radzicie ;-). Przeczytałem wszystkie posty w tym wątku i widzę, że jest w
nich sporo bardzo dobrych rad. Od siebie mogę jeszcze dodać, abyś
zastanowiła się, czy Ty miewałaś jakieś uczulenia w swoim życiu. Często się
zdarza tak, że dziecko reaguje na alergeny, na które bywała uczulona matka -
a może i ojciec, dziadek...

Polecam niedrogą książeczkę "Alergia dróg oddechowych u dzieci" dr med.
Harold Markus. Myślę, że się przyda.

Pozdrawiam serdecznie, andrzej

www.glowacki.art.pl

8. Data: 2003-10-09 12:21:56

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@w...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna G. wrote:
> [...]
> w łóżeczku i albo opowiada i sie śmieje (po swojemu oczywiście) albo
> przysypia. Dla mnie zachowuje sie tak jakby był zdrowy.

to nieciekawie. czy pediatra sprawdzal, czy maluch nie ma przypadkiem
uczulenia na twoje mleko? takie przypadki tez sie zdarzaja.
czy oprocz wlasnego mleka czyms go dokarmiasz? czy to jest mleko
dla niemowlakow czy dla alergikow?
pranie w platkach, ok. ale trzeba dobrze pranie odwirowac.
ja bym jeszcze probowal z dodatkowym plukaniem. niestety duzo wody
poleci. no i prac w 90 st, przynajmniej az wysypka ustapi.

sam wiecej pomyslow nie mam.

znik.

9. Data: 2003-10-09 17:26:43

Od: "asia" <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Droga Aniu, istotne jest jaka jest diagnoza, czym mały jest karmiony ? Dlaczego
leku nie skonsultujesz z pediatrą dziecka ?

www.newnursing2.3000.it
Pocenie sie pod jedną pachą?
stan apaliczny
stan apaliczny