upominki dla znajomych Anglikow

1. Data: 2005-07-25 21:09:43

Temat: upominki dla znajomych Anglikow
Od: Laik <e...@m...pl.wywal.to> szukaj wiadomości tego autora

hej,
podpowiedzcie jaki wziac prezent(y) z Polski.
album krajoznawczy o Polsce juz byl, krakowska sucha i kabanosy tez. takoż
zubrowka i ptasie mleczko.
jakies inne pomysly... moga byc kulinarne. zonie wyslalem rowniez zurek,
zeby im ugotowala (z paczki, bo make zytnia do kiszenia jakos przegapilem).
acha, podroz samolotem, wiec niespecjalnie chce mi sie wiezc sloj kiszonych
ogorkow :)
mysle o jakiejs starce albo zoladkowej gorzkiej - lub (moze najlepiej?)
sliwowicy...?
poniewaz sporo jemy tu tez czeskich potraw, pomyslalem o moim ulubionym
salami - Policanie, ewentualnie o knedlu. piwo za ciezkie :(

propozycje nie gastronomiczne tez mile widziane.
z gory dzieki.
acha, ja tam bede po raz pierwszy, wczesniejsze upominki zawiozla zona a
pozniej syn. musze wymyslec co orginalnego od siebie.
--
Laik
" Zwycięstwo Lewisa jest nieuniknione jak zmarszczki po

2. Data: 2005-07-25 23:45:04

Temat: Re: upominki dla znajomych Anglikow
Od: "Alveaenerle" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> podpowiedzcie jaki wziac prezent(y) z Polski.

Ostatnio znajomi austriacy zabijali sie w sklepie za trunkiem o nazwie
Danziger Goldwasser. Jest to likier z zanurzonymi w srodku drobinkami zlota.
Nie wiem czy dostaniesz gdzies poza Gdanskiem, ale pewnie tak, skoro w
austrii o tym slyszeli i przy wielkich wysilkach tam tez mogli kupic;)

pozdrawiam
monika

3. Data: 2005-07-26 04:08:48

Od: "jacenty" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie wiem czy dostaniesz gdzies poza Gdanskiem, ale pewnie tak, skoro w
> austrii o tym slyszeli i przy wielkich wysilkach tam tez mogli kupic;)

Żołądkową daruj, ostatnimi czasy smakuje jak syrop na kaszel. Herbowa
gorzka (wyśmienita do groga), a jeszcze lepsza Gnieźnieńska Gorzka.
Rewelacja , tylko trudno dostępna. W 3miescie można ją nabyć w monopolowych
, ale poza tym mało spotykana.
A z mniej płynnych potraw to polska wędzona, albo przekąska z golonki.
Pozdr Jacenta.

4. Data: 2005-07-26 06:04:56

Od: "Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Laik" <e...@m...pl.wywal.to> napisał w wiadomości
> mysle o jakiejs starce albo zoladkowej gorzkiej - lub (moze najlepiej?)
> sliwowicy...?

Żubrówkaaaaaaa!!
Agata

5. Data: 2005-07-26 06:57:48

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 26 Jul 2005 08:04:56 +0200, "Agatek"
<a...@s...site.krakow.pl> wrote:

>U?ytkownik "Laik" <e...@m...pl.wywal.to> napisa? w wiadomo?ci
>
>?ubrówkaaaaaaa!!
>Agata

Jesli Zubrowka, to dokupic 6 kieliszkow do wodki i podac
instrukcje, jak to pic naprawde ;P

jesli chodzi o prezenty plynne to pokazowe sa te wodki typu
Chopin czy inne co to sobiemozna miszcza przez plyn wyrazniej
ogladac ;P
Moja sasiadka jest obdarowywana roznymi plynami, z ktorych
najbardziej lubila wisniowke mojej Mamy, a jak tego zabraklo to
inna dobra wisniowke. Takze samo rozne czekoladki - a to pudelko
Kasztanow, a to inne tego rypu luzem, a to Michalki, a to wisnie
w czekoladzie...a to torcik wedlowski, co ladnie wygladaale np
moj slubny ani nadziewanych czekoladek nie ceirpi ani polskiej
czekolady..

Wez tlumaczenie Pana Tadeusza i ksiazki o sztuce :) Jak im sie
nie spodoba, to ja przechwyce ksiazki o sztuce :PPP

Pierz, co dla tubylcow namietnie kupuje hafty kaszubskie w
roznych formach
K.T. - starannie opakowana

6. Data: 2005-07-26 11:30:03

Od: "lamia_" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

moi brytyjczycy znajomi zachwycają się zawsze polskimi słodyczami (zwłaszcza
prawdziwą czekoladą). Do tego są zauroczeni bielizną koniakowską :)
zwłaszcza, że na pierwszy rzut oka stwierdzili że maszyna, a potem do
stanika i majteczek wyłożyłam album z tymi paniami które siedzą i dziubią.
:) stwierdzili że Polacy to strasznie cierpliwy naród (hihih:P jak to łatwo
zmanipulować obcokrajowca)

Lamia_

7. Data: 2005-07-26 13:26:51

Od: Laik <e...@m...pl.wywal.to> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Krysia Thompson
Tue, 26 Jul 2005 07:57:48 +0100 napisałeś:

> Jesli Zubrowka, to dokupic 6 kieliszkow do wodki i podac
> instrukcje, jak to pic naprawde ;P

a mozesz najpierw mi podac? :)
mocnych trunkow nie pijam od lat, wiec nawet nie wiem czy masz na mysli sok
jablkowy (podobno) czy cos innego...

> Moja sasiadka jest obdarowywana roznymi plynami, z ktorych
> najbardziej lubila wisniowke mojej Mamy,

tak sie wlasnie przymierzalem, coby poswiecic ostatnia butelke selfmade
nalewki z 7 rodzajow owocow na rumie...
ale to malo polskie pewnie.

> Wez tlumaczenie Pana Tadeusza i ksiazki o sztuce :) Jak im sie
> nie spodoba, to ja przechwyce ksiazki o sztuce :PPP

o sztuce... mięsa? ;)

btw. dzieki za wszystkie porady. pomysle o kolejnych slodyczach, alkoholu
i... no nie wiem, bielizne chyba odpuszecze :)
--
Laik
Rzeczywistość to iluzja wywołana brakiem alkoholu.

8. Data: 2005-07-26 16:30:07

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 26 Jul 2005 15:26:51 +0200, Laik
<e...@m...pl.wywal.to> wrote:

>Cześć Krysia Thompson

>a mozesz najpierw mi podac? :)
>mocnych trunkow nie pijam od lat, wiec nawet nie wiem czy masz na mysli sok
>jablkowy (podobno) czy cos innego...

No ze trzeba trzymac te wodke w zamrazarce i serwowac taka az
gesta od zimna . Jak limoncello. sok jablkowy ...no, jak kto musi
:P

>tak sie wlasnie przymierzalem, coby poswiecic ostatnia butelke selfmade
>nalewki z 7 rodzajow owocow na rumie...
>ale to malo polskie pewnie.

daj, daj. jak lubia dopbre napoje to im sie spodoba.

Ja dzis dostalam przepiekny obrus lniany w szkielety
lisci...kolory naturalne pasujace do wszystkiego...juz mnie
slubny wyweszyl, ze bede szkodowac, bo jak wiadomo - najlepszy
obrus na stol to i curry sie wysypie..i czerwone wino..i jakis
tluscz - vide nasza kolacja we czworo pare tygodni temu - kazdemu
przy stole cos sie wylalo, wysypalo, polalo. po jakims czasie
przestalam w ogole zwracac uwage :) dgzie sie tlucze i leje tam
sie dobrze dzieje :))))

pierz
K.T. - starannie opakowana

9. Data: 2005-07-26 16:35:42

Od: "katarzyna ms" <k...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Laik <e...@m...pl.wywal.to> napisał(a):

> hej,
> podpowiedzcie jaki wziac prezent(y) z Polski.,

jak czytam ten watek, to sie nie dziwie, ze mamy opinie pijakow. Nic, tylko
alkohol. A co bys powiedzial na srebrna bizuterie, lniane obrusy, kujawskie
wycinanki, wloclawskie fajanse?
katarzyna

10. Data: 2005-07-26 19:24:42

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Laik napisał(a):
[...]
> tak sie wlasnie przymierzalem, coby poswiecic ostatnia butelke selfmade
> nalewki z 7 rodzajow owocow na rumie...
> ale to malo polskie pewnie.
[...]

Nalewki są jak najbardziej polskie a na rumie tylko dodaje egzotyki,
bedą całować cie po rekach.
Ponoć Dębowa cieszy się tez ostatnio wzięciem ale to u tych co lubią whisky.
pozdr. Jerzy

test
ROBOT KUCHENNY ZELMER CZY MPM PRODUKT, KTORY WYBRAC ??
Przyjęcie urodzinowe
KLUSKI DROŻDŻOWE NA PARZE
Mętniejąca frytura