urządzenie do pilnowania tętna

1. Data: 2005-05-31 20:41:22

Temat: urządzenie do pilnowania tętna
Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> szukaj wiadomości tego autora

witam

Szukam pewnego urządzenia, jednak nie wiem jak się nazywa. Mojemu ojcowi
niedawno w czasie snu serce się zatrzymało i tylko wielkie szczęście
sprawiło, że udało nam się ojca uratować. Niestety diagnoza lekarzy
sugeruje, że może się to powtórzyć i strach pomyśleć, że tym razem nie
uda nam się uratować ojca.

Czy jest jakieś urządzenie, które pilnowałoby tętna, a gdyby te ustało
lub wyraźnie się zaburzyło zaczęło piszczeć? Tzn na pewno jest, ale jak
sie nazywa? Stawiałem, że pulsomierz, ale szukając na allegro wyszukuje
tylko jakieś zegareczki z taką funkcją, życia to nie uratuje. Dobrze by
było gdyby to był jakiś czujnik zakładany na palec / na ucho jako klips
/ na przegub ręki jak zegarek etc i który byłby wyposażony w doniosły alarm.

Jak to się nazywa, gdzie to mogę kupić i ile mniej więcej to kosztuje?
Dobrze by było jakby ktoś podał namiary na urządzenie używane, bo ojciec
był praktycznie jedynym żywicielem rodziny a teraz już do pracy wrócić
nie będzie mógł. Więc musimy liczyć się pieniędzmi

--
body {
name: '|<ońrad Karpieszu>|';

2. Data: 2005-06-01 08:20:10

Temat: Re: urządzenie do pilnowania tętna
Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> było gdyby to był jakiś czujnik zakładany na palec / na ucho jako klips
> / na przegub ręki jak zegarek etc i który byłby wyposażony w doniosły

Przepraszam, czy naprawdę nikt nie wie? Dla mnie to dość ważne

3. Data: 2005-06-01 10:03:15

Od: "rootkit" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> napisał w wiadomości

> Przepraszam, czy naprawdę nikt nie wie? Dla mnie to dość ważne

> [...]

Zajrzyj na http://zksb.tech.us.edu.pl
Zakład Komputerowych Systemów Biomedycznych UŚ
Tam się zajmują takimi rzeczami - może ktoś wie - napisz do nich maila.

pozdrawiam
rootKit

4. Data: 2005-06-01 11:10:46

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety, nie wiem, ale jeśli się czegoś dowiesz, daj mi proszę znać. Mojej
mamie również by się takie coś przydało.

Dorota

5. Data: 2005-06-01 15:44:08

Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> szukaj wiadomości tego autora

rootkit napisał(a):
> Zajrzyj na http://zksb.tech.us.edu.pl
> Zakład Komputerowych Systemów Biomedycznych UŚ
> Tam się zajmują takimi rzeczami - może ktoś wie - napisz do nich maila.

ok, dziekuje. Zapytam jeszcze w szpitalu na kardiologii (jutro mojego
ojca tam przewożą z intensywnej terapii)

6. Data: 2005-06-03 10:45:56

Od: "Fisher" <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprawiło, że udało nam się ojca uratować. Niestety diagnoza lekarzy
> sugeruje, że może się to powtórzyć i strach pomyśleć, że tym razem nie uda

Myslę że rozsadniejszym byłoby dore zdiagnozowanie przyczyny tego incydentu
który opisałeś. Jesli przyczyną są jakieś zaburzenia rytmu, czasem może
pomóc wszczepienie na stałe wewnętrznego kardiowertera/defibrylatora, który
monitoruje prace serca i w razie wykrycia niebezpiecznego zaburzenia rytmu
wyzwala "wstrzas" elektryczny przywracający prawidłową pracę serca.
Co do monitorowania zatrzymania pracy serca: Pamietaj ze nawet przy wykryciu
zatrzymania krążenia masz tylko 3 minuty na podjęcie reanimacji. Prawie
żadne poogotowie nie jest w stanie dotrzeć w tak krótkim czasie do pacjenta.
Wobec tego naucz sie prowadzenia BLS (czyli podstawowych zabiegów
resuscytacyjnych). Może kiedyś uratujesz nie tylko ojca, ale innego
człowieka również.

7. Data: 2005-06-03 13:08:06

Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> szukaj wiadomości tego autora

Fisher napisał(a):
> [...]
> monitoruje prace serca i w razie wykrycia niebezpiecznego zaburzenia rytmu
> wyzwala "wstrzas" elektryczny przywracający prawidłową pracę serca.

Czy takie urzadzenie wszczepia sie na wlasny koszt czy jest szansa, ze
lekarze to odgornie zaleca i zaplaci za to kasa chorych? Ojciec jest
nadal w szpitalu i wlasnie ustalaja co bylo powodem problemow

8. Data: 2005-06-04 21:26:32

Od: "Fisher" <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy takie urzadzenie wszczepia sie na wlasny koszt czy jest szansa, ze
> lekarze to odgornie zaleca i zaplaci za to kasa chorych? Ojciec jest nadal
> w szpitalu i wlasnie ustalaja co bylo powodem problemow

Mysle że jest taka szansa aczkolwiek nie jestem tego pewien na 100 %.
Najważniejsze jest jak mówisz ustalenie przyczyny.

badania hormonów plciowych
Poty
senna jak suseł
kupie slownik pol-niemiecki