umowa przedwstepna przed kupnem mieszkania!!!!

1. Data: 2004-02-13 07:25:52

Temat: umowa przedwstepna przed kupnem mieszkania!!!!
Od: "Tomek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam serdecznie!!!
mam mala prosbe do grupowiczow. w okolicach maja - czerwca mam zamiar kupic
mieszkania. mieszkania juz wybralem i z dotychczasowym wlascicielem sie
dogadalem i sprawa praktycznie jest ustalona. doszlismy jednak do wniosku ze
nalezaly spisac jakas umowe przedwstepna i wplacic mala zaliczke zeby
zabezpieczyc obie strony przed jakims wykretem. i tu pojawia sie moje
prosba. macie moze jakis wzor takiej umowy. bede bardzo wdzieczny za
podeslania lub podanie jekiegos linka gdzie moge cos takiego wyszperac bo
google sie nie spisaly zbyt dobrze. z gory wielkie dzieki!!!!

--
Tomek

t...@w...pl
GG: 986254

1. Data: 2004-02-13 08:05:29

Temat: Re: umowa przedwstepna przed kupnem mieszkania!!!!
Od: "evelyna" <e...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> witam serdecznie!!!
> mam mala prosbe do grupowiczow. w okolicach maja - czerwca mam zamiar
kupic
> mieszkania.
[ciach]
> [...]
> podeslania lub podanie jekiegos linka gdzie moge cos takiego wyszperac bo
> google sie nie spisaly zbyt dobrze. z gory wielkie dzieki!!!!

a ja googlajac znalazlam co ponizej:

http://rzeczpospolita.pl/teksty/nieruchomosci_030825
/nieruchomosci_a_1-2.F.gif
http://oferty.net/prawo/doce/umowy/Umowa%20przedwst%
EApna%20sprzeda%BFy%20(z%20zadatkiem).doc
http://nowy.net/temida/umowa_przedwst_sprz.htm
http://prawo.hoga.pl/wzory_umow/umowa_przedwstepna.a
sp
http://www.ppr.pl/doc/umowa_przedwstepna_sprzedazy_n
ieruchomosci.doc
http://www.monter.pl/pokaz_p.php?offset=0&id_przepis
u=244

etc., etc.,etc. ... moze wystarczy :-)
powodzenia
ewelina

1. Data: 2004-02-13 09:57:30

Od: "Tomek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki wielkie to mi styka!!!

--
Tomek

t...@w...pl
GG: 986254

1. Data: 2004-02-13 10:49:42

Od: Andrzej Garapich <g...@n...ma.maila> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 13 Feb 2004 08:25:52 +0100, "Tomek" <t...@w...pl> pisze:

>prosba. macie moze jakis wzor takiej umowy. bede bardzo wdzieczny za
>podeslania lub podanie jekiegos linka gdzie moge cos takiego wyszperac

Nie zawracaj sobie tym głowy. Od tego jest Notariusz. Za to on
bierze swoją dolę, żeby taka umowa była napisana poprawnie.
Wszelkie umowy dotyczące sprzedazy nieruchomości zawarte
bez notariusza są nieważne. Generalnie powinno być tak, że
za rejenta płaci ten, która ma kasę, a wybiera ten, który płaci.
Więc poszukaj dobrego notariusza i masz kłopot z głowy.

pozdrawiem serdecznie
Andrzej Garapich

--
Kto w młodości był socjalistą
ten na starość będzie świnią

1. Data: 2004-02-13 11:10:34

Od: "evelyna" <e...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Garapich" <g...@n...ma.maila> napisał w wiadomości
> bierze swoją dolę, żeby taka umowa była napisana poprawnie.
> Wszelkie umowy dotyczące sprzedazy nieruchomości zawarte
> bez notariusza są nieważne.

Umowa przedwstepna kupna-sprzedazy nieruchomosci zawarta bez notariusza -
niewazna ????
Odwazna teza :-))) I dodam - odrobine mijajaca sie z prawda.

ewelina

1. Data: 2004-02-13 12:01:08

Od: "Marcin Sławicz" <mslawicz@NO_SPAMpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> za rejenta płaci ten, która ma kasę, a wybiera ten, który płaci.
> Więc poszukaj dobrego notariusza i masz kłopot z głowy.

Umowa przedwstępna jako umowa cywilna jest jak najbardziej ważna, natomiast
nie przenosi jeszcze własności na drugą stronę i nie obliguje stron do
zawarcia ostatecznej umowy.
Zobligowanie stron do zawarcia ostatecznej umowy uzyskuje się poprzez
zawarcie przedwstępnej umowy notarialnej, co wiąże się oczywiście z
dodatkowymi kosztami.

Pozdrawiam,
Marcin

1. Data: 2004-02-13 12:10:03

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13.02.2004 13:01, Użytkownik Marcin Sławicz napisał:

> Zobligowanie stron do zawarcia ostatecznej umowy uzyskuje się poprzez
> zawarcie przedwstępnej umowy notarialnej, co wiąże się oczywiście z
> dodatkowymi kosztami.

Koszt umowy przedwstępnej sporządzanej notarialnie jest odliczany od
umowy ostatecznej (nie wiem czy jest wymóg by pisał je ten sam
notariusz). Dodatkowym kosztem jest tylko koszt wypisów umowy
przedwstępnej - ok. 50-100 zł zależy od objętości i ich liczby.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
mailto:w...@N...prv.pl

1. Data: 2004-02-13 15:18:58

Od: "Dariusz Nowak" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

evelyna wrote:

> Umowa przedwstepna kupna-sprzedazy nieruchomosci zawarta bez
> notariusza - niewazna ????
> Odwazna teza :-))) I dodam - odrobine mijajaca sie z prawda.

Ważna to ona jest ale cokolwiek bezwartościowa... facet weźmie zaliczkę i
więcej go nie zobaczysz (ani jego mieszkania).

IMHO jeśli ktoś chcę robić umowę przedwstępną to tylko notarialnie.
--=Darek=--

1. Data: 2004-02-13 15:27:43

Od: "evelyna" <e...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Nowak" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

> Ważna to ona jest ale cokolwiek bezwartościowa... facet weźmie zaliczkę i
> więcej go nie zobaczysz (ani jego mieszkania).
>
> IMHO jeśli ktoś chcę robić umowę przedwstępną to tylko notarialnie.

To fakt - jest o wiele bezpieczniejsza dla kupujacego.
Chociaz my, kupujac mieszkanie od developera, nie podpisywalismy
przedwstepnej notarialnej tylko zwykla.

pozdrawiam
e.

1. Data: 2004-02-13 15:38:09

Od: " 666" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Koszt umowy przedwstępnej sporządzanej notarialnie jest odliczany od umowy
ostatecznej (nie wiem czy jest wymóg by pisał je ten sam notariusz).

Formalnie to jest on taki sam (koszt umowy) czyli można za frajer zapłacić
×2.
Ale praktycznie to uzgadniasz z notariuszem, że przy przedwstępnej bierze
1/2 opłaty, i potem znowu u niego przy umowie sprzedaży następne 1/2 opłaty.
Oczywiście nie ma wymogu, aby obydwie umowy były zawarte przed tym samym
notariuszem, ale wtedy tak misternie uknuty powyższy plan raczej spali na
panewce (no chyba, że koledzy i jeden akurat musi na narty wyjechać ;-))

> Dodatkowym kosztem jest tylko koszt wypisów umowy przedwstępnej - ok.
50-100 zł zależy od objętości i ich liczby.

Na upartego wypisów można nie brać.
JaC

kiedy szpachlować szpary w mozaice
licznk wody -nielegalny
Oczyszczacz..? zna ktos taki?
inspiracje-link?
Renowacja - jaki klej do naklejenia plotna na stol ???