urzadzanie / estetyka : drzwi a sciany ...

1. Data: 2006-09-03 21:32:55

Temat: urzadzanie / estetyka : drzwi a sciany ...
Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!

[jeśli macie pomysł gdzie lepiej zadać to pytanie to proszę skierować]

całe mieszkanie jest na "jasno, ciepło i przestronnie", poza kuchnią i
jednym komandorem praktycznie bez mebli.
w pokojach panele, jasne, a'la olcha, ściany w pastelach lub ciepłej bieli.
korytarz też jasny i ciepły: płytki w kolorze bardzo jasna "kawa z mlekiem"
na podłodze, a na ścianach tynk strukturalny z "zadziorkami", malowany na
kolor dulux "softone sultana spice 5" czyli bardzo jasny
rozwodniony/rozbielony beż, szafy i pawlacze w korytarzu (raczej oszczędna
zabudowa) w kolorze białym.

i teraz właściwe pytanie: opisane pomieszczenia (jasny beżowo kremowy
korytarz, i pokoje z panelami olchowymi i ścianami pastelowymi ciepłymi i
jasnymi) chcę jakoś sensownie połączyć drzwiami.
czyli czeka mnie zakup skrzydeł.
czy do tego zestawu dobrze będą wyglądać drzwi bardzo ciemne, mahoniowe,
bardzo głęboki kolor czerwonobrunatny?
czy będzie to dobrze korespondować z jasnym wystrojem? dobrze połączy,
zepnie w całość?
czy tez może będą takie drzwi zbyt ciemnymi plamami, wyglądającymi
(obrazowo) jak braki w uzębieniu?

brakuje mi wyobraźni, nie wiem co zrobić... drzwi wszystkie oczywiście w tym
samym kroju i stylu, do łazienek i pokoi, ten sam producent, ta sama seria,
ten sam kolor: ciemny, mahoń, brąz tak ciemny aż czarny z nutą czerwieni...

2. Data: 2006-09-04 07:21:44

Temat: Re: urzadzanie / estetyka : drzwi a sciany ...
Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad N.S." <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...] czy do tego zestawu dobrze będą wyglądać drzwi bardzo ciemne,
> mahoniowe, bardzo głęboki kolor czerwonobrunatny?
> czy będzie to dobrze korespondować z jasnym wystrojem? [...]

Pasować prawdopodobnie będzie (uwielbiam diagnozy kolorystyczne via niusy
;), ale siłą rzeczy drzwi staną się głównym elementem wizualnym mieszkania.
Pytanie jeszcze, jakie meble, zasłony itd. - ale jeśli też jasne, ciepłe i
przestronne :) to ja bym się trochę bała tak silnego akcentu. A jeśli jednak
się zdecydujesz, to niech te drzwi będą naprawdę, ale to naprawdę _bardzo_
ładne :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

3. Data: 2006-09-04 23:41:21

Od: "Stach - SaTooT" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad:

> [jeśli macie pomysł gdzie lepiej zadać to pytanie to proszę skierować]

Coś z plastyką może...

> [...]
> zepnie w całość?
> czy tez może będą takie drzwi zbyt ciemnymi plamami, wyglądającymi

Jestem przeciw.
Zbyt duży kontrast.
Drzwi w tak janym wnętrzu będą "czarnymi dziurami" optycznie.

Stachu S.

4. Data: 2006-09-06 17:37:39

Od: "Kasia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad N.S." napisał

> [...]
> tym samym kroju i stylu, do łazienek i pokoi, ten sam producent, ta sama
> seria, ten sam kolor: ciemny, mahoń, brąz tak ciemny aż czarny z nutą

Ja jeśli chciałabym jakiś ostrzejszy akcent zastosować w takim mlecznym
beżyku (aż prosi się to czymś ożywić :) zdecydowałabym się na ciemny brąz,
ale wpadający w kawę, czekoladę, a nie o nucie czerwieni - tak złamany brąz
może wydawać się zupełnie z innej bajki - aczkolwiek to zależy bardzo od
pozostałych dużych elementów wykończenia takich jak np. zasłony czy
dodatkowe kolory ścian.

Powodzenia
Kasia

5. Data: 2006-09-07 12:57:52

Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> całe mieszkanie jest na "jasno, ciepło i przestronnie", poza kuchnią i
> jednym komandorem praktycznie bez mebli.
na razie, potem bedziesz musial meble dobrac, dopasowujac jeszcze bardziej
pod wszystko co masz.

> [...]
> czyli czeka mnie zakup skrzydeł.
> czy do tego zestawu dobrze będą wyglądać drzwi bardzo ciemne, mahoniowe,
hmm, raczej nie. Ale to rzecz gustu, sprobuj od sklepu pozyczyc kawalek
okleiny czy ogolnie wzonik. Jesli kupujesz kilka drzwi za pare zlotych
to moze nawet ktos moglby podjechac do Ciebie i doradzic na miejscu, z
probnikiem. Albo moze nawet lepiej jakiegos speca od aranzacji wnetrz.

> czy będzie to dobrze korespondować z jasnym wystrojem? dobrze połączy,
> zepnie w całość?
> czy tez może będą takie drzwi zbyt ciemnymi plamami, wyglądającymi
> (obrazowo) jak braki w uzębieniu?
IMO tak wlasnie bedzie - ciemne plamy, bardzo zwracajace uwage.
To moze ladnie wygladac, pytanie czy na codzien.
W rodzince w starym mieszkaniu oszlifowali drzwi do golego drewna i
pobejcowali i wyszedl wlasnie ciemnawy czerwony (mialbyc jasniejszy ale
sie pomieszalo z kolorem oryginalnego drewna.
Wlascicielom sie nie podoba bo mialo byc inaczej. Mi sie podobalo bardzo.
Ale glowne wrazenie robi nie tyle kolor co wlasnie drewno, struktura.
I szerokie, ciut nieregularnie wykonczone oscieznice. Okleinowane drzwi
wygladalyby raczej srednio.
Przy czym mi sie podoba w gosciach, a czy na codzien? Nie da sie ukryc ze
mocno sie rzuca w oczy, i przebija wszystkie inne elementy wystroju
pokojow.

> [...]
> ten sam kolor: ciemny, mahoń, brąz tak ciemny aż czarny z nutą czerwieni...
mnie by sie takie nie podobaly z zalozenia , wiec nie jestem obiektywny.
Ale u siebie tez mam bardzo jasno - jasne pastele wszedzie, jasne
kafle (bez, lekki braz), jasne panele (jasny buk). Drzwi wybralismy klonowe,
w zasadzie najjasniejsze jakie byly w ofercie, ciutke tylko ciemniejsze
od sosny. I komponuje sie bardzo ladnie, wlasnie na zasadzie ze sie nie
wybija, zlewa sie z tlem. Kwestia co kto lubi.
Poza tym biale sciany i czarne drzwi to mi sie z biurami adwokatow
kojarza,i ogolnie z biurami (mimo ze w biurze mam inne).

Acha - szafy typu komandor mamy w kolorze grusza jakas (taki ogolnie
bezowo-rozowy) i to rowniez calosciowo pasuje.

Ale tutaj naprawde ciezko doradzic, kazdemu sie cos innego podoba.
W kazdym razie duze kontrasty raza i moze sie okazac ze cos wybija sie
bardziej niz powinno. Dochodzi temat lamp i ogolnie umiejscowienia
oswietlenia, faktury tych drzwi (czy beda blyszczace i odbijac swiatlo
czy raczej pochlaniac) itp, itp.

pozdrawiam
Bruno

jakie najtansze, najlepsze i najnowoczesniejsze ogrzewanie
Bigos z kablami antenowymi TV i sat. Sumator?
higiena zmywarki i plyty gazowej
Klimatyzator BENTLEY
styropian i myszy