upały, a prowiant na podróż

121. Data: 2006-07-15 14:19:39

Temat: Re: upały, a prowiant na podróż
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kaŚka" <k...@o...eu> napisał w wiadomości
news:e9as88$pdq$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Dziecko offtopiczne zostało przytoczone w kontekście picia-nie-picia (jako
> jeden z wskazywanych tu wzorców wspaniałych dzieci nie mniej wspaniałych
> rodziców).
> A co do tego miał E G I P T?
> Nie wiem, pewnie tak jak Ty offtopiczna mamusia uważa, że jezeli wakacje
> to... w E G I P C I E.
> Taka nasza mała zagwizdówka łanowa.

Co miał Egipt? Moze fakt konieczności picia napojów ze sprawdzonych żródeł,
względnie przegotowanych? Nie zwróciłac na to uwagi?

Nie, nie uważam, ze jesli wakacje, to tylko w Egipcie. Zdecydowanie chętnie
zabrałbym się w karpaty rumuńskie, gdzie cywilizacji jest mało. I o niebo
taniej wychodzi od Zakopca czy wakacji nad morzem.

DJD

122. Data: 2006-07-15 15:20:47

Od: "Agatek" <a...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A organizator urodzin po prostu nie dbał o dzieci i tyle.

Organizator urodzin po prostu zrobił je pod swoje dziecko myśląc, że jak
impreza dla dzieci to należy postawić przed dzieciakami:
- colę, fantę, inne kolorowe z bąbelkami
- szampana bezalkoholowego
- chipsy
- tort z dużą ilością bitej śmietany.

Dla mnie taki mix skończyłby się pewnie wywróceniem żołądka do góry nogami
:) Na urodzinach naszego były soki, paluszki, delicje, petitki, mandarynki,
galaretki a tort był "Szwarcwaldzki". I też przeżyły dzieci, specjalnie
marudzenia o śmieciożarcie nie było. Da się. Tylko nie należy pokazywać, że
to jedzenie to jest jakieś niewiadomo co.

Ja problem chipsów i innych syfów rozwiązałam dość specyficznie - nie mam
nic przeciwko, wręcz pozwalam kupować ile tylko chce - jeden warunek z
własnego kieszonkowego. Tygodniowo 7zł. Najzwyczajniej w świecie zazwyczaj
mu szkoda kasy:) Woli uzbierać na autko, naklejki, jakieś karteczki, raz na
2-3 miesiące go najdzie i oznajmia że ma ochotę wydać swoje kieszonkowe na
McDonaldsa. Też się godzę. Zazwyczaj woli inne rzeczy które mu proponuję a
dostępne są w domu, bez konieczności naruszania jego kieszonkowego.
Sknerstwo wygrywa:)

Agata

123. Data: 2006-07-15 15:33:23

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agatek" <a...@y...co.uk> wrote in message

> [...]
> na McDonaldsa. Też się godzę. Zazwyczaj woli inne rzeczy które mu
> proponuję a dostępne są w domu, bez konieczności naruszania jego

Czysta perfidia!

124. Data: 2006-07-15 16:15:45

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agatek" <a...@y...co.uk> napisał w wiadomości

> [...]
> na McDonaldsa. Też się godzę. Zazwyczaj woli inne rzeczy które mu
> proponuję a dostępne są w domu, bez konieczności naruszania jego

Bardzo słusznie. Sam miałem podobnie. Czipsy? A jak to smakuje? Ale
walkamana miałem jako pierwszy w klasie - wyłącznie z kieszonkowego (a
miałem jedno z niższych, z tego co sie koledzy chwalili i ile wydawali).

DJD

125. Data: 2006-07-15 16:24:51

Od: "Agatek" <a...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo słusznie. Sam miałem podobnie. Czipsy? A jak to smakuje? Ale
> walkamana miałem jako pierwszy w klasie - wyłącznie z kieszonkowego (a
> miałem jedno z niższych, z tego co sie koledzy chwalili i ile wydawali).

Ma to też wychowawczy efekt - trzeba wybierać, w życiu nie ma kasy na
wszystko o czym się zamarzy.
Po drugie - coś większego - trzeba poczekać, być cierpliwym, rodzice też nie
szastają kasą i jak chcą coś większego kupić to muszą pozbierać.
Po trzecie nie robię zakazanego owocu, który jak wiadomo smakuje lepiej.
Dozwolony owoc, kosztujący całkiem sporo okazuje się całkiem
nieinteresujący.
Po czwarte wreszcie sam wybiera na co ma ochotę, czuje się całkiem
autonomicznym człowiekiem, który sam podejmuje decyzje dotyczące jego kasy.
Sam ustala priorytety i uczy się na swoich błędach. Ja do jego wydawania
kasy się nie wtrącam. Przypominam tylko co chciał i planował i mówię, że to
coś co chce kupić jest za drogie i nie warte swojej ceny. Nie musi mnie
posłuchać, ale zazwyczaj to robi :)

Ma tylko jedną wadę - nie lubi sprzątać :) Idę go okrzyczeć.

Agata

126. Data: 2006-07-15 19:02:08

Od: "kaŚka" <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Ma tylko jedną wadę - nie lubi sprzątać :) Idę go okrzyczeć.

Moze mu podnieść kieszonkowe za sprzątanie?
Bo krzyki, to może robi się z tego sprzątania owoc nakazany.
W Ty przecież masz inne metody wychowawcze.

kaśka

127. Data: 2006-07-15 22:42:55

Od: BBJk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta napisał(a):
> Dziecko wyjeżdża w sobotę na kolonie, cały dzień podróży, bo to ze Śląska
> nad morze. Poradźcie co najlepiej dać do jedzenia na drogę.

Przeżyło? :)
--
pa, BBjk, dziękując za porcję rozrywki

128. Data: 2006-07-16 07:57:53

Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kaŚka" <k...@o...eu> napisał w wiadomości

> A co do tego miał E G I P T?

A może chodzi o temperaturę o t o c z e n i a ....co do przewożonych napojów?

Pozdr.
Ula (ulast)

129. Data: 2006-07-16 08:27:41

Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin napisał(a):

> Zdecydowanie chętnie
> zabrałbym się w karpaty rumuńskie, gdzie cywilizacji jest mało. I o niebo
> taniej wychodzi od Zakopca czy wakacji nad morzem.

Z tym niebem aż tak tanim, to nie przesadzałabym.

Jeśli Ci 'cywilizacja' wadzi, to nie odwiedzaj tzw. Zakopca, w naszych
górach też znajdą się miejsca malownicze, a mało ludne. I całkiem
niedrogie.
--
pa, BBjk

130. Data: 2006-07-16 10:34:38

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

BBjk napisał(a):
[...]
> Jeśli Ci 'cywilizacja' wadzi, to nie odwiedzaj tzw. Zakopca, w naszych
> górach też znajdą się miejsca malownicze, a mało ludne. I całkiem
> niedrogie.

Jeśli masz namyśli góry porośnięte trawą i lasem to sie zgodzę.
;-)
pozdr. Jerzy

konkursik :)
samopodsumowanie sie panslafizdy