urzadzanie dzialki

21. Data: 2000-11-02 15:01:57

Temat: Re: urzadzanie dzialki
Od: "Barbara Guzek" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Barbara Guzek <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:2...@n...onet.pl...
> male,
> duzych

> raczej nie
> >

> Ale za to nie będą smakowały jak papier :-)
>
> Pozdrawiam, Basia.
> Fakt. A zwłaszcza jak trafi się słoneczne lato. Dwa lata temu posadziłam
brzoskwinię nowej odmiany Iskra. W tym roku zebrałam parę kilo owoców większych
(!!) i nieporównanie smaczniejszych od greckich z hipermarketu. Warto też
sadzić gatunki źle znoszące transport i pobyt na sklepowych półkach, np
czereśnie i wiśnie
Pozdrawiam B.Guzek

22. Data: 2000-11-02 15:12:07

Temat: Odp: urzadzanie dzialki
Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
większych
> (!!) i nieporównanie smaczniejszych od greckich z hipermarketu.

No to pozazdrościć słońca! Moje brzoskwinie kiepsko zniosły deszczowu i
chłodny lipiec i nie były tak smaczne jak zazwyczaj - ale taka jest uroda
polskiego lata.
>Warto też
> sadzić gatunki źle znoszące transport i pobyt na sklepowych półkach, np
> czereśnie i wiśnie

Co do wiśni - zgoda, przy czym ciąć, ciąć, ciąć! (brzoskwinie to samo -
tylko cięte!). Czereśnie - ale tylko na podkładce karłowej lub ze wstawką
skarlającą, inaczej będzie to co u mojego sąsiada, który zbiera czereśnie
włażąc na dach domu:) No i może raczej krzewy jagodowe typu malina, jeżyna,
które są jeszcze mniej odporne na transport i przechowywanie?

Pozdrawiam, Basia.

23. Data: 2000-11-02 16:53:51

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <p...@n...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:000d01c044c3$cdeac300$503f4cd5@ppp...
[...]
> U mnie Tulipanowiec w ciagu 5 lat osiagnal wysokosc 5 m,tylko niestety
nie
> kwitnie ,gdybym kupil szczepionego to juz bym sie cieszyl kwiatami.
> Chetnie sie zamienie z Andrzejem Opejda :),podobno u niego zakwitl.
> Widzialem juz w sprzedazy Tulipanowca o pstrych lisciach szczepionego.
Dziękuję, tyle to już wiedziałem [od Ciebie] ale teraz powiedz mi, czy
wytrzyma w klimacie ..., no tuż na granicy Parku [działka doń przylega] b.
blisko Zakopanego.
Pozdrawiam Jerzy

24. Data: 2000-11-02 18:04:58

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Kozlowski <j...@o...org.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:00f601c03b5e$ca9c9d40$1...@o...org.pl...
> Poprosze o szczegoly ,tzn nazwe i gdzie ja widziales.
Na to pytanie odpowiem na priv.
> I czy to znaczy ze mszyce jej nie lubia?
Jurasie,
ty masz problem z mrówkami, szczególnie wędrownymi. I z nimi musisz walczyć.
Gniazdujące łatwiej zwalczyć. Chyba czytałeś posty. Było sporo i wiele
skutecznych metod.
Natomiast powiem ci, co w tym roku uczyniłem, wysadziłem wokół drzew
rośliny, które mszyce uwielbiają, i dlatego miałem wreszcie trochę śliwek.
Zrobiłem to dwukrotnie, z premedytacją spaliłem pierwsze kwiaty a później
drugie. Mniej mszyc niż poprzednio było na drzewach. Nie stosowałem żadnej
"chemii". Śliwki były przepyszne.
Drzewka należy okopywać wokół korony i sadzić takie rośliny, na których
osiądą mszyce. Wyrwać i spalić je w odpowiednim momencie.
Wracając do pytania, te latające ponoć ją omijają.
Jeszcze nie wiem dlaczego ale postaram się dowiedzieć!
Pozdrawiam Jerzy.

25. Data: 2000-11-02 18:26:35

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@z...polsl.gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8ts0a8$jta$...@z...polsl.gliwice.pl...
[...]
> Co do wiśni - zgoda, przy czym ciąć, ciąć, ciąć!
A właśnie, że nie prawda, zależy jaki gatunek. Dopiero co z KK odbyliśmy na
ten temat dysputę.

> [...]
> skarlającą, inaczej będzie to co u mojego sąsiada, który zbiera czereśnie
Wg. mnie takie są lepsze. Pamiętam z dzieciństwa, u ciotki rosła taka
poniem... tuż przy cmentarzu, jak była pyszna. Wisiałem na niej po parę
godzin. Nie schodziłem, raczej spadałem.

> No i może raczej krzewy jagodowe typu malina, jeżyna,
> które są jeszcze mniej odporne na transport i przechowywanie?
Zgoda.
Pozdrawiam, Jerzy.

26. Data: 2000-11-02 20:58:17

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Zając <T...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8tsao7$n2p$...@n...tpi.pl...
[...]
> Zdaje sie, ze wlasnie Twoja redakcja przedstawiala kiedys malowane
> chlorokauczukowymi farbami kamienie. O czyms takim myslisz?
???
Jureczku, bo jak CI ...
Jaka Moja Redakcja? Przecież wiesz, że to nie ta. To kilometr z hakiem...
Nie rób drugiemu tego co Tobie nie miłe.

MALOWANYCH NA BIAŁO KRAWĘŻNIKÓW i kamieni na kolorowo, a może jeszcze
gipsowych krasnali, wiesz co...

To czasami jest prezentacja gustów [zasad, reguł, regulaminów] Tego
społeczeństwa w którym żyjesz.
Sam malowanych kamieni i krasnali nie cierpię, ale mam daleko posuniętą
tolerancję wobec posiadaczy, szczególnie tych co nimi zostali na siłę. Mam
za przykład swoją zaprzyjaźnioną "góralkę" u której pomieszkuję od czasu do
czasu. Nie dalej jak 2 tyg. temu będąc u niej ze zgrozą dojrzałem krasnala z
lampą. Ona jest [i była] przeciwna temu. Ale krasnal stoi co by nie urazić
brata. Dostała go w prezencie [od niego] na imieniny [sąsiadka obok już je
miała]. I co teraz powiesz?!
Pozdrawiam Jerzy.

28. Data: 2000-11-03 04:15:40

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

27. Data: 2000-11-03 04:15:40

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Liriodendron tulipifera jego mialem na mysli pochodzi ze Wsch.Ameryki
Polnocnej i jest calkowicie mrozoodporny.
Mialbym wapliwosci co do Liriodendron chinense ,on pochodzi z Chin i
Wietnamu ,ale literatura podaje ze jest rowniez mrozoodporny.
Sadz smialo ,jesli Ci wymarznie to bedziesz mial po prostu pecha :))

29. Data: 2000-11-03 04:15:41

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witam porannie.:)
Czy zauwazyliscie ze nikt mu nie zaproponowal zadnego iglaka,czyzby mialy
byc same lisciaki ;)
Proponuje Ci jedno z najladniejszych drzew iglastych :)
Chamaecyparis nootkatensis "Pendula"
Natomiast Basiu co do Grujecznika to mam mieszane uczucia ,u mnie niestety
przemarza :-(

30. Data: 2000-11-03 06:42:23

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Radzimierski wrote:
> Liriodendron tulipifera jego mialem na mysli pochodzi ze Wsch.Ameryki
> Polnocnej i jest calkowicie mrozoodporny.

Cos mi chodzi po glowie, ze gdzies czytalem, ze mlode egzemplarze moga
wymarzac. Czy czasem nie u Senety?
Musze poszukac ...

Pozdrawiam rannego Marka-Boguslawa
Krzysiek K. :-)