urzadzanie dzialki

11. Data: 2000-11-02 11:32:29

Temat: Re: urzadzanie dzialki
Od: "Barbara Guzek" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czytajac grupe mam wrazenie ze w ogrodach bardziej lubiane sa odmiany male,
> karlowate; urzadzam wlasnie dzialke 3 000 m; czy powinienem unikac duzych
> drzew?
> posadzilem tez 6 drzewek owocowych i spotykam sie z krytyka (ze brudzi i
> zasmieca)
> Oprócz podanych przez B.Radzimierskiego poleciłabym: grujecznik japoński,
ambrowiec amerykański, klon jesionolistny "Aureatum", klon zwyczany "Crimson
King", brzoza "Youngii", jedną z nowszych odmian jabłoni purpurowej, wiśnię
piłkowaną "Kiku Shidare Zakura", zwisłą odmianę jarzębiny i katalpę. Wybór
absolutnie subiektywny - po prostu moje ulubione. Co do drzewek owocowych, to
jeżeli ich posiadanie sprawia ci radość, to sadź nie oglądając się na
znajomych. Tylko nie bądź zbyt ambitny, twoje jabłka czy brzoskwinie raczej nie
będą wyglądały tak jak w kolorowym katalogu (np Willemse)

12. Data: 2000-11-02 11:34:22

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@z...polsl.gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8trbub$4c4$...@z...polsl.gliwice.pl...
> [...] Licz się jednak z tym, że
> drzewa owocowe wymagają sporo pracy - przycinanie, prześwietlanie,
> przerzedzanie zawiązków 9opcjonalnie), ochrona, garbienie liści itp.
> [...]
Dopiero co widziałem nową odmianę śliwki węgierki, nie trzeba jej ciąć ani
opryskiwać "chemią".

> A co do wysokich drzew, to zgadzam się z Bogusławem.
Tak, drzewa parkowe są piękne, mam nadzieję iż kolega dożyje do tego czasu
aby zobaczyć je w pełnej krasie. No i strefa klimatyczna, jaka?
Pozdrawiam, Jerzy.

13. Data: 2000-11-02 11:57:45

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

14. Data: 2000-11-02 12:51:23

Temat: Odp: urzadzanie dzialki
Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy <j...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8trjda$m0e$...@s...icm.edu.pl...
> [...]
> dyskusyjnych napisał:8trbub$4c4$...@z...polsl.gliwice.pl...
> Dopiero co widziałem nową odmianę śliwki węgierki, nie trzeba jej ciąć ani

Czy to może była Węgierka Wangenheima?
Aha, jedna ŚLIWA nie załatwia problemu. No chyba że ma dodatkowo sztuczne,
przytwierdzone np. Cyjanopanem liście.

Pozdrawiam, Basia.

15. Data: 2000-11-02 12:53:06

Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Barbara Guzek <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:2...@n...onet.pl...

> [...]
raczej nie
> będą wyglądały tak jak w kolorowym katalogu (np Willemse)

Ale za to nie będą smakowały jak papier :-)

Pozdrawiam, Basia.

16. Data: 2000-11-02 12:55:07

Od: j...@o...org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

> U mnie Tulipanowiec w ciagu 5 lat osiagnal wysokosc 5 m,tylko niestety
nie
> kwitnie ,gdybym kupil szczepionego to juz bym sie cieszyl kwiatami.
Czyli prawie metr rocznie?
W zasadzie by sie zgadzalo tylko ze u mnie rokrocznie przemarza a pozniej
wyrasta na wysokosc ok 80 cm.
Zastanawiam sie co moge z nim zrobic?
Czy jakos oslaniasz na zime?
Juras

17. Data: 2000-11-02 13:03:48

Od: j...@o...org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

> Dopiero co widziałem nową odmianę śliwki węgierki, nie trzeba jej ciąć ani
> opryskiwać "chemią".
> Pozdrawiam, Jerzy.
Poprosze o szczegoly ,tzn nazwe i gdzie ja widziales.
I czy to znaczy ze mszyce jej nie lubia?
Juras

18. Data: 2000-11-02 14:25:51

Od: "Jerzy Zając" <T...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Kozlowski napisał(a) w wiadomości:
<002901c03b2e$410a43a0$1c0102c0@opi.org.pl>...
>Nie zgadzam sie z Toba.
>Bardzo ladnie wygladaja jako tlo a szybki wzrost po prostu cieszy.
>Mam ok 2000 m i duzo modrzewi lacznie z modrzewiowym zywoplotem.
>Minusami sa opadanie igiel na zime(jesli to dzialka przydomowa) oraz
>ochojniki.
>Pozdrawiam Juras

Witam wszystkich.
Nie mam nic przeciwko modrzewiom, jednak wole je ogladac u sasiada. Nawet te
3000 m. kw. z czasem stanie sie niewystarczajace, a wowczas pierwsze pod
topor pojda wlasnie one.
Podejrzewam, ze nie bede osamotniony, jezeli stwierdze, ze karlowe odmiany
sa urodziwsze, a ile ich mozna zmiescic na takim areale.
Pozdrawiam
Jurek
http://iglaki.agrosan.pl/

19. Data: 2000-11-02 14:30:19

Od: "Jerzy Zając" <T...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy napisał(a) w wiadomości: <8triqp$k83$1@sunsite.icm.edu.pl>...
>Użytkownik Wiesia Karpowicz <w...@p...onet.pl> w wiadomo?ci do grup
>dyskusyjnych napisał:8topv7$kso$...@n...tpi.pl...
>Nie zapomnij o "kolorach", kolorowe ogrody s? bardziej wesołe.
>:-)))
>Pozdrawiam Jerzy

Zdaje sie, ze wlasnie Twoja redakcja przedstawiala kiedys malowane
chlorokauczukowymi farbami kamienie. O czyms takim myslisz?
Pozdrawiam
Jurek
http://iglaki.agrosan.pl/

20. Data: 2000-11-02 14:49:54

Od: "Barbara Guzek" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Pozdrawiam, Jerzy.
> Którego z drzew tyczy uwaga o "strefie klimatycznej"? Moim zdaniem wszystkie
rosną u nas dobrze, np tulipanowce w Parku Oliwskim w Gdańsku. Fakt, że kwitną
po wielu, wielu latach
> pozdrawiam, B.Guzek

orzech
Pomysł na rafę