uporczywe bóle głowy po operacji - co z tym zrobic?

1. Data: 2001-06-07 15:36:21

Temat: uporczywe bóle głowy po operacji - co z tym zrobic?
Od: "Rs" <r...@p...zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Miałem w poniedzialek operacje przepukliny pachwinowej. Byłem znieczulany w
kregoslup metoda podpajeczkowa(jesli dobrze napisalem). Slyszalem, ze po
tego typu znieczuleniu moga sie pojawic bole glowy. W moim przypadku
wszystko wygladalo OK. Na drugi dzien po operacji nic mnie nie bolalo, nie
mialem goraczki i wypuszczono mnie do domu po jednym dniu pobytu po
operacji. Wszystko wydawalo sie ok (z glowa :) Ale teraz odczuwam uporczywe
bóle głowy. Wydaje mi sie, ze bol pochodze z tylnej czesci czaszki lub jakby
z samego srodka. Dokladnie nie moge go umiejscowic. Jest dość silny.
Powoduje trudnosci w obracaniu glowa w prawo i lewo. Tzn jak obracam to
czuje lekki bol w tylnej czesci czaszki lub kregoslupa. Ciezko mi to opisac
bo nie znam nomenklatury medycznej. W kazdym razie bole te przechodza bardzo
szybko gdy poloze sie w pozycji poziomej na plecach i chwile poleze. Mozna
powiedziec, ze wtedy jest OK. Ale jak wstane to powracaja. Nie wiem czy mam
sie faszerowac tabletkami przeciwbolowymi, staram sie tego nigdy nie robic
bo wiem, ze maja skutki uboczne. Pytanie moje jest czy opisane przezemnie
objawy sa powodem zeby wybrac sie do lekarza czy tez poczekac az przejda
same. Jak narazie jestem malo mobilny bo jak wspominalem byla to operacja
przepukliny pachwinowej i chodzenie sprawia mi bol (mam nadzieje, ze to tez
przejdzie ale to moge zrozumiec). Narazie jedyne co robie to klade sie w
pozycji poziomej jak mnie ta glowa boli. Jak wstane to chwile moge cos
porobic ale to znowu powraca. CO jest jeszcze charakterystyczne to wrazenie
zatkanych uszu. Tak jakby cos z cisnieniem wew glowy. Cos podobnego jak sie
zjezdza winda z wysokiego pietra.

Prosze o fachowa porade co robic z tym przypadku.

Pozdrawiam

RS

2. Data: 2001-06-07 21:04:48

Od: "regen" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rs" <r...@p...zgora.pl> napisał w wiadomości

> [...]
wrazenie
> zatkanych uszu. Tak jakby cos z cisnieniem wew glowy. Cos podobnego jak

Witam !

Tak, wygląda to na klasyczny zespół popunkcyjny. Występuje do 10 % po
znieczuleniach podpajęczych - szczególnie przy stosowaniu grubych igieł lub
kilkakrotnych nakłuciach opony. Każdemu choremu po tego rodzaju znieczuleniu
każe się leżec "płasko" 24 godziny żeby ten zespół nie wystąpił. Najczęściej
jednak chorzy nie przestrzegają tego zakazu.
Gdy juz bóle popunkcyjne pojawią sie zwykle podaje się duże ilości płynu
(3-4 litry )najczęściej dożylnie (ewent. doustnie), bezwzględne leżenie 3-4
dni bez podnoszenia głowy , siadania itp.leki p-bólowe (paracetamol,
pyralgin itp).Chory powinien być konsultowany przez neurologa - jak przy
każdym powikłaniu neurologicznym. w 90 % takie postępowanie powoduje
ustąpienie bolu głowy. W uporczywych przypadkach stosuje sie łatę z krwi
podaną nadoponowo. Jest to jednak kontrowersyjna metoda. W każdym przypadku
leczeniem powinien zajac sie anestezjolog lub neurolog.

Pozdrawiam

regen

3. Data: 2001-06-08 10:52:07

Od: "Rs" <r...@p...zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przypadku
> leczeniem powinien zajac sie anestezjolog lub neurolog.

Witam i dziękuje za poradę. Rzeczywiście byłem kłuty kilka razy. Nie wiem
dokladnie ile ale conajmniej 3 bo anestezjolog nie mógłt trafić bo mam
skoliozę. Szkoda tylko, ze mi nie powiedział czym się to może skończyć ale
cóż... life is brutal.. W międzyczasie spytałem się też znajomego chirurga o
te objawy i powiedział to samo. Mówił żeby cierpliwie czekać bo to po kilku
dniach przejdzie samo. Tak więc chyba nić innego mi nie pozostało jak
właśnie czekać... jeżeli nie przejdzie do dnia zdejmowania szwów to powiem o
tym przy wizycie kontrolnej (za 4 dni). Mam nadzieje, że to nie grozi
jakimiś powikłaniami. Wydaje mi się, że dzisiaj jest jakby troche lepiej.

pozdrawiam i dziękuje jeszcze raz

RS

Torbielka krwotoczna
Lekka arytmia oraz Biosotal zamiast Propranonolu
owsiki
BSE a Kreuzfeld-Jakob - realne zagrozenie czy histeria?
medycyna afrykańska