usterka kąpielowego pieca gazowego

1. Data: 2006-06-12 20:53:00

Temat: usterka kąpielowego pieca gazowego
Od: "p47" <p...@b...list.ru> szukaj wiadomości tego autora

Mam kilkunastoletni juz piec kapielowy przepływowy Termet -Świebodzin, G-17.
Przestał się w nim włączać płomień w palniku głównym.
Analizując mozliwe przyczyny uznałem, że mogła nawalić membrana. Istotnie,
była już zużyta. Wyminiłem ją, sprawdziłem też, ze iglica nie zacina się.
Po tej naprawie płomień w palniku głównym zapala się, ale dopiero po 20-30
sek od otworzenia przepływu (pełnego) wody i po obracaniu pokrętłem
ustalającym przepływ wody powodujący zapłon.
Termopara pracuje poprawnie.
Prosiłbym o podpowiedź, gdzie może kryć się przyczyna tego opóźnionego
zapłonu.

P47 (kałach)

2. Data: 2006-06-13 11:24:15

Temat: Re: usterka kąpielowego pieca gazowego
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ten typ tak ma. Zwłaszcza przy niskim ciśnieniu wody.
U mnie poprawiło się znacznie po wymianie starych zarośniętych rur stalowych
na PCV.
Sprawdź ciśnienie oraz przepływ, może też rury są w nie najlepszym stanie.
Może na wlocie do piecyka (powinno być sitko) jest przytkane.
Warto też wyczyścić iglicę drobnym papierem ściernym (całą) i nasmarować
olejem silikonowym.
Jacek

Jak pozbyć się mrówek ?
Czyszczenie bruku po murarzach